Novus Inceptio

Podělte se o své zkušenosti s jinými jazyky.
McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » květen 9, 2013, 4:26 pm

silent6sniper píše: 1.Bude placená nebo free?
free + mikrotransaknce (ale ne nic ve stylu p2w)
silent6sniper píše: 2. jak se budou stavět ty domy atd?
jsou dvě verze sle určení a smyslu budovy
1. klasika na určeném pozemku se může vystavět předem daná budova při nashromáždění dostatku surovin (těžební stanice, ohrady apod.)

2. hráč si určí velikost základu a vystaví si zdi, podlahu, střechu apod. (toto je spíše na privatní domky)
silent6sniper píše: 3. budou i z kamene?
ano také je ta možnost.
silent6sniper píše: 4. budou hráči bojovat proti sobě ( 2 města proti sobě atd.) nebo čistě se zvířaty?
ano bude klasické open world pvp + full loot
silent6sniper píše: Každopádně velmi dobrý projekt, Držím Ti palce ;)
Díky;)

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 12, 2013, 8:29 pm

Tak po delší době update.

Nemá smysl rozepisovat veškeré změny, ale bylo jich hodně převážně na pozadí atd.

Níže ukázka aktuálního stavu finalizace designu start světa (momentálně bez particle efektů apod.):

SMAZÁNO - nekoresponduje s Enginem

Se všemi objekty lze provádět interakci (kácet, ničit apod.)

Zde ukázka nové interakce (v test script/art lokaci)
http://youtu.be/kx00jNjFyew
http://youtu.be/y0kerXnEc-w
Naposledy upravil(a) McMagic dne březen 9, 2014, 10:29 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od D-Sheep » červen 13, 2013, 9:43 am

Grafika celkem dostačující, ale pořád nevím, co je součástí enginu a co jsi doprogramoval.. Můžu se zeptat, jak je to s inventářem? Z jaké části je to tvoje vlastní práce?

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 13, 2013, 10:13 am

D-Sheep píše:Grafika celkem dostačující, ale pořád nevím, co je součástí enginu a co jsi doprogramoval.. Můžu se zeptat, jak je to s inventářem? Z jaké části je to tvoje vlastní práce?
Vše co vidíš (textury, modely, efekty, gui, creatury atd.) na screenech a ve videu je moje práce od A do Z s jednou výjimkou a to hlavní postavou (ta je default z enginu) - to je zatím jeden z bodů, kde sice mám hotov model na postavu, ale řeším animace...

Programově je také vše na pozadí můj kód, jen pohyb postavy a její AI je zatím default.

Zde je ukázka aktuálního layoutu pro GUI - inventář - programově je taky od A do Z - v enginu žádný default inventář či další věci neexistují :)
ni_ui_character.jpg

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od D-Sheep » červen 13, 2013, 10:32 am

V tom případě musím říct, že jsi odvedl dobrou práci!

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 13, 2013, 10:44 am

D-Sheep píše:V tom případě musím říct, že jsi odvedl dobrou práci!
Díky;)

Ono bohužel (bohudík) v enginu není nic co by pomáhalo - což je dobře a člověk ze začátku sice neví co jak proč, ale když do toho pronikne, tak pak za to děkuje - protože není ničím svazován a vše si dělá tak jak chce.

Plno věcí není třeba ani vidět, jako dev gui pro manipulaci a logiku s věcmi (inventory, world atd.)




Nebo specifické varianty stromů (věk, stav atd.)



Ono se to nezdá, ale na projektu dělám už skoro rok intenzivně - sice plno věcí je na pozadí, ale díky nim se může konečně finalizovat i základní svět a jeho logika.
Naposledy upravil(a) McMagic dne březen 9, 2014, 10:30 am, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » červen 13, 2013, 1:33 pm

Já hlavně koukám, že touha udělat to lehce barevnějším stylem, jaký je prezentován výše byla nakonec nahrazena pseudorealističností. Když se kouknu na ty obrázky s kameny a barevnější trávou, tak to na mě působí trochu lépe.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 13, 2013, 2:01 pm

Firejs píše:Já hlavně koukám, že touha udělat to lehce barevnějším stylem, jaký je prezentován výše byla nakonec nahrazena pseudorealističností. Když se kouknu na ty obrázky s kameny a barevnější trávou, tak to na mě působí trochu lépe.
Barevnější styl je pořád v hlavě, ale neseděl při testech k celé atmosféře a smyslu hry - to co se získalo na vizuálu se ztratilo v atmosféře.

