random tile

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Post Reply
User avatar
St-3KEr
Posts: 4
Joined: February 15, 2015, 7:39 pm

random tile

Post by St-3KEr »

Ahojte chytráci :)
Pracujem na plošinovke a uvažujem ako by som urobil niečo takéto:
Mám solid objekt po ktorom hráč chodí ale to nebude nakoniec vidno. Namiesto toho tam bude použitý tile set povedzme s trávou a pod ním
budú použité tily s hlinou.
Moja otázka znie: Dá sa to urobiť nieako v draw evente cez príkaz napríklad choose, aby to vykresľovalo náhodne trávu kde si program vyberie
z piatich tilov jednu, ktorú vykreslí? Aby som to nemusel riešiť cez objekty což nieje efektívne a aby to nakoniec nevyzeralo tak všetko rovnako? :D

Ďakujem Vám za akékoľvek rady :)))
D-Sheep
Posts: 768
Joined: September 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Location: Praha, CZE
Contact:

Re: random tile

Post by D-Sheep »

Ahoj,
jde to a je to celkem jednoduchý. Při vytvoření každý instance v místnosti můžeš na její souřadnici vložit novou tile:

Create:

Code: Select all

var tileWidth, tileHeight, tileBack;
tileWidth = 50; //Šířka tile (můžeš změnit)
tileHeight = 50; //Výška tile (můžeš změnit)
tileBack = b_grass; //Odkud se bere textura (můžeš změnit)
//=============================
var tileCount;
tileCount = background_get_width(tileBack) / tileWidth - 1;
tile = tile_add(tileBack, irandom(tileCount) * tileWidth, 0, tileWidth, tileHeight, x, y, depth);
Destroy:

Code: Select all

tile_delete(tile);
Tilesy bys měl nakreslit na background do jednoho řádku těsně vedle sebe bez mezer a na plátně by nemělo zůstat prázdný místo. Horní kód pak udělá to, že zjistí kolik jich je tam nakreslených a vybere náhodnou z nich.
Post Reply