ahoj potřeboval bych 2 rady.
1) chápu to správně že funkce random(10) dělá náhodnou hodnotu od 0 do 10 včetně desetinných míst a irandom celá čísla?
2) potřebuju nastavit náhodnou hodnotu řekněme od 1 do 6. Zkusil jsem funkci choose(1, 2, 3, 4, 5, 6) do create eventu, do uplynutí alarmu i do eventu room_start a vždy se nastavila hodnota 2. Zkoušel jsem nastavit irandom (6) a taky irandom_range(1, 6) do těch samých eventů a vždy to dalo hodnotu 6. Co dělám špatně?
random hodnoty
-
- Příspěvky: 243
- Registrován: listopad 2, 2011, 6:33 pm
- Facebook: https://www.facebook.com/BB-Scary-produkce-1161668
- Bydliště: Kopřivnice
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: leden 2, 2013, 3:41 pm
- Facebook: http://facebook.com/
Re: random hodnoty
cele je to jednoduche len treba spomalit.
1. príklad - ak chces nahodne cislo od 1 do 6 tak treba x=1+random(5)
ak chces aby boli tieto cisla cele tak choose(1,2,3,4,5,6) alebo x=round(1+random(5)). //round zaokruhluje cisla myslim ze je tam este jedna alternativa(floor to zaohruhluje desatiny dole.)
prikaz irandom nepouzivam;)
ale ak funguje tak podobne ako som pisal x=1+irandom(5)
a k tomu rovnakemu nahodnemu cislu na zaciatku? Mno nejako si program musi zacat nahodu pocitat, takze vzdy da prvu premennu po sputeni programu rovnaku... hlavne pri choose, to uz tak je, ale da sa to odstranit tym, ze pred definovanie x das riadok randomize(); cize nahoda sa prepocita dopredu...
cize:
randomize();
x=round(1+random(5));
alebo:
randomize();
x=choose(1,2,3,4,5);
dufam ze som pomohol;)

1. príklad - ak chces nahodne cislo od 1 do 6 tak treba x=1+random(5)
ak chces aby boli tieto cisla cele tak choose(1,2,3,4,5,6) alebo x=round(1+random(5)). //round zaokruhluje cisla myslim ze je tam este jedna alternativa(floor to zaohruhluje desatiny dole.)
prikaz irandom nepouzivam;)
ale ak funguje tak podobne ako som pisal x=1+irandom(5)
a k tomu rovnakemu nahodnemu cislu na zaciatku? Mno nejako si program musi zacat nahodu pocitat, takze vzdy da prvu premennu po sputeni programu rovnaku... hlavne pri choose, to uz tak je, ale da sa to odstranit tym, ze pred definovanie x das riadok randomize(); cize nahoda sa prepocita dopredu...
cize:
randomize();
x=round(1+random(5));
alebo:
randomize();
x=choose(1,2,3,4,5);
dufam ze som pomohol;)
-
- Příspěvky: 243
- Registrován: listopad 2, 2011, 6:33 pm
- Facebook: https://www.facebook.com/BB-Scary-produkce-1161668
- Bydliště: Kopřivnice
Re: random hodnoty
aha tak to vyzkouším hned jak bude možnost a pak dám vědět. Díky za radu
edit: 1.5.2018 - Tak ani jeden způsob nefunguje. Hodnoty se náhodně mění, ale ta první je vždy stejná. Nejsem si teď úplně jistý, ale měl jsem pocit že i ty ostatní hodnoty co šly po sobě měly stejné pořadí.
edit: 9.5.2018 - vyřešeno. I v nápovědě píšou, že tyhlety funkce vždy dávají stejná čísla. Takže jsem si dal do menu, aby se to číslo stále generovalo ve stepu a když přejdu do další místnosti tak se zastaví a z té hodnoty pak vycházím.
edit: 1.5.2018 - Tak ani jeden způsob nefunguje. Hodnoty se náhodně mění, ale ta první je vždy stejná. Nejsem si teď úplně jistý, ale měl jsem pocit že i ty ostatní hodnoty co šly po sobě měly stejné pořadí.
edit: 9.5.2018 - vyřešeno. I v nápovědě píšou, že tyhlety funkce vždy dávají stejná čísla. Takže jsem si dal do menu, aby se to číslo stále generovalo ve stepu a když přejdu do další místnosti tak se zastaví a z té hodnoty pak vycházím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host