dbTracker

Dejte vědět komunitě o vašich vytvořených hrách a nechte si je zároveň od lidí ohodnotit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
DDL Blue
Živý stín
Příspěvky: 431
Registrován: srpen 6, 2011, 7:21 pm

dbTracker

Příspěvek od DDL Blue » červen 27, 2016, 5:14 am

Ahoj,

přidávám jeden starší ne úplně dokončený projekt, který jsem dělal pár let nazpátek ještě na střední škole do SOČ. Jde vlastně o takový technický experiment, co všechno Game Maker (tehdy ještě obyčejný GM8) zvládne. Dal jsem si za úkol vytvořit v GM funkční tracker - program na tvorbu hudby. V tomhle případě jsem používal knihovnu GMPokey, která umí vydávat jen dva základní tóny o volitelné výšce a hlasitosti a šum. Dohromady má 4 kanály - tudíž je zde omezení na maximálně 4 souběžně znějící tóny/šum.

Musel jsem se vypořádat s několika technickými problémy, které GM ze své podstaty přináší. Jak určitě víte, GM na něco takového zkrátka není stavěný a kdybych to s tím programem myslel vážně, byl by to opravdu hloupý nápad psát ho právě v GM. Asi největší problém je časování. Kroky programu jsou v GM pevně spjaty s vykreslováním a vykreslování textů není zrovna silná stránka GM. Pro reprodukování hudby jsem potřeboval upravovat tóny vycházející z knihovny opravdu rychle, proto jsem naprosto vyřadil z provozu automatické vykreslování a překresluji jen ty části obrazovky, které se změnily a to navíc vždy jen jednou - ne několikrát do vteřiny. I přesto se vždy na malý zlomek vteřiny dostaví malý lag, jakmile něco během přehrávání uděláte, nebo se přejde na další pattern. K tomu má program funkci bezpřekreslovacího přehrávání - pouští se dvojšipkou vlevo ve střední části obrazovky.

Program umí ukládat a načítat rozpracovanou skladbu jako binární soubor ( můj vlastní formát .dbT ), nebo exportovat skladbu jako WAV.

Ovládání najdete v přiložené nápovědě - tlačítko HELP v programu. Dále jsou přiloženy tři skladby. Jedna čistě ukázková, která předvádí chování jednotlivých efektů, druhá je můj chiptune původně složený v MilkyTrackeru a do třetice zde najdete přepsanou část chiptunu Funky Bubbles od Keneta.

STAŽENÍ:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/844 ... r-v0.C.zip

Takhle program vypadá za běhu:




DDL Blue
Zkoukněte moji hudební galerii ;). Nebo vyzkoušej můj generátor akordů!
Řikejte mi prostě Blue...

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 924
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: dbTracker

Příspěvek od ipq » červen 28, 2016, 4:42 pm

Tak to je parádny program :D , chcel som raz skúsiť tiež tvoriť nejakú 8-bit pesničku ale nikdy som s tým nemal skúsenosti, nakoľko nie som hudobník ale chcel som raz skúsiť dokiaľ ma nesklonila prokastinace. Neviem, či mi to pôjde na takom netbookovskom rozlíšení 1024×600 s malou vram a aj keby, neviem, čo by som tam skúsil tvoriť ale ako parádny s vizuálneho a funkčného hľadiska.

Uživatelský avatar
DDL Blue
Živý stín
Příspěvky: 431
Registrován: srpen 6, 2011, 7:21 pm

Re: dbTracker

Příspěvek od DDL Blue » červenec 8, 2016, 3:53 am

Jestli chceš zkusit dělat nějaký chiptuny, doporučuju MilkyTracker. Ten používám já. Tohle bylo přecijen spíš jen "schválně, co GM8 vlastně snese a k čemu ho dokážu přinutit", ale tím to asi tak končí :D. Ve vývoji pokračovat nebudu a dost věcí není dodělanejch. Nedává pro mne smysl dodělávat do konce podobnej projekt, když nikdy v podstatě nebyl myšlenej vážně, jen bych tím ztrácel čas...

...a pokud ti náhodou používání samplů v MilkyTrackeru příde jako pro lamy a chceš zkusit něco víc podobný tomudle, jen v šílenější podobě, zkus GoatTracker, kterej ze sebe plive .sid soubory ;).
Zkoukněte moji hudební galerii ;). Nebo vyzkoušej můj generátor akordů!
Řikejte mi prostě Blue...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host