Novus Inceptio
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Nová ukázka výstavby - pro lepší představu - jedná se o mix stylu UO a The Sims.
Stále se jedná o silně pracovní verzi.
Stále se jedná o silně pracovní verzi.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Abych tento topic zbytečně nezatěžoval "zbytečnostmi" a řešil zde jen zásadní updaty apod.
Bylo spuštěno provizorní fórum pro případnou komunitu projektu:
http://www.novus-inceptio.com/forums/
Kde je možné řešit veškeré detaily apod.
Zde budu již postovat pouze zásadní události apod.
Bylo spuštěno provizorní fórum pro případnou komunitu projektu:
http://www.novus-inceptio.com/forums/
Kde je možné řešit veškeré detaily apod.

Zde budu již postovat pouze zásadní události apod.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Pro zájemce byl zveřejněn "DEV deník 2"
Kde poodhaluji nové řešení logiky stavby světa (tak aby splnil požadavky, ale také ubíral co nejméně výkonu).
Vše s ohledem na možnosti enginu...
http://www.novus-inceptio.com/forums/in ... topic=30.0
Kde poodhaluji nové řešení logiky stavby světa (tak aby splnil požadavky, ale také ubíral co nejméně výkonu).
Vše s ohledem na možnosti enginu...
http://www.novus-inceptio.com/forums/in ... topic=30.0
- Firejs
- Příspěvky: 743
- Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
- Facebook: http://facebook.com/
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novus Inceptio
Optimalizace je třeba a snížení náročnosti o 80% zní suprově. Hlavně že vás to baví.
Fórum považuji za zbytečně nepřehledné a raději jste měli jít cestou blogu, který je lepší, hezčí a navíc se dá v případě zájmu i odebírat do schránky.
Fórum považuji za zbytečně nepřehledné a raději jste měli jít cestou blogu, který je lepší, hezčí a navíc se dá v případě zájmu i odebírat do schránky.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
80% je v základu - ono to zase naskočí až se přidají další assety a výpočty - ale tak jako tak těch 80% bude znát:)Firejs píše:Optimalizace je třeba a snížení náročnosti o 80% zní suprově. Hlavně že vás to baví.
Fórum považuji za zbytečně nepřehledné a raději jste měli jít cestou blogu, který je lepší, hezčí a navíc se dá v případě zájmu i odebírat do schránky.
No baví:) Musí - a je třeba některé věci vyřešit na začátku než pak složitě později - proto pořád něco testuji a ladím a až pak implementuji do finále...
Ad fórum - napiš co je nepřehledné abych to případně poupravil - jsem jen člověk;)
Blog by byl lepší pro "dev deník", ale update webu plánuji až někdy na podzim - konec roku dle toho jak rychle bude hotov herní prototyp.
- Firejs
- Příspěvky: 743
- Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
- Facebook: http://facebook.com/
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novus Inceptio
Odkaz přímo na článek je v pohodě... Ale když si dám hlavní menu tak koukám na desítky různých a naprosto zbytečných a ještě navíc kompletně prázdných kategorií. Prostě na to koukám a z té změny oranžových písmen na modrém pozadí nic nemám a trvá mi než se zorientuji. I kdyby mě zajímali novinky o hře tak prostě odejdu.
Fórum by bylo dobré kdyby hra už byla spuštěna a měla hráče ale pro psaní novinek z vývoje je prostě podle mě naprosto nevhodným nástrojem.
Blog by měl jasně zobrazené nové články a napravo pár rychle přístupných kategorii a možnost reagovat bez nutnosti se registrovat... Captha stačí.
Osobně tedy doporučuji dočasně zamčít a iframnout si na web blogger.
Fórum by bylo dobré kdyby hra už byla spuštěna a měla hráče ale pro psaní novinek z vývoje je prostě podle mě naprosto nevhodným nástrojem.
Blog by měl jasně zobrazené nové články a napravo pár rychle přístupných kategorii a možnost reagovat bez nutnosti se registrovat... Captha stačí.
Osobně tedy doporučuji dočasně zamčít a iframnout si na web blogger.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
jj chápu - no redesign jsem ještě nestihl - je to default template:)Firejs píše:Odkaz přímo na článek je v pohodě... Ale když si dám hlavní menu tak koukám na desítky různých a naprosto zbytečných a ještě navíc kompletně prázdných kategorií. Prostě na to koukám a z té změny oranžových písmen na modrém pozadí nic nemám a trvá mi než se zorientuji. I kdyby mě zajímali novinky o hře tak prostě odejdu.
Fórum by bylo dobré kdyby hra už byla spuštěna a měla hráče ale pro psaní novinek z vývoje je prostě podle mě naprosto nevhodným nástrojem.
Blog by měl jasně zobrazené nové články a napravo pár rychle přístupných kategorii a možnost reagovat bez nutnosti se registrovat... Captha stačí.
Osobně tedy doporučuji dočasně zamčít a iframnout si na web blogger.
Kategorie se postupně naplní - aby se nalákala komunita - ale žádné fórum není ze začátku plné

