Novus Inceptio

Podělte se o své zkušenosti s jinými jazyky.
Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Cpt.Luke » leden 5, 2014, 2:28 pm

Hneď ako dám novú hru, začne sa generovať svet a vtedy mi to padne... Aplikácia prestala odpovedať :/
Asi mám taký slabý ntb že to neutiahnem, a to som dal všetko na minimum :(
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

Uživatelský avatar
k.koudy
Příspěvky: 160
Registrován: srpen 8, 2011, 11:12 pm
Facebook: https://www.facebook.com/k.koudy
Bydliště: někde na 17. tym poledníku

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od k.koudy » leden 5, 2014, 11:17 pm

funguje FPS mám kolem 37
PC: AMD A6-3410MX; 8 GB RAM; GPU AMD HD 6520G; systém Windows 8 Pro
akorát některy stromy nemají kolize

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 6, 2014, 10:55 am

luko8525 -> co máš za sestavu? Nemáš náhodou interní grafiku atd. ?

k.koudy -> kolize je v tom buildu vypnuta - je to jen takový test (na lokálu už mám jinou verzi zase;) )

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » leden 6, 2014, 4:11 pm

A ve finální verzi hodlíš mít taky nekonečnej náhodně generovanej svět? Protože by to asi kazilo hru když by hráči nebyli aspoň nějak trochu blíž u sebe. Ať se ti daří ve vývoji ;)
Test: 20-70 (nejvíc okolo 60)-AMD FX-8350, 8 GB ram a GTX660, 1280*1024 rozlišení, na full

Uživatelský avatar
Satik64
Příspěvky: 324
Registrován: srpen 5, 2011, 10:47 pm
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Satik64 » leden 6, 2014, 4:22 pm

antiku píše:A ve finální verzi hodlíš mít taky nekonečnej náhodně generovanej svět?
Kdo by se s tím dělal, když by se to nepoužilo ve finální hře :D

Já myslím, že hráči se můžou spawnout blízko sebe.
Jinak funguje generátor na podobný způsob, jako u Minecraftu, že půjde zadáním stejného čísla vygenerovat stejný svět?
Zatím to vypadá úžasně, snad se to podaří dokončit. Déšť a celková změna počasí vypadá skvěle.

Můj test: 25 - 30FPS, nejvyšší nastavení, 1920x1080. Intel i3 3220, AMD 7790 1GB, 4GB RAM.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 6, 2014, 6:09 pm

Ve finální verzi bude také svět nekonečný (možná dostane nějaké hranice, ale to jen pokud dojde k nějakému limitu ze strany enginu).

Spawn nových hráčů bude vždy na stejném místě (případně na pár různých místech - aby nebylo přeplněno) ale nikdy se nestane že by nováčci byli od sebe několik km:)

Pokud někdo půjde dál tak to už je jeho věc proč co jak atd. (pokud přežije) :)

Díky procedurálnímu světu se mě plno věci zjednodušuje a nemusím řešit design světa apod. - vše za mne řeší scripty.

Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Cpt.Luke » leden 6, 2014, 11:48 pm

No áno mám integrovanú grafiku... :D
Win 7 Ult 32bit , Intel Celeron Dual-Core 2,1GHz , 2Gb RAM a integrovaná grafika Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family... ja viem, čakal som od neho moc :) No nie každý si môže dovoliť lepší ;)
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

Uživatelský avatar
k.koudy
Příspěvky: 160
Registrován: srpen 8, 2011, 11:12 pm
Facebook: https://www.facebook.com/k.koudy
Bydliště: někde na 17. tym poledníku

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od k.koudy » leden 7, 2014, 9:51 am

tak jsem si trochu procházel ten svět a jede plynule nikdy mi FPS nedropnuli pod 26, a to mám docela levnej a 2 roky starej NTB (konfiguraci jsem psal v předchozím postu).
jediny co mne mate je jak dávám spustit hru, tak jak se generuje terén, tak mi skáčou procenta (přeskakuje to mezi 98.xxx a 99.xxx tam a zpět a pak se spustí hra).

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 7, 2014, 10:12 am

Na integorvané grafice to bude dělat problém:) Hodně to stojí na výpočtech GPU a CPU.

Ad % po startu. Tam je a není bug (musím ten loading předělat) - v podstatě jde o progress bar multi processu na GPU a CPU - a víceméně nikdy nevím kolik jich bude - proto to na začátku skočí na 98, ale pak se pořád přidávají nové a nové a tak to kolísá:)

Přesný počet processu při startu budu znát až bude finální build - v ten moment je budu moci zaznamenat a bude to už ok.

Dělám teď ještě zásadní změny a zkouším ještě stabilnější metody generování terénu + flóry (přeci jen ta co je v buildu co zkoušíte nemá LOD nastavení atd.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 7, 2014, 10:15 am

k.koudy píše:tak jsem si trochu procházel ten svět a jede plynule nikdy mi FPS nedropnuli pod 26, a to mám docela levnej a 2 roky starej NTB (konfiguraci jsem psal v předchozím postu).
Mě ten build taky jel stabilně a nebyl znát FPS drop - ale cca po hodině nonstop chození po světě to celé spadlo :D

Testuji a vyvíjím to na NTB (taky už má něco za sebou:) ):
Asus G73JH, CPU: Intel® Core™ i7-720QM processor 1.60 GHz with Turbo Boost up to 2.8 GHz, RAM: 6144MB (2048x3) DDRIII 1066 RAM, VGA: ATI Mobility™ Radeon® HD 5870, 1GB GDDR5

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 8, 2014, 11:28 pm

Verze "Dev Alpha v0.02.010" - pokud se vám načte starší tak CTRL+F5. (cca 150MB)

Jedná se již vyladěnější texturování povrchu a generování flóry + o hodně navýšen dohled jak terénu tak flóry.

Rozdíl je hodně poznat;)

www.novus-inceptio.com/data/alfa/dev02/

Texturování jsem nakonec vyřešil tak že míchám biomes data + sklon vertexu a beru v potaz ještě hustotu flóry - díky tomu vzniká (na to že to dělá script) celkem slušný výsledek...

+Ještě není vyřešen přepočet vertexu v LOD dohledu (vznikají tak díry v terénu na objektech co mají nižší rozlišení než okolní)

Loading bar nereaguje - tak vyčkejte než se to načte.

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » leden 9, 2014, 7:29 pm

No, teďkom z toho máš pěknou džungli :) Trošku nechápu proč ty stromy mají kořeny venku. Těším se na další update, protože nvm co k tomu mám říct :D

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 9, 2014, 9:43 pm

antiku píše:No, teďkom z toho máš pěknou džungli :) Trošku nechápu proč ty stromy mají kořeny venku. Těším se na další update, protože nvm co k tomu mám říct :D
No biomes je právě pro tropickou džungli a víceméně se to už snažím ladit do finále :)
A nemám rád když je krajina moc pustá.

Ty kořeny jsou venku záměrně je to typ stromu co tak roste - jen by měl být spíše u vody či bažin - (nemám ale ještě rozdělené stromy dle blízkosti k vodě atd.) zatím se dávají bez logiky (tedy mají logiku na biomes + hustotu atd.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mangrove
http://tinyurl.com/pedhbx4

Já teď ještě ladil výkon a to trhání FPS atd. pomalu ale ty hratelné dev verze utnu - zatím to je vše spíše na test výkonu atd.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 10, 2014, 10:36 am

Pro ty co to testují - update bez sekání (tedy až na drobný zásek když se generuje terén za běhu)

Verze "Dev Alpha v0.02.012": www.novus-inceptio.com/data/alfa/dev02/

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 12, 2014, 3:24 pm

Verze "Dev Alpha v0.02.015" - pokud se vám načte starší tak CTRL+F5.

webverze: www.novus-inceptio.com/data/alfa/dev02/ (cca 230MB)
pcverze: (heslo: ni) (cca 280MB) http://ulozto.cz/xRSx7nt7/build-zip

------------------------------
Start pozici jsem přesunul na původní místo (tj kolem world osy x/z 0/0) info pro ty testovali předchozí verze.
Po startu chvilku vyčkejte - ještě se dopočítávají procesy na pozadí...

Pohyb je o hodně navýšen aby se dalo rychleji tesovat (logicky je tak zásek při generování znatelnější)

Přidal jsem pár nových stromu dle biomes - respektive pokud jsou pro biomes data o stromech tak se ukazují ty vybrané - pokud ne tak je jen default tráva a textury.)

Pokud se na začátku vydáte cestou tak že budete mít oceán po pravé ruce, tak dojdete k džungli zde se vydejte doleva tak aby po pravé ruce byla džungle a držte si ji pořád napravo (dojdete do listnatého lesa + pak do jehličnatého)

Ty přechody atd. budu muset nějak vyladit i když zatím nevím jak:)

Celkově to je trošku náročnější (musel jsem u oceánu zrušit odraz objektů + celkově oceán odstraním ze scény když dosáhnete cca 160m nad mořem)

Vyzkoušejte jak se to hejbe atd.
PC verze mě jede při max detailech cca 30-60FPS

+ jsem musel změnit měřítko světa.
Původně bylo 8x na X a Z a 2/ Y.
Což znamenalo že nejvyšší místo bylo pouze cca 450 vektorů nad vodou.
Při násobku 1 vektor *1.5 = 600m nad mořem.

Změnil jsem ho na původní plánované hodnoty 16x X Z a coef na výšku je od 1 do 2 tím vzniká postupné zvyšování terénu a nejvyšší místo má teď cca cca 1600m nad mořem, ale přechod není tak razantní - díky dynamické změně coef na Y.

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » leden 12, 2014, 3:53 pm

Ty biomi se generují? Jak děláš ty modely stromů?

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 12, 2014, 5:05 pm

antiku píše:Ty biomi se generují?
Ano biomy se procedurálně generují v reálném čase (vše se generuje:) )
antiku píše:Jak děláš ty modely stromů?
Nevím jak to myslíš? Stromy jsou čisté assety, ale aplikují se dle typu biomu + nastavení hustoty apod. pro daný biom atd.

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » leden 12, 2014, 5:08 pm

No myslel jsem jestli aset nebo používáš speed tree. Nebyl speed tree nahodou v tom hero engine?

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 12, 2014, 5:26 pm

antiku píše:No myslel jsem jestli aset nebo používáš speed tree. Nebyl speed tree nahodou v tom hero engine?
V HE byl speedTree - v Unity je jejich vlastni system - podobny speedTree.

Uživatelský avatar
Raven
Příspěvky: 66
Registrován: září 7, 2012, 2:28 pm

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Raven » leden 12, 2014, 6:53 pm

Graficky se mi to hodně líbí :-) , ale na mmorpg se mi to zdá moc na husto. Jinak jsem zvědavý co z toho bude. Držím palce!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host