Pořád nad tím ale uvažuji (ve výsledku je to změna "jen" textur).

Setkávám se s názory kdy se někomu líbil art styl a někom zase pseudo reál :)

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » červen 13, 2013, 2:45 pm

A co přepínadlo? Když se v podstatě nic kromě textur nemění, tak by to neměl být problém - navíc to bude docela originální featura a uspokojí větší množství hráčů ;)
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 13, 2013, 4:01 pm

Firejs píše:A co přepínadlo? Když se v podstatě nic kromě textur nemění, tak by to neměl být problém - navíc to bude docela originální featura a uspokojí větší množství hráčů ;)
No to slůvko "jen" je záměrně v uvozovkách:)

Pro některé věci by "přepínadlo" nebyl zas tak problém, ale pro další už ano.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 28, 2013, 5:29 pm

Aktuální dev stav;)

http://youtu.be/8W4i7SxOh6M

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » červen 29, 2013, 11:57 am

Nová postava už je vlastní práce?

Líbí se mi vzhled inventáře a ukazatelé statistik - zvolené místo je docela netradiční, ale nevypadá, že by to rušilo při hraní.

Určitě by to chtělo dát pryč základní šedé buttony, ale to snad ani není třeba psát.

Osvětlení v noci mi připadá hodně podivné, až škaredé.

Grafika fajn, ale i tak mi prostředí přijde hodně prázdné. Nějaké místa zarostlé kytičkami atp. by asi pomohli.

Běh ve vodě by chtěl nějaké efekty cákání vody. Ona celá ta voda má až příliš repetetivní texturu.

Jsem zvědav na další vývoj.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červen 29, 2013, 2:04 pm

Firejs píše:Nová postava už je vlastní práce?
Ano i ne - není to již default postava s enginu atd. Ale jedná se o koupený profi balík, který ale prošel ještě faceliftem - uprava rigu a animací apod. Ale je to +- finální design. Musí se doladit ještě animace a locomotion + x dalších věcí - nakonec jsem původní rig zvedl z pár kostí na 130 +- :D .
Firejs píše: Líbí se mi vzhled inventáře a ukazatelé statistik - zvolené místo je docela netradiční, ale nevypadá, že by to rušilo při hraní.
Celé GUI bude ještě přepracováno - toto je pracovní prototyp (na kterém testuji funkční prvky) design ale +- zůstane. A plovoucí ukazatelé jsou jen test (který dělá problém v enginu - snad se vyřeší). Ale chci celkově GUI trošku netradičně pro MMORPG, ale tak aby plnilo svůj účel:) Uvidím kdy bude aplikováno Awensomium, které by splňovalo moje požadavky na GUI :)
Firejs píše: Určitě by to chtělo dát pryč základní šedé buttony, ale to snad ani není třeba psát.
jj to jsou dev abych je měl po ruce než bude nové GUI;)

Ale GUI se může vždy předělat těsně před koncem - hlavní je aby veškeré procesy fungovali.
Ve hře totiž nebude ani klasický velký inventář tak je v prototypu :) Bude to řešeno trošku jinak...
Firejs píše: Osvětlení v noci mi připadá hodně podivné, až škaredé.
Světelné efekty nejsou nijak vyladěny jde jen o test zdali funguje aktivace a deaktivace FX efektu - jinak se jedná o normál světlo co nemá žádnou hloubku nastavení atd. Ve výsledku jde o to zdali funguje script co aktivuje specifický efekt buď na rig postavy nebo na world objekt - pomocí tohoto pak mohu aplikovat další efekty jako jsou cákance ve vodě apod. (to je zase spojené s locomotion a animací chůze, kdy je třeba přímo v animaci určit tagy, kterých se pak chytne enegine a spustí daný script a efekt atd... :) )
Firejs píše: Grafika fajn, ale i tak mi prostředí přijde hodně prázdné. Nějaké místa zarostlé kytičkami atp. by asi pomohli.
:) Jedná se o dev start lokaci, kde je jen pár objektů na kterých se ladí kód - jak to vše bude fungovat ok - tak se začne ladit i finální design (více travin apod.) Ale nemá smysl tvořit něco do detailu, když může nastat problém v kódu - jak totiž hráč může se všemi objekty provádět interakci - tak nemohu tvořit svět na 100% dokud nefunguje kód na 100% jak by měl:)

Ona celkově tvorba světa je složitější - protože je možné provádět interakci i na engine objekty, tak jsem si musel udělat speciální knihovnu, kde je například speedtree strom, ale je k němu napojen i help objekt a příkaz co aplikuje specifickou třídu. Je to vlastně kolekce objektů a tříd - bez kterých by to nefungovalo:) SpeedTree totiž nejde zaměřit myší - takže se to muselo obejít...
Firejs píše: Běh ve vodě by chtěl nějaké efekty cákání vody. Ona celá ta voda má až příliš repetetivní texturu.
Viz víše - particle effekty budou napojeny, ale až později.
Voda - to je problém enginu - buď se může udělat pěkná voda co odráží okolí atd. Ale žere zbytečně 50% výkonu GPU. Nebo tento typ kde je vše řešeno pomocí cubemap a je to no takové divné, ale zase na tom hra nestojí;)

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červenec 2, 2013, 8:35 pm

Silně pracovní verze build prototypu.
Jedná se o pracovní script pro stavbu player objektů (domy, farmy, zdi atd.).
Na první pohled to možná vypadá jako minecraft - ale zdání klame - je to pracovní verze na které testuji chování a korektní umístění objektů (částí stavby). Ve finále se nebude nic stavět z kostek, ale ze stavebních dílu (ale logicky, vše pracuje na základě krychle, obdélníku atd.)

http://youtu.be/0U6ISbsRf7o

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » červenec 2, 2013, 10:45 pm

Takhle bych něco stavěl 300 let :D

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červenec 3, 2013, 10:17 am

antiku píše:Takhle bych něco stavěl 300 let :D
Stavba čistě z kostiček nebude - to je jen pro interní testy scriptu, aby se vyladilo spojení atd. ;)

Ale stavět to bude hráč dlouho to ano - systém stavby (návrhu stavby) se dá přirovnat k UO či Sims ;)

Nebude to tak, že si vybereš z předem předpřipravených domů a pak jen budeš měnit design stěny, podlahy, oken atd...

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » červenec 3, 2013, 10:55 am

To je dobře, jen jsem zvědav jak bude vyřešen systém pozemků a staveb při více hráčích... Bylo by smutné, kdyby si někdo mohl postavit dům uprostřed mého. :D

Bude mít pobyt v domech také nějaký vliv na hru? Například zlepšení morálky při dešti, nebo lepší crafting?
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červenec 3, 2013, 1:11 pm

Firejs píše:To je dobře, jen jsem zvědav jak bude vyřešen systém pozemků a staveb při více hráčích... Bylo by smutné, kdyby si někdo mohl postavit dům uprostřed mého. :D

Bude mít pobyt v domech také nějaký vliv na hru? Například zlepšení morálky při dešti, nebo lepší crafting?
Dům si můžeš postavit víceméně kdekoliv. A jiný hráč si může vedle tvého postavit svůj atd.
Aby jsi tomuto zabránil, tak si budeš muset pronajmout pozemek a tak zabránit tomu aby kdokoliv kdo nemá povolení na tvém pozemku nějak operoval.

tj. najdeš si místo a pronajmeš si pozemek - určíš jeho velikost atd. zaplatíš poplatek a dle velikosti budeš platit nájemné.
Dokud budeš platit nájemné je pozemek jen tvůj a můžeš si zde dělat co chceš + ostatní hráči co mají právo na tvém pozemku pracovat zde mohou také stavět atd. -> Vznikne tak malá osada. Nebo budeš jen solo hráč s pozemkem a máš svoji farmu :)

Pobyt na pozemku či v domech bude mít vliv na x faktorů. Např. věci na pozemku se pomaleji ničí (stárnou) v domech se ti méně kazí potraviny apod.

Když nemáš pozemek a máš domek - tak kdokoliv s patřičnou dovedností tě může vykrást atd. (nemáš tak žádnou ochranu). Tj. sice si zamkneš dveře, ale někdo zkušený se je může pokusit vypáčit nebo prolomit plot atd...

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » červenec 3, 2013, 8:20 pm

Co třeba vypálit??

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » červenec 3, 2013, 8:25 pm

antiku píše:Co třeba vypálit??
:) No uvažoval jsem nad tím taky - uvidím zdali ta možnost bude nebo ne...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host