Zatím to je hlavně tak nějak pro naše interní potřeby (uzavřené diskuze jen pro dev) + pro zájemce.
Registarce je pro open source nutna - už i tak jsem musel likvidovat pár spamu:)
A captha je prolomena dříve než by člověk chtěl:)
Díky ale za veškeré podněty a připomínky.
Zatím fórum ponechám (ono na něj stejně moc lidí nechodí - což je i dobře

A blog bude s redesignem webu - v ten moment bude už i oficiální trailer a projekt bude i více vidět.
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Pokud si pamatujete tak jsem si kdysi dávno hrál s art stylem;)
Který jsem byl nucen zavrhnout, ale...
Původní záměr s projektem po vizuální stránce bylo jít cestou art stylu (ne wow styl , trošku jiná cesta).
První pokusy nedopadly dobře a tak jsem zůstal pro testy u pseudo real grafiky.
Ale nedokázal jsem ji překousnout a tak jsem poslední dobou ladil a řešil jak na art styl dle mé představy.
Pomalu veškerá práce nese ovoce.
Screens zde: http://www.novus-inceptio.com/forums/index.php?topic=31
Malé video zde: http://www.novus-inceptio.com/forums/in ... topic=32.0
Kameny musím ještě vyladit;)
---------
Možná tak odradím některé lidi, ale jak už jsem kdysi dávno psal - nehodlám ustupovat v některých věcech jen proto abych se zavděčil všem;)
Který jsem byl nucen zavrhnout, ale...
Původní záměr s projektem po vizuální stránce bylo jít cestou art stylu (ne wow styl , trošku jiná cesta).
První pokusy nedopadly dobře a tak jsem zůstal pro testy u pseudo real grafiky.
Ale nedokázal jsem ji překousnout a tak jsem poslední dobou ladil a řešil jak na art styl dle mé představy.
Pomalu veškerá práce nese ovoce.
Screens zde: http://www.novus-inceptio.com/forums/index.php?topic=31
Malé video zde: http://www.novus-inceptio.com/forums/in ... topic=32.0
Kameny musím ještě vyladit;)
---------
Možná tak odradím některé lidi, ale jak už jsem kdysi dávno psal - nehodlám ustupovat v některých věcech jen proto abych se zavděčil všem;)
-
- Příspěvky: 249
- Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am
Re: Novus Inceptio
Možná tím odradíš lidi. Co je ale důležité, tak je tomu přizpůsobyt zbytek. Takto to vypadá pěkně, ale co budovy a postava, hud a spousta jiných věcí?
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Postava zůstane stejná - jen se vyladí lépe textury.antiku píše:Možná tím odradíš lidi. Co je ale důležité, tak je tomu přizpůsobyt zbytek. Takto to vypadá pěkně, ale co budovy a postava, hud a spousta jiných věcí?
Ostatní modely se budou teprve tvořit, ty co jsou se přizpůsobují (viz keře, stromy atd.)
HUD se také nemění - jeho logika - a grafika co mám na prvním hud je víceméně v tomto stylu - vycházela z loga hry a plovoucí se stále řeší.
Proto to měním zavčas, když není ještě spousta modelu hotová.
Ono těch modelu není hotovo ještě tolik aby vznikl problém + jich ve hře ani zas tak moc nebude.
Pro housing to bude skládačka - kde jsem zatím testoval jen srub (což byl model složený z klády daného stromu - takže při změně modelu klády (tedy textury) se změní i stavební prvky pro srub atd.
Nejedná se o cartoon styl, nebo wow, wildstar atd. Je to spíše taková pastelová vektor grafika - kdy hodně záleží na světle a stínech.
Díky tomu jsem třeba snížil náročnost smrku o 50% - nebylo třeba tolik větví, textura kmene nemusí být 512x512, ale jen 32x32 atd.
Takže je to přirozený přechod - v momentě kdy už je projekt na to zralý a před finalizováním hratelného prototypu je třeba finálně určit i cestu grafiky. Proto jsem poslední dobou řešil i rozlišení světa, jeho přestavbu ve world machine atd.
Naposledy upravil(a) McMagic dne srpen 16, 2013, 9:14 am, celkem upraveno 1 x.
- Firejs
- Příspěvky: 743
- Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
- Facebook: http://facebook.com/
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novus Inceptio
Já jsem rád, žes do toho nakonec šel. Přijde mi to prostě lepší.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
- Qipi
- Příspěvky: 133
- Registrován: srpen 6, 2011, 12:14 pm
- Facebook: http://www.facebook.com/?ref=h
Re: Novus Inceptio
Ta nová grafika je lepší o 330% 

Kontaktujte mě na skype qipik2005. Rád poradím s čímkoliv
.

