rozdíl mezi operátorem = a ==

Pokud si nevíte s něčím rady ohledně tvorby v Game Makeru - pište sem!
Odpovědět
BboyScary
Příspěvky: 238
Registrován: listopad 2, 2011, 6:33 pm
Facebook: https://www.facebook.com/BB-Scary-produkce-1161668
Bydliště: Kopřivnice

rozdíl mezi operátorem = a ==

Příspěvek od BboyScary » leden 14, 2018, 12:28 pm

Zdravím. Jaký je rozdíl mezi těmito dvěma operátory? Není náhodou = a == to samé? Někde jsem viděl použití v různých kódech ale zdá se mi to zbytečné psát 2x = za sebou.

Uživatelský avatar
Ap0
Redaktor
Příspěvky: 367
Registrován: srpen 5, 2011, 11:24 pm
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: zamiešany v malte
Kontaktovat uživatele:

Re: rozdíl mezi operátorem = a ==

Příspěvek od Ap0 » leden 14, 2018, 4:48 pm

V GM síce už dlhšie nerobím, ale obyčajne je to v iných jazykoch takto:

= priradzuješ hodnotu do premennej
== porovnávaš hodnoty bez typovej kontroly
=== porovnávaš hodnoty s typovou kontrolou

Ten prvý prípad sa ale v prípade podmienky nevyužíva často -> if (a = b) { ... }
Väčšinou len v prípade, ak premenná a je funkcia, ktorá sa vykoná a v prípade ak vráti hodnotu rovnej b, tak prejde do vetvy, toto podporuje napríklad aj jazyk PHP.

V GM sa myslím nepoužíva typová kontrola, preto používaj radšej == ;)

BboyScary
Příspěvky: 238
Registrován: listopad 2, 2011, 6:33 pm
Facebook: https://www.facebook.com/BB-Scary-produkce-1161668
Bydliště: Kopřivnice

Re: rozdíl mezi operátorem = a ==

Příspěvek od BboyScary » leden 14, 2018, 8:57 pm

Aha tak děkuji za radu. Určitě bych někdy narazil na problém a nevěděl bych že je to kvůli tomu.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti