Novus Inceptio

Podělte se o své zkušenosti s jinými jazyky.
McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » únor 20, 2013, 9:56 am

Zdravím,
rád bych zde prezentoval můj herní projekt co je již nějakou dobu ve vývoji a pomalu se dostávám do stavu možné prezentace - rád si vyslechnu názory či připomínky apod.
-------------------------------------
Název:
Novus Inceptio

Engine:
Unity Pro

Oficiální domény:
http://www.novus-inceptio.com
http://www.novus-inceptio.eu
http://www.novus-inceptio.cz
http://www.novusinceptio.com
http://www.novusinceptio.eu
http://www.novusinceptio.cz

Forum:
http://www.novus-inceptio.com/forums/

YouTube kanál:
http://www.youtube.com/user/novusinceptio
Facebook:
http://www.facebook.com/novusinceptio


Ve vývoji:
v hlavě několik let;)
reálně od 01/2012
Na Hero Engine od 1/2012 - vývoj ukončen 11/2013
Na Unity Pro od 11/2013

Drobné bodové info:
Žánr sci-fi/fantasy MMO sandbox mix -> více sci-fi i když na první pohled se hra tváří jako fantasy.
Žádný lv
Žádný skill bar a styl boje TAB 1,2,3
Žádné questy (až na tutorial + eventy)
Vše co děláš má svůj specifický skill - který se zlepšuje.
Hráčská ekonomika, každá věc je unikátní (kvalita, durabilita atd.)
Zničitelné věci (výbava) - lze opravit, ale snižuje se kvalita = jednou se věc rozpadne na prach.
Vlastní domy, osady, města - kdekoliv ve světě.
Farmaření, těžba surovin (ruční, těžební stanice)
PvE lokace pro casual hráče, PvP pro HC hráče
PvP full loot
Boj - FPS styl - lehký úder, silný atd. (žádné zbytečnosti) - magie (ne pro každého a vyčerpávající).
Možnost obsadit cenné zdroje surovin a blokovat ostatním přístup - ekonomická nadvláda...
atd.

Inspirace (pro lepší pochopení stylu hry):
Wurm, ArcheAge, Xsyon, Darkfall, SWG (pre)

Věci se ještě mění, ale nikdy se to nezvrhne k ústupu dle přání;)
Je to hlavně hra pro mne (lepší se bavit tvorbou, než hraním něčeho co už není ono) a starou game komunitu...
Hra (pokud tedy někdy bude i realizována) bude F2P + mikrotransakce/dotace.

Něco o mně:
Hráč staré školy (hraji už od dob C64 a ZXspectrum - aktuálně cca 20let).
Pracuji jako designer a programátor - cca 12let.
Nekladu si žádné vysoké nároky - chci si jen splnit dávný sen.
A ano jedná se o one man show project;)


Info o hře:
Novus Inceptio je vyvíjenou 3D MMORPG postapokalyptickou fantasy/sci-fi hrou. Jejím cílem není jít cestou klasických WoW like MMO her, ale vytvoření uceleného a plně samostatně fungujícího světa bez ohledu na počet aktivních hráčů. Herní styl bude zaměřen především na hardcore survival akci, taktiku a strategii.

Příběh je zasazen do vzdálené budoucnosti, kdy se planeta přirozeně vzpamatovala po neurčené globální katastrofě, jež bude jedním z témat při hráčově zkoumání světa. Postapokalyptický svět nabídne technologické vymoženosti, mix s fantasy a částečné nadpřirozené schopnosti. Pouze na hráčích bude znovuvybudování civilizace, hra nebude obsahovat žádné předpřipravené úkoly, a pouze minimum NPC, jež hráče obvykle provádí příběhem.

Hra má za cíl umožnit přirozené levelování atributů postavy - vylepšovat se budou ty atributy, které jsou využívány. A naopak, ty nevyužívané se budou automaticky zhoršovat. Přirozené bude též stárnutí postav a jejich umírání v průběhu bitev. Technologie nicméně hráčům umožní uložení pozice pomocí DNA vzorku, ze kterého se, v případě smrti, automaticky vytvoří její klon se shodnými vlastnostmi. Prostředí umožní přirozené (urychlené) plynutí času a střídání denních cyklů včetně projevů a efektů počasí, přirozené stárnutí objektů, včetně fauny a flory. Přenos genetických informací na potomky, za které může hráč pokračovat v případě úmrtí jeho postavy stářím.

A proč Novus Inceptio hrát?

Na rozdíl od jiných her neobsahuje žádné limity atributů postav, hráč má naprostou volnost ve vytvoření mixu zaměření, které jej skutečně baví a nemusí přitom přemýšlet ještě před začátkem hry, kterou rasu či povolání zvolí - atributy postavy se automaticky upravují podle toho, co postava vykonává.

Hra nabídne pouze tutoralové questy, o další úkoly se starají hráči sami - delegují jednodušší a specializované práce na ostatní, protože sami řeší složitější úkoly, respektive ty odpovídající jejich schopnostem. Jelikož nosnost a inventář postav je omezen, jednou ze základních úloh bude zajistit si bydlení a zároveň sklad předmětů. Hráč si tak bude moci postavit skromný příbytek, ale vybudovat vesnici či město však není práce pro jednoho.

Sociální interakce se nesmrskávají na obchod a týmové grindování, hráči se budou moci seskupovat do klanů či vesnic, případně měst. Budou moci libovolně soupeřit v soutěžích, případně otevřeně válčit. Při tom všem však budou muset zajistit logistickou podporu svých bydlišť - poškozené či chátrající domy je třeba opravovat, a postavy je třeba zasytit.

Všechny předměty ve hře budou vytvářené hráči. Technologie se tak budou vylepšovat s vylepšujícími se vlastnostmi postav a stejně tak jejich předměty. Díky absenci NPC obchodníků, kterým lze obvykle prodat cokoliv nepotřebného, je možné vytvoření plně fungujícího trhu. Peníze nebudou vznikat při questech, ale bude jich konečné množství, které bude kolovat mezi hráči.
Naposledy upravil(a) McMagic dne březen 9, 2014, 10:39 am, celkem upraveno 3 x.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » únor 26, 2013, 1:56 pm

Tak menší update:

Napojení nové DB a implementace na objekty:
http://youtu.be/XIGMdk8QcHA
http://youtu.be/siAMv6tSNog

Ve výsledku je to to samé jako dříve jen už je hotovo základní dev ui a plno nových scriptu na pozadí.

Ale následný update je pro mne velice zásadní:
Přestával jsem být spokojen s designem hry - nějak jsem se při testech moc odklonil od původního záměru a proto bylo na čase udělat návrat k původní představě (což je více art stylu než reálné grafiky, ale nesklouznout do běžné komiks grafiky u her poslední doby).
Proto pomalu předělávám modely a hlavně textury.

Zde malá video ukázka trávy:
http://youtu.be/Y8yWg_rdp98

A zde již první kameny:
novus-inceptio-artwork_009.jpg

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » únor 27, 2013, 9:41 pm

Vypadá to fajn a možnost sadit stromky (neměli by růst tak rychle) a následně sbírat jablka je fajn.. dalo by se to dobře využít, pokud půjdete po stopách Ultimy Online. Ovšem jinak mě to nijak nenadchlo a docela se to tváří jako obyčejná mmorpg, který je na světě tucty.

Tak položím pár otázek:
V kolika hráčích naráz jste to testovali?
Jak jste na tom s bojem a nepřáteli?
Máte už nějaké funkční testovací úkoly?
Co město? S NPC postavami?

Ptám se protože na tom pracujete už rok a na všech obrázcích a videích jde vidět jen "prázdná" krajinka a oceán a chaloupka.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » únor 27, 2013, 10:09 pm

V kolika hráčích naráz jste to testovali?
Zatím byli testy v 5ti hráčích naráz, kdy se ladil klient a výkon - teď se připravuje větší test pro více lidí 20-30 cca

Jak jste na tom s bojem a nepřáteli?
Celkově jich moc nebude, jedná se o běžné zvířata v přírodě (vlk, medvěd apod.)
Boj se ladí ale bude řešen jinak než TAB 1,2,3 nic takového nebude. Bude to klasika úder + obrana založena na atributech postavy, zbraně a brnění.

Máte už nějaké funkční testovací úkoly?/Co město? S NPC postavami?
Žádné nebudou ani NPC města (pouze start tábor s pár NPC nic víc).
Je to sandbox a vše si budou muset hráči udělat sami od a do z (tj i ty města a úkoly)

Rok se na tom pracuje, ale převážně se seznamovalo s enginem a scriptovacím jazykem.
+ prvního půl roku se testovalo zdali lze udělat v enginu to co požaduji pro hru. A vše se testovalo a ladilo. Takže vizuálně se teprve bude pracovat - stěžejní byli/jsou herní prvky.

Celá hra je/bude opravdu čistý hc sandbox, kde hráč bude posazen do divočiny a musí se o sebe postarat.

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » březen 1, 2013, 11:01 am

No nevypadá to špatně. Sice nejde vůbec poznat co je tvoje a co ne a ten program neznám např. co si naprogramoval ty a nebo to co tam již bylo. Tím tě ale nechci nějak odsuzovat a snad ti to vyjde :) To na tom pracuješ sám? U videa sem si všiml, že tam máš i hlad a žízeň :) Sice vím, že je to fantasy svět, ale borůvky nerostou na stromě většinou :D

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 1, 2013, 10:21 pm

antiku píše:No nevypadá to špatně. Sice nejde vůbec poznat co je tvoje a co ne a ten program neznám např. co si naprogramoval ty a nebo to co tam již bylo. Tím tě ale nechci nějak odsuzovat a snad ti to vyjde :) To na tom pracuješ sám? U videa sem si všiml, že tam máš i hlad a žízeň :) Sice vím, že je to fantasy svět, ale borůvky nerostou na stromě většinou :D
Z enginu je jen ta postava a její pohyb. Jinak se vše muselo naprogramovat atd.
Jj dělám to sám a zatím nemám potřebu to nějak měnit:)
Hlad i žízen + stamina/výdrž. apod. ve hře je/bude.
Ty suroviny co tam zatím jsou byli navrženy defaultně pro test - teď už se díky dev ui a spojení s DB budou zařazovat logicky;)

Ono hodně práce je a bylo kolem prvotního testovaní a laděni. Nemá smysl se hnát za něčím a tvořit pokud není jasné co engine zvládne a zdali splní nároky. Proto se víceméně vše odehrává jen v malých test zónách kde se nejlépe ladí prvky. Bylo hodně problému, které se museli vyřešit a to zabralo snad nejvíce času - jelikož engine dává otevřenou cestu pro víceméně cokoliv, ale už neříká jak toho docílit (žádné pomůcky či templaty zde nehrozí - i to options menu je třeba si udělat sám od a do z:) )

Momentálně je zásek kolem smyslu designu (což si musím rozhodnout sám kterou cestou se vydat), ale nic to nemění na celkovém smyslu hry + hotovém kódu (a že ho tedy je;) - který se teď musí poskládat dohromady a na jeho logiku navázat ostatní herní prvky)

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 7, 2013, 8:45 pm

Zde je menší update - jedná se o test dynamické flóry. Kdy se stromy sami rozmnožují.

Je to hodně silně pracovní verze a mnohonásobně urychlená.
http://youtu.be/qimfDM1Dm7M

------------------------------------
Jinak po mnoha zváženích od art stylu upouštím a zůstanu u předchozí verze.
(nesedělo mě to ke konceptu a stylu hry - atmosféra začala ztrácet na původním smyslu (a o tu mě jde hlavně).

+ se změnila struktura smyslu světa a napojení oblastí (což je tech záležitost)
dále se podařilo zprovoznit první animace potvor + AI (reakce potvory na vlastní podněty - hlad/žízeň -> cesta k nejbližší vodě apod.)