-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Tak po delší pauze se zde zase ukazuji;)
------------------
Došlo k velmi zásadní změně v projektu (po velmi dlouhém zvažování a testech apod.) a to ke změně enginu.
Byl jsem s ohledem na moje požadavky v projektu přejít na Unity. Před dvěma lety mě Unity nezaujalo, ale za tu dobu pokročilo a aktuálně má co nabídnout a musel jsem na tento engine změnit názor;)
Víceméně tak začínám od začátku, ale vývoj jde mnohonásobně rychleji a lépe.
Aktuálně řeším nový systém na generování světa, kdy díky novému enginu mohu zapojit teraformaci. Celý svět je tvořen procedurálně v reálném čase pomocí voxel technologie.
Na projektu si nic nemění. Spíše přibude bod, který jsem chtěl od začátku a kvůli HE jsem byl nucen ho vyrušit.
První video ukázka zde: http://youtu.be/jPJXZSc7_KU
I s testem na proměnlivé počasí.
A pokud má někdo opravdu zájem, tak zde je DEV alfa test web verze.
Vše je generováno v reálném čase (nejedná se o předpřipravené assety atd.)
Editace terénu je zatím vypnutá + se generuje pouze svět co má pozitivní záznam v DB (pro zrychlení processu).
Verze pro kterou je psán tento topic je: "Dev Alpha v0.01.020"
+ se jedná o web verzi, která má logicky sníženou kvalitu renderu - počáteční výpočet trvá delší dobu.
http://www.novus-inceptio.com/data/alfa/01/
------------------
Došlo k velmi zásadní změně v projektu (po velmi dlouhém zvažování a testech apod.) a to ke změně enginu.
Byl jsem s ohledem na moje požadavky v projektu přejít na Unity. Před dvěma lety mě Unity nezaujalo, ale za tu dobu pokročilo a aktuálně má co nabídnout a musel jsem na tento engine změnit názor;)
Víceméně tak začínám od začátku, ale vývoj jde mnohonásobně rychleji a lépe.
Aktuálně řeším nový systém na generování světa, kdy díky novému enginu mohu zapojit teraformaci. Celý svět je tvořen procedurálně v reálném čase pomocí voxel technologie.
Na projektu si nic nemění. Spíše přibude bod, který jsem chtěl od začátku a kvůli HE jsem byl nucen ho vyrušit.
První video ukázka zde: http://youtu.be/jPJXZSc7_KU
I s testem na proměnlivé počasí.
A pokud má někdo opravdu zájem, tak zde je DEV alfa test web verze.
Vše je generováno v reálném čase (nejedná se o předpřipravené assety atd.)
Editace terénu je zatím vypnutá + se generuje pouze svět co má pozitivní záznam v DB (pro zrychlení processu).
Verze pro kterou je psán tento topic je: "Dev Alpha v0.01.020"
+ se jedná o web verzi, která má logicky sníženou kvalitu renderu - počáteční výpočet trvá delší dobu.
http://www.novus-inceptio.com/data/alfa/01/
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Verze "Dev Alpha v0.02.002" - pokud se vám načte starší tak CTRL+F5. (cca 135MB)
Není to vyloženě laděno pro webplayer, ale na test dostačující...
Zásadní změny v projektu atd.
Vše je procedurálně generováno pomocí scriptu v reálném čase - svět je neomezený a hráč může jít kam chce a jak daleko chce (musel jsem zvolit tuto cestu a přišla mě nejlepší pro smysl projektu (i s ohledem na to že to dělám sám).
Základní pravidla pro svět jsou:
Procedurální výšková mapa + procedurální mapa vlhkosti vzduchu -> biomes mapa.
Dle toho se generuje voxel terén.
Procedurálně se generuje i flóra - zatím bez vlivu biomes (terrain textury jsou také zatím bez ohledu na biomes)
(vizuálně tedy není zatím poznat rozdíl vlhosti vzduchu a biomes, na pozadí se ale vše počítá).
Terén má 4LOD vrstvy - kdy LOD3-2 není voxel (ale vygenerovaný mesh co kopíruje voxel data - díky tomu jsem dosáhl slušného dohledu). LOD1 je již čistý voxel a generuje se jen v úzkém okruhu kolem hráče. (není teřba generovat voxely všude, ale jen tam kde hráč bude moci provádět terraformaci).
Stromy mají specifický dohled a genrují se dle procedurální mapy pro flóru a biomes - tráva to samé jen u ní jsem nastavil nižší dohled. (jelikož vůbec nepracuji na scéně, ale pouze přes scripty musím to řešit jinak než kdybych každý strom a trávu stavěl ručně a mohl tak udělat Unity LOD group).
Celkem se to konečně posunulo a pomalu se budu moci věnovat samotné herní logice.
Ve s rovnání s HE kde jsem "ztratil" dva roky (a víceméně se nikam nedostal) je toto za necelé dva měsíce práce od nuly celkem pokrok:)
http://www.novus-inceptio.com/data/alfa/dev/
Není to vyloženě laděno pro webplayer, ale na test dostačující...
Zásadní změny v projektu atd.
Vše je procedurálně generováno pomocí scriptu v reálném čase - svět je neomezený a hráč může jít kam chce a jak daleko chce (musel jsem zvolit tuto cestu a přišla mě nejlepší pro smysl projektu (i s ohledem na to že to dělám sám).
Základní pravidla pro svět jsou:
Procedurální výšková mapa + procedurální mapa vlhkosti vzduchu -> biomes mapa.
Dle toho se generuje voxel terén.
Procedurálně se generuje i flóra - zatím bez vlivu biomes (terrain textury jsou také zatím bez ohledu na biomes)
(vizuálně tedy není zatím poznat rozdíl vlhosti vzduchu a biomes, na pozadí se ale vše počítá).
Terén má 4LOD vrstvy - kdy LOD3-2 není voxel (ale vygenerovaný mesh co kopíruje voxel data - díky tomu jsem dosáhl slušného dohledu). LOD1 je již čistý voxel a generuje se jen v úzkém okruhu kolem hráče. (není teřba generovat voxely všude, ale jen tam kde hráč bude moci provádět terraformaci).
Stromy mají specifický dohled a genrují se dle procedurální mapy pro flóru a biomes - tráva to samé jen u ní jsem nastavil nižší dohled. (jelikož vůbec nepracuji na scéně, ale pouze přes scripty musím to řešit jinak než kdybych každý strom a trávu stavěl ručně a mohl tak udělat Unity LOD group).
Celkem se to konečně posunulo a pomalu se budu moci věnovat samotné herní logice.
Ve s rovnání s HE kde jsem "ztratil" dva roky (a víceméně se nikam nedostal) je toto za necelé dva měsíce práce od nuly celkem pokrok:)
http://www.novus-inceptio.com/data/alfa/dev/
- Cpt.Luke
- Příspěvky: 600
- Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
- Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novus Inceptio
Rád by som ti tú hru ohodnotil, ale moc ďaleko som sa v nej nedostal... Akonáhle som klikol na Štart tak mi hra padla 
Mám asi dosť slabý PC alebo neviem čo...
no sa ani nedivím lebo už len v menu som mal cca 5FPS
Nedalo by sa pridať nastavenie grafiky?

Mám asi dosť slabý PC alebo neviem čo...


-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
Pro web verzi bohužel ne - ono to je samo o sobě hodně náročné na CPU i GPU - kvůli výpočtům co oba dva procesory provádí. Standalone verze už má možnost nastavení (ale tu zatím nepublikuji pro test).luko8525 píše:Rád by som ti tú hru ohodnotil, ale moc ďaleko som sa v nej nedostal... Akonáhle som klikol na Štart tak mi hra padla
Mám asi dosť slabý PC alebo neviem čo...no sa ani nedivím lebo už len v menu som mal cca 5FPS
Nedalo by sa pridať nastavenie grafiky?
EDIT: uložím PC standalone někam na cloud a pošlu link - zdali ti to poběží nebo ne.
- Cpt.Luke
- Příspěvky: 600
- Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
- Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
- Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio
Re: Novus Inceptio
No je to hlavně pro mneluko8525 píše:To som nečakal že niekto urobí niečo také kvôli mne![]()
Hneď potom okomentujem


Abych věděl zdali ti poběží PC verze či ne - případně pak pošli sestavu.
- Firejs
- Příspěvky: 743
- Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
- Facebook: http://facebook.com/
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novus Inceptio
Tak už stahuji. Jsem zvědav zda se mi to rozběhne. 

Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti