Vaše první hra - Chyť Míč
V tomto tutoriálu si ukážeme, jak vytvořit jednoduchou hru, ve které bude létat kulička a odrážet se od sťen a za každé kliknutí na kuličku dostane hráč jeden bod.Vytváříme obrázky (sprites)
Na horní liště v GameMakeru, kde máme několik různých ikonek klikneme na červeného pacmana, čímž se na nám vytvoří nový Sprite (neboli obrázek) a zároveň se nám otevře jemu příslušné okénko.

V kolonce name vidíme název (sprite0) tohoto obrázku. Název tedy přepíšeme na sprKulicka a klinutím na Load Sprite obrázek buď načteme z počítače, nebo klikneme na tlačítko Edit Sprite a obrázek kuličky si sami nakreslíme. Pokud si tedy chcete obrázek nakreslit, klikněte na Edit Sprite a otevře se vám nové okno. V tomto okně klikněte n menu na File a poté na New. Vyskočí vám nová tabulka, do které se zapisuje horizontální (Width) velikost obrázku a vertikální (Height) velikost obrázku. Obě tyto hodnoty nechte na 32 a klikněte na tlačítko OK. Tím se vytvořil obrázek, na který dvakrát poklepněte, aby se nám otevřel editor obrázků, který funguje podobně jako malování, akorát podporuje průhledné obrázky. Až kuličku dokreslíte, klikejte za zelené fajvky tak dlouho, dokud se zase nedostanete do výše zobrazeného okénka.

Nyní klikněte na tlačítko Center, kterým nastavíte origin (střed) obrázku přesně doprostřed. Nebo ho také můžete nastavit ručně tím, že kliknete do středu obrázku. Tím sme se s obrázkem kuličky vypořádali, takže jen klikneme na OK.
Celý tento proces zopakujeme, akorát si nakreslíme obrázek stěny, pojmenujeme ho například sprStena a origin obrázku necháme na 0,0. Nakonec kliknutím na OK obrázek uložíme.
Hurá na objekty
Objekty jsou vlastně všechny věci, které ve hře budou a bez nich by hra prostě nefungovala. Vytvoříme si tedy náš první objekt kliknutím na modrou kuličku v horní liště.
Otevře se nám toto okno(samozřejmě bez těch mnou dopsaných popisků):

Díky těmto popiskům by jste měli být schopni:
1. přejmenovat tento objekt na objSkore
2. Depth (neboli hloubku/výšku) nastavit na -1 (čím je depth menší, tím je objekt "výše" v místnosti a překrývá ty s větším depth)
Až toto uděláte, klikněte na Add Event a poté vyberte Create. Tento event znamená, že se vše, co do něj dáme, bude vykonávat jenom a pouze při vytvoření tohoto objektu (v našem případě právě při zapnutí hry). Teď si najdeme v záložce score tuto ikonku


Nyní však potřebujeme tu kuličku, takže si vytvoříme nový objekt s názvem objKulicka, nastavíme mu sprite (obrázek) sprKulicka a zaškrtneme solid. Poté přidáme event create a do něj dáme ikonku

Nyní přidáme další event Mouse Left Button, který se spustí pokáždé, když na tento objekt (tedy kuličku) kliknete levým tlačítkem. Do Mouse Left Button dáme tu samou ikonku se šipkami, jako do create a nastavíme do ní to samé. To znamená, že se kulička bude pohybovat jiným směrem, když na ni klikneme. To nám ale nestačí, takže přidáme další dvě ikonky:


Teď potřebujeme stěny, takže vytvořte nový objekt objStena, nastavte mu obrázek sprStena a solids zaškrtněte.
To je pro stěnu vše, takže okénko zavřete a vraťte se zpět do kuličky, kam přidáme nový event Collision a vybereme objStena. (Všechny akce v tomto eventu se tedy vykonají jen když kulička narazí do stěny.) Poté do tohoto eventu dáme tuto

Rooms, neboli místnosti
Roomy jsou vlastně jednotlivé levely, ve kterých se hra odehrává. My si tedy vytvoříme kliknutím na ikonku okna, která se nachází na horní liště v gamemakeru. Otevře se nám nové okno pro místnosti.

Obrázek mluví sám za sebe. Podle těchto popisků by jste měli být schopni poskládat tento level. Hlavně nezapomeňte dát do místnosti i objekt objSkore.
Až level rozestavíte, můžeme mu nastavit i barvu pozadí v záložce backgrounds a kolonce color.
Po dokončení stavby levelu okno jednoduše zavřete zelenou fajfkou.
Spuštění hry
Vše už máme dokončené, takže teď jdeme hru vyzkoušet. Jednoduše klikněte na ikonku play (zelená šipka) v horním menu a hra se sama spustí. Vypíná se jednoduše klávesou Esc.
Vytváření exe souboru
Tak jste úspěšně vytvořili svou první super hustou hru a chcete se s ní podělit, ale nechcete, aby si kdokoli, kdo má gamemaker, mohl upravovat tento zdrojový soubor. Jak na to? Jednoduše a rychle vytvoříme exe soubor! Stačí kliknout v menu na File, poté na Create Executable, a jednoduše hru uložit pod vámi zadaným jménem

Finito!
Tak a je hotovo. Kdyby jste měli nějaké problémy či připomínky, nebojte se napsat

All images uploaded with ImageShack.us