Experimenty (vesmírná stanice, TT, městská doprava)

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Odpovědět
antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Experimenty (vesmírná stanice, TT, městská doprava)

Příspěvek od antiku » březen 12, 2017, 7:20 pm

V této sekci se již dlouho nic moc neukázalo. Tento příspěvek by se dal přirovnat k tomu, co sem poslal Druid. Ale trochu na jiné úrovni :D U něčeho napíšu zatím pouze teorii, ale i tak doufám, že to někomu pomůže.
Protože už dlouho se nedokážu dokopat k dokončení hry :( tak mi ve složce leží spoustu nedokončených projektů vytvořených během večerů, když jsem dostal náladu. Asi jsem hodně náladový člověk, tak mě to během dalšího dne přejde a chtěl bych dělat něco jiného.
1. Vesmírná stanice
Na steamu se dá najít celkem dost simulátorů pro stavbu vesmírné stanice, ale nijak mě neoslnili, tak proč si neudělat vlastní. Na začátku projektu je podle mě důležité najít to nejtěžší a udělat to jako první. Pokud zvládne člověk to, může pokračovat a na konci nezjistí, že základní prvek vlastně nefunguje. Jako hlavní problém jsem objevil kyslík, ale nakonec nešlo o nic složitého, i když se to může zdát. Horší je však optimalizace. Ti co se na to kouknou, zjistí, že je to celkem katastrofa. Ale jsem spokojen.
Jak na to: Vytvoříte spoustu objektů, které kontrolují přítomnost kyslíku nebo vzduchoprázdna.
https://www.youtube.com/watch?v=hoX7GJIX4Ds
2. Transport Tycoon
Zde bude pouze teorie, ale projekt je v rozpracování. Jako největší problém je asi řízení dopravy a ježdění po cestách. Zatím mám pouze autobusovou dopravu. Ta funguje tak, že vyberete autobus, vyberete křižovatky, které na sebe navazují, protože všechno jezdí pouze v ose x a y, a autobus poté jezdí po křižovatkách. Pokud narazí na zastávku, tak zastaví. Použil jsem na to ds_list. Autobus tedy bere z ds_listu id objektu, kam jede a z toho si odvodí souřadnice, na které jede. Celkově to není nic moc, ale zatím jsem našel snad jen jednu hru s řízenou dopravou v GM. Ani žádný návod. Pouze s dopravou neřízenou.
3. Městská doprava
Tady se dostávám tedy k neřízené dopravě, kdy jsem zkoušel udělat hru na způsob GTA (nedělejte to). Pokud by jste chtěli ve své hře městskou dopravu, narazil jsem na celkem dobrý způsob. V podstatě se jedná pouze o jeden skript+auto. Dám sem to jako skript, protože jsem zjistil, že to moc nefunguje :D Jedná se ale pouze o problém, že auto zatočí moc brzo (dal by se třeba přidat alarm, ten by se dal použit i na to, aby auto zatáčelo plynule). A zdá se, že je tam trochu nesrovnalostí.
Jak na to: O co se tedy jedná? Jde o to, že tato verze nepotřebuje žádný objekty, pouze auto. Silnice poté vložíte ve formě tilesetů. Tilesety ale musí být v rozdílných vrstvách (layers). Svislé 1000, vodorovné layer 1001 a křižovatky layer 1002.
Spoiler: ukázat
Script, který je ve stepu auta:
///choose way
randomize();
if car_change_direction=1
if tile_layer_find(1002,x,y-200)//pokud je odbočka v pravo
{
if car_move_direction=1//pohyb z dola nahoru
{
if tile_layer_find(1001,x+256,y-256)//pokud je odbočka v pravo
{
if tile_layer_find(1001,x-640,y-256)//pokud je odbočka v levo
{
if tile_layer_find(1000,x,y-640)//pokud se dá jet rovně
{
car_move_direction=choose(1,2,3)//vybere ze 3 směrů
car_change_direction=30
}
else
car_move_direction=choose(1,2)//vybere ze dvou směrů
car_change_direction=30
}
else
if tile_layer_find(1000,x,y-640)//pokud se dá jet rovně
{
car_move_direction=choose(1,3)//vybere ze dvou směrů
car_change_direction=30
}
else
car_move_direction=3//pojede do prava
car_change_direction=30
}
else
if tile_layer_find(1001,x-640,y-256)//pokud je odbočka v levo
{
if tile_layer_find(1000,x,y-640)//pokud se dá jet rovně
{
car_move_direction=choose(1,2)//vybere ze 2 směrů (rovně v levo)
car_change_direction=30
}
else
car_move_direction=2
car_change_direction=30
}
else
car_move_direction=1//pojede rovně
car_change_direction=30
}
}

A k tomu jsem přidal do stepu toto:
if car_move_direction=1{move_towards_point(x,y-128,speed)}
else
if car_move_direction=2{move_towards_point(x-128,y,speed)}
else
if car_move_direction=3{move_towards_point(x+128,y,speed)}
else
if car_move_direction=4{move_towards_point(x,y+128,speed)}
Ti co znají game maker již dlouho určitě tyto nebo podobné způsoby znají a dávno již lepší :D ale třeba to někomu pomůže ;)
Přílohy
Space Station Simulator.gmx.rar
(4.67 MiB) Staženo 55 x
Naposledy upravil(a) antiku dne březen 16, 2017, 4:15 pm, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
xM4tHeWx
Příspěvky: 330
Registrován: srpen 6, 2011, 3:07 pm
Facebook: http://mdmproduction.eu
Bydliště: Hlohovec
Kontaktovat uživatele:

Re: Experimenty (vesmírná stanice, TT, městská doprava)

Příspěvek od xM4tHeWx » březen 16, 2017, 1:05 pm

Spoiler sa nedá otvoriť :lol:

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Experimenty (vesmírná stanice, TT, městská doprava)

Příspěvek od antiku » březen 16, 2017, 4:13 pm

Divné :D aha mě taky ne. Nevím kde je problém :confu:
Edit: nejde to nikde na foru.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů