Novus Inceptio

Podělte se o své zkušenosti s jinými jazyky.
McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červenec 3, 2013, 10:03 pm

Nová ukázka výstavby - pro lepší představu - jedná se o mix stylu UO a The Sims.

Stále se jedná o silně pracovní verzi.


McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červenec 24, 2013, 6:58 pm

Abych tento topic zbytečně nezatěžoval "zbytečnostmi" a řešil zde jen zásadní updaty apod.

Bylo spuštěno provizorní fórum pro případnou komunitu projektu:

http://www.novus-inceptio.com/forums/

Kde je možné řešit veškeré detaily apod.;)

Zde budu již postovat pouze zásadní události apod.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » srpen 12, 2013, 10:08 am

Pro zájemce byl zveřejněn "DEV deník 2"
Kde poodhaluji nové řešení logiky stavby světa (tak aby splnil požadavky, ale také ubíral co nejméně výkonu).
Vše s ohledem na možnosti enginu...

http://www.novus-inceptio.com/forums/in ... topic=30.0

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » srpen 12, 2013, 10:56 am

Optimalizace je třeba a snížení náročnosti o 80% zní suprově. Hlavně že vás to baví.

Fórum považuji za zbytečně nepřehledné a raději jste měli jít cestou blogu, který je lepší, hezčí a navíc se dá v případě zájmu i odebírat do schránky.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » srpen 12, 2013, 11:16 am

Firejs píše:Optimalizace je třeba a snížení náročnosti o 80% zní suprově. Hlavně že vás to baví.

Fórum považuji za zbytečně nepřehledné a raději jste měli jít cestou blogu, který je lepší, hezčí a navíc se dá v případě zájmu i odebírat do schránky.
80% je v základu - ono to zase naskočí až se přidají další assety a výpočty - ale tak jako tak těch 80% bude znát:)

No baví:) Musí - a je třeba některé věci vyřešit na začátku než pak složitě později - proto pořád něco testuji a ladím a až pak implementuji do finále...

Ad fórum - napiš co je nepřehledné abych to případně poupravil - jsem jen člověk;)

Blog by byl lepší pro "dev deník", ale update webu plánuji až někdy na podzim - konec roku dle toho jak rychle bude hotov herní prototyp.

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » srpen 12, 2013, 11:25 am

Odkaz přímo na článek je v pohodě... Ale když si dám hlavní menu tak koukám na desítky různých a naprosto zbytečných a ještě navíc kompletně prázdných kategorií. Prostě na to koukám a z té změny oranžových písmen na modrém pozadí nic nemám a trvá mi než se zorientuji. I kdyby mě zajímali novinky o hře tak prostě odejdu.

Fórum by bylo dobré kdyby hra už byla spuštěna a měla hráče ale pro psaní novinek z vývoje je prostě podle mě naprosto nevhodným nástrojem.

Blog by měl jasně zobrazené nové články a napravo pár rychle přístupných kategorii a možnost reagovat bez nutnosti se registrovat... Captha stačí.

Osobně tedy doporučuji dočasně zamčít a iframnout si na web blogger.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » srpen 12, 2013, 11:30 am

Firejs píše:Odkaz přímo na článek je v pohodě... Ale když si dám hlavní menu tak koukám na desítky různých a naprosto zbytečných a ještě navíc kompletně prázdných kategorií. Prostě na to koukám a z té změny oranžových písmen na modrém pozadí nic nemám a trvá mi než se zorientuji. I kdyby mě zajímali novinky o hře tak prostě odejdu.

Fórum by bylo dobré kdyby hra už byla spuštěna a měla hráče ale pro psaní novinek z vývoje je prostě podle mě naprosto nevhodným nástrojem.

Blog by měl jasně zobrazené nové články a napravo pár rychle přístupných kategorii a možnost reagovat bez nutnosti se registrovat... Captha stačí.

Osobně tedy doporučuji dočasně zamčít a iframnout si na web blogger.
jj chápu - no redesign jsem ještě nestihl - je to default template:)
Kategorie se postupně naplní - aby se nalákala komunita - ale žádné fórum není ze začátku plné :)
Zatím to je hlavně tak nějak pro naše interní potřeby (uzavřené diskuze jen pro dev) + pro zájemce.

Registarce je pro open source nutna - už i tak jsem musel likvidovat pár spamu:)
A captha je prolomena dříve než by člověk chtěl:)

Díky ale za veškeré podněty a připomínky.
Zatím fórum ponechám (ono na něj stejně moc lidí nechodí - což je i dobře ;) )
A blog bude s redesignem webu - v ten moment bude už i oficiální trailer a projekt bude i více vidět.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » srpen 13, 2013, 9:26 pm

Pokud si pamatujete tak jsem si kdysi dávno hrál s art stylem;)
Který jsem byl nucen zavrhnout, ale...

Původní záměr s projektem po vizuální stránce bylo jít cestou art stylu (ne wow styl , trošku jiná cesta).
První pokusy nedopadly dobře a tak jsem zůstal pro testy u pseudo real grafiky.

Ale nedokázal jsem ji překousnout a tak jsem poslední dobou ladil a řešil jak na art styl dle mé představy.

Pomalu veškerá práce nese ovoce.

Screens zde: http://www.novus-inceptio.com/forums/index.php?topic=31
Malé video zde: http://www.novus-inceptio.com/forums/in ... topic=32.0

Kameny musím ještě vyladit;)
---------
Možná tak odradím některé lidi, ale jak už jsem kdysi dávno psal - nehodlám ustupovat v některých věcech jen proto abych se zavděčil všem;)

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » srpen 14, 2013, 1:13 pm

Možná tím odradíš lidi. Co je ale důležité, tak je tomu přizpůsobyt zbytek. Takto to vypadá pěkně, ale co budovy a postava, hud a spousta jiných věcí?

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » srpen 14, 2013, 2:56 pm

antiku píše:Možná tím odradíš lidi. Co je ale důležité, tak je tomu přizpůsobyt zbytek. Takto to vypadá pěkně, ale co budovy a postava, hud a spousta jiných věcí?
Postava zůstane stejná - jen se vyladí lépe textury.
Ostatní modely se budou teprve tvořit, ty co jsou se přizpůsobují (viz keře, stromy atd.)
HUD se také nemění - jeho logika - a grafika co mám na prvním hud je víceméně v tomto stylu - vycházela z loga hry a plovoucí se stále řeší.

Proto to měním zavčas, když není ještě spousta modelu hotová.

Ono těch modelu není hotovo ještě tolik aby vznikl problém + jich ve hře ani zas tak moc nebude.
Pro housing to bude skládačka - kde jsem zatím testoval jen srub (což byl model složený z klády daného stromu - takže při změně modelu klády (tedy textury) se změní i stavební prvky pro srub atd.

Nejedná se o cartoon styl, nebo wow, wildstar atd. Je to spíše taková pastelová vektor grafika - kdy hodně záleží na světle a stínech.

Díky tomu jsem třeba snížil náročnost smrku o 50% - nebylo třeba tolik větví, textura kmene nemusí být 512x512, ale jen 32x32 atd.

Takže je to přirozený přechod - v momentě kdy už je projekt na to zralý a před finalizováním hratelného prototypu je třeba finálně určit i cestu grafiky. Proto jsem poslední dobou řešil i rozlišení světa, jeho přestavbu ve world machine atd.
Naposledy upravil(a) McMagic dne srpen 16, 2013, 9:14 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » srpen 14, 2013, 3:52 pm

Já jsem rád, žes do toho nakonec šel. Přijde mi to prostě lepší.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

Uživatelský avatar
Qipi
Příspěvky: 133
Registrován: srpen 6, 2011, 12:14 pm
Facebook: http://www.facebook.com/?ref=h

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Qipi » srpen 21, 2013, 6:03 pm

Ta nová grafika je lepší o 330% :)
Kontaktujte mě na skype qipik2005. Rád poradím s čímkoliv :).

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » prosinec 16, 2013, 12:04 pm

Tak po delší pauze se zde zase ukazuji;)
------------------
Došlo k velmi zásadní změně v projektu (po velmi dlouhém zvažování a testech apod.) a to ke změně enginu.

Byl jsem s ohledem na moje požadavky v projektu přejít na Unity. Před dvěma lety mě Unity nezaujalo, ale za tu dobu pokročilo a aktuálně má co nabídnout a musel jsem na tento engine změnit názor;)

Víceméně tak začínám od začátku, ale vývoj jde mnohonásobně rychleji a lépe.

Aktuálně řeším nový systém na generování světa, kdy díky novému enginu mohu zapojit teraformaci. Celý svět je tvořen procedurálně v reálném čase pomocí voxel technologie.

Na projektu si nic nemění. Spíše přibude bod, který jsem chtěl od začátku a kvůli HE jsem byl nucen ho vyrušit.

První video ukázka zde: http://youtu.be/jPJXZSc7_KU
I s testem na proměnlivé počasí.

A pokud má někdo opravdu zájem, tak zde je DEV alfa test web verze.
Vše je generováno v reálném čase (nejedná se o předpřipravené assety atd.)
Editace terénu je zatím vypnutá + se generuje pouze svět co má pozitivní záznam v DB (pro zrychlení processu).

Verze pro kterou je psán tento topic je: "Dev Alpha v0.01.020"

+ se jedná o web verzi, která má logicky sníženou kvalitu renderu - počáteční výpočet trvá delší dobu.

http://www.novus-inceptio.com/data/alfa/01/

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 2, 2014, 10:27 pm

Verze "Dev Alpha v0.02.002" - pokud se vám načte starší tak CTRL+F5. (cca 135MB)

Není to vyloženě laděno pro webplayer, ale na test dostačující...

Zásadní změny v projektu atd.

Vše je procedurálně generováno pomocí scriptu v reálném čase - svět je neomezený a hráč může jít kam chce a jak daleko chce (musel jsem zvolit tuto cestu a přišla mě nejlepší pro smysl projektu (i s ohledem na to že to dělám sám).

Základní pravidla pro svět jsou:
Procedurální výšková mapa + procedurální mapa vlhkosti vzduchu -> biomes mapa.
Dle toho se generuje voxel terén.
Procedurálně se generuje i flóra - zatím bez vlivu biomes (terrain textury jsou také zatím bez ohledu na biomes)
(vizuálně tedy není zatím poznat rozdíl vlhosti vzduchu a biomes, na pozadí se ale vše počítá).

Terén má 4LOD vrstvy - kdy LOD3-2 není voxel (ale vygenerovaný mesh co kopíruje voxel data - díky tomu jsem dosáhl slušného dohledu). LOD1 je již čistý voxel a generuje se jen v úzkém okruhu kolem hráče. (není teřba generovat voxely všude, ale jen tam kde hráč bude moci provádět terraformaci).

Stromy mají specifický dohled a genrují se dle procedurální mapy pro flóru a biomes - tráva to samé jen u ní jsem nastavil nižší dohled. (jelikož vůbec nepracuji na scéně, ale pouze přes scripty musím to řešit jinak než kdybych každý strom a trávu stavěl ručně a mohl tak udělat Unity LOD group).

Celkem se to konečně posunulo a pomalu se budu moci věnovat samotné herní logice.
Ve s rovnání s HE kde jsem "ztratil" dva roky (a víceméně se nikam nedostal) je toto za necelé dva měsíce práce od nuly celkem pokrok:)

http://www.novus-inceptio.com/data/alfa/dev/

Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Cpt.Luke » leden 2, 2014, 10:56 pm

Rád by som ti tú hru ohodnotil, ale moc ďaleko som sa v nej nedostal... Akonáhle som klikol na Štart tak mi hra padla :D
Mám asi dosť slabý PC alebo neviem čo... :D no sa ani nedivím lebo už len v menu som mal cca 5FPS :P Nedalo by sa pridať nastavenie grafiky?
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 2, 2014, 11:10 pm

luko8525 píše:Rád by som ti tú hru ohodnotil, ale moc ďaleko som sa v nej nedostal... Akonáhle som klikol na Štart tak mi hra padla :D
Mám asi dosť slabý PC alebo neviem čo... :D no sa ani nedivím lebo už len v menu som mal cca 5FPS :P Nedalo by sa pridať nastavenie grafiky?
Pro web verzi bohužel ne - ono to je samo o sobě hodně náročné na CPU i GPU - kvůli výpočtům co oba dva procesory provádí. Standalone verze už má možnost nastavení (ale tu zatím nepublikuji pro test).

EDIT: uložím PC standalone někam na cloud a pošlu link - zdali ti to poběží nebo ne.

Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Cpt.Luke » leden 2, 2014, 11:22 pm

To som nečakal že niekto urobí niečo také kvôli mne :oops:
Hneď potom okomentujem :D
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 2, 2014, 11:22 pm

PC verze zde:
http://ulozto.cz/xNaCRvjS/build-zip

heslo: ni

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » leden 2, 2014, 11:24 pm

luko8525 píše:To som nečakal že niekto urobí niečo také kvôli mne :oops:
Hneď potom okomentujem :D
No je to hlavně pro mne :twisted: :)
Abych věděl zdali ti poběží PC verze či ne - případně pak pošli sestavu.

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » leden 4, 2014, 10:56 pm

Tak už stahuji. Jsem zvědav zda se mi to rozběhne. :)
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host