Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Podělte se o své zkušenosti s jinými jazyky.
Odpovědět
Uživatelský avatar
k.koudy
Příspěvky: 160
Registrován: srpen 8, 2011, 11:12 pm
Facebook: https://www.facebook.com/k.koudy
Bydliště: někde na 17. tym poledníku

Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Příspěvek od k.koudy » duben 19, 2015, 11:24 pm

Zdravím chytráci,
chtěl bych znát vaše zkušenosti a názory co je lepší používat. Zda je lepší napsat si vlastní game engine a na něm vystavět hru, nebo zda je lepší použít nějaké osvědčené řešení Unity3D... Docela jsem přemýšlel, že bych zkusil vytvořit něco vlastního (pro svoji potřebu, žádné komerční ambice), ale nevím jestli to vůbec má smysl, když komerční řešení mají velmi přívětivé licence. Je mi jasné že vlastní build mi nabídne lepší kontrolu nad kódem (lepší hledání chyb) a víc zkušeností do budoucna, ale je to "dostatečná odměna" za utracený čas na znovu vynalézaní "kola" a "lepení" knihoven.

Díky za názory a zkušenosti. Vím že odpověď je těžká a měl by si ji každý najít ve své hlavě, ale třeba mi nějaká myšlenka uniká a vy mne navedete na správnou cestu.

Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Příspěvek od Cpt.Luke » duben 20, 2015, 10:08 pm

Ja som si za 5 rokov "tvorby" prešiel rôznymi nástrojmi.
Zo začiatku som používal Game Maker (niekedy používam aj dnes) ktorý bol jednoduchý, a rýchlo si vytvoril nejakú mini gamesu.
Každý "engin" mal svoje výhody a nevýhody, každý je určený na iný typ hier, ale mne najviac sadol Unity. S tým vytvoríš akýkoľvek typ hry :)
Ponúka tak isto aj export na Win, Web, Mac, Android,... je ich mnoho.

S tým vlastným enginom ... to by som odporúčal len skúseným (väčší počet ľudí) programátorom, pretože sám zrejme toho moc nevytvoríš, je to hrozný žrút času, a výsledok aj tak nemusí byť to čo potrebuješ. Takže byť tebou tak si vyskúšam z voľne dostupných nástrojov vybrať jeden a na ten sa naučiť čo najlepšie... :)
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

Uživatelský avatar
Satik64
Příspěvky: 324
Registrován: srpen 5, 2011, 10:47 pm
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Příspěvek od Satik64 » duben 20, 2015, 11:23 pm

Co jsem viděl, tak záleží, co chceš při herní tvorbě nejvíc dělat. Někoho baví programování a nemá rád nástroj, který se mu snaží usnadnit práci tím, že nejtěžší části nabízí připravené, ale když chceš víc tvořit a nenechávat se rozptylovat tím, jak hra funguje, můžeš si zvolit hotový engine. Za mě v tomto ohledu doporučuju Game Maker a Unity, ale dneska už spíš to Unity :D

První typ asi potřebuje i mnohem víc toho času a energie, protože zatímco herní designer se už hraje přímo s tvorbou hry, programátor stráví to počáteční nadšení na enginu, a nemusí mu vydržet na tu tvorbu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
k.koudy
Příspěvky: 160
Registrován: srpen 8, 2011, 11:12 pm
Facebook: https://www.facebook.com/k.koudy
Bydliště: někde na 17. tym poledníku

Re: Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Příspěvek od k.koudy » duben 21, 2015, 12:26 pm

Díky za vaše rady.
S tím že s vlastním enginem to nemusí dopadnout dobře jsem smířen, ale věřím že člověku i neúspěch pomůže a poučí se i pro budoucí práci s jinými enginy. Nikdy bych nad ním ani nepřemýšlel, ale pokud se mi zdárně podaří odmaturovat, tak by mohlo být pár měsíců volna. A pravděpodobně, tohle bude jedno z posledních volných období co člověk bude mít, takže pokud to nezkusím teď, tak už asi nikdy ;).

honey
Příspěvky: 9
Registrován: leden 12, 2015, 10:30 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Příspěvek od honey » duben 21, 2015, 4:27 pm

Já ti nevím, pár měsíců volna se nakonec většinou neukáže ani tak dlouhých, ani tak volných (aspoň pokud máš byť minimální sociální život), takže ani na existujícím enginu nemusíš stihnout vůbec nic, ne tak ještě vytvořit si svůj. Na druhou stranu pokud má být engine samotný výsledkem tvého snažení a to je oč tu běží, pak máš asi pravdu, že už nikdy nebudeš mít tolik času. Krom semestru. A zkouškového. A akademických prázdnin.
Každopádně se rozhodni podle toho co chceš tvořit. Pokud hru, a to takovou, která se dá postavit na nějakém enginu, pak je hloupost dělat vlastní. Pokud chceš vytvořit hru, která se na ničem postavit nedá, případně spíš chceš prostě jenom postavit engine, pak směle do toho =).
Tak či tak přeju hodně štěstí.

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 924
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: Názory, zkušenosti: Custom build vs. UE4, Unity a další

Příspěvek od ipq » duben 24, 2015, 1:39 am

Práve som si spomenul, že Scott Cawthon(tvorca hororovej FNAF série) použil Clickteam Fusion engine, ktorý je skôr stavaný na tvorbu tiež primitívnych hier ale dá sa použiť.

Ale ozaj, ak by som chcel nejaké poriadne hry, tak to skôr Unity(alebo samozrejme GM:S :roll: ) alebo Unreal Engine(ak chceš robiť v 3D ale i Unity okrem 2D poskytuje 3D, teoretický je schopný podporovať i 2.5D ako to bolo vidieť i v Raymanovi). Použiť stávajúce enginy ako Satik64 napísal je lepšie ako si robiť vlastný(i niektoré iné spoločnosti ako napr. NamcoBandai(lepšie sa mi vyslovuje) použili Unreal pre nový Tekken, zároveň tím ušetrili dosť času i peňazí).

Ale pokiaľ chceš robiť Vlastný herný engine pre ostatných ako to robí Epic Games, tak kľude ale ver mi, viacej času a trápenia ti to zaberie, ak ešte nemáš job a si študent.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host