Keby som v GM robil, tak by som skúsil niečo spraviť a otestovať to ale nakoľko už s GM nerobím, viem to maximálne poradiť len v teoretickej časti a bez scriptu či ukážky.
Ale skúsim znovu...
Všimol som si, že GM podporuje Box2D, čo je fyzikálny engine integrovaný v tom a je tam položka Soft Body Particles, čo som si pozeral v manuálu, možno s toho by sa dalo použiť to ako gravity particles a upraviť to tak aby reagovali na gravitáciu. Ak si hral Angry Birds Space, tak tam bolo tiež vidieť, ako bola upravená fyzika. Objekty gravitačne reagovali len na tie planéty, čo ich priťahovali v závislosti ak boli už v gravitačnom poli.
Druhá možnosť, myslel som to takto:
step:
Kód: Vybrat vše
var nahx,nahy,smer,dlzka;
nahx=x+lenghtdir_x(r-random(r),random(360));
nahy=y+lenghtdir_y(r-random(r),random(360));
smer=point_direction(x,y,nahx,nahy);
dlzka=point_distance(x,y,nahx,nahy);
part_type_direction(particle_1,smer,smer,0,0);
part_type_speed(particle_1,dlzka/14,dlzka/14,-(dlzka/14),0);
part_particles_create(particle_1_sys,nahx,nahy,particle_1,1);
nahx a nahy by mali simulovať ps_shape_ellipse s ps_distr_gaussian ale nieje zaručené, že to tak pôjde nakoľko je to spackané v notepade(tím že v GM už nerobím) a čo sa týka tej 14-tky pri dlzka, to je životnosť, ktorú máš uvedenú v particles v life. V prípade, ak ich chceš viac vykresliť napr. 30, ako to tam vidím, trebalo by dať ten kôd do repeat napr.: repeat(30). Ak chceš aby sa menil smer i spritesu u particles, stačí to tam pridať a dať mu to samé ako u direction.