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 12, 2013, 8:12 am

Drobný update - kdy se doladilo pár věci.

Již lze kácet stromy - každé seknutí udělí DMG stromu - když dosáhne 100 strom spadne.
Veškeré objekty mají svoji váhu - i stromy (dle stáří).
Takže dle váhy stromu je možné z kmene nasekat určitý počet klád. (pokud udělám z kmene jednu kládu - tak se váha kmene se sníží o danou váhu klády atd. než dosáhne váhy 0)
Klády odpovídají danému stromu (model, atributy)

Byli napojený další skillup dle úkonů hráče.
např.: pokud hráč více kácí stromy (či jakýkoliv fyzický náročný úkon), tak mu rostou atributy pro maximální nosnost atd.

+ bylo aplikovano plno dalších věcí - například napojení na jazykové mutace.

http://youtu.be/X3OjkFC_F3w

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od antiku » březen 12, 2013, 5:22 pm

Vždycky mě zajímalo, jak někdo může takový věci, jen tak tahat v kapsách :) Třeba bych tam přidal, že by se větve daly nahromadu jako roští, po tom posledním sekání stromu na zemi.

Uživatelský avatar
reMind
Příspěvky: 72
Registrován: srpen 10, 2011, 6:39 pm

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od reMind » březen 12, 2013, 7:44 pm

No mě se to líbí :) Nevím proč jsem se o tom nedozvěděl dříve:D
Jinak podle popisu mi to hodně připomíná Minecraft který tedy nemám rád vůbec.. Ale snad ne :D

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 12, 2013, 7:49 pm

To je problém většiny MMO s tím co vše se vleze do kapes:)
Uvidím jak si s tím ještě poradím...

--------
Ad Minecraft -> to ne - zdaleka ne:) Když už tak Wurm,Xsyon, ArcheAge, staré SWG atd.

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » březen 13, 2013, 11:44 am

Samovolně rostoucí lesy jsou tedy docela zajímavé, ale s tím by podle mě mohla přijít i "eroze". Tzn, když to někde hráči totálně z decimuji, tak by se místo trávy mohla na daném místě začít šířit poušt :)
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 13, 2013, 12:32 pm

Firejs píše:Samovolně rostoucí lesy jsou tedy docela zajímavé, ale s tím by podle mě mohla přijít i "eroze". Tzn, když to někde hráči totálně z decimuji, tak by se místo trávy mohla na daném místě začít šířit poušt :)
Engine neumožňuje teraforming (snižování, zvyšování, rozšiřování povrchu atd.).
Proto hru chci oživit alespoň "živoucí" flórou a faunou.

Stromy mají několik stavů stáří a listnaté s plodinami i vzhled (s listy, s květy, s plodinami).
Dle věku se mění i model. V určitém stádiu věku je možnost že se strom rozmnoží + se kolem něj vygeneruje travina - která se dál bude množit).

Hráč bude moci zabránit množení pokud stromy prořeže, nebo odstraní (stejně i traviny).

Pokud zlikviduje veškerou flóru v dané oblasti, tak bohužel nemohu změnit povrch na poušť (základní textury na zemi zůstanou stejné - to bohužel nejde měnit...).
Zde bude muset asi zakročit někdo jiný a vysadit další stromy:)

Ale protože stromy budou stěžejní surovinou na dřevo - moc nevěřím že by někdo likvidoval ve velkém lesy a dělal pustinu. Hráč si udělá jen prostor pro dům/osadu atd. Ale pořád se bude snažit o to aby kolem něj byl dostatek surovin.

Logicky se ale flóra nebude množit na místech kde to pro daný typ není vhodné.
Sice na poušti budu moci zasadit borovici, ale ta se nebude dál množit atd.

Uživatelský avatar
Ap0
Redaktor
Příspěvky: 368
Registrován: srpen 5, 2011, 11:24 pm
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: zamiešany v malte
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Ap0 » březen 13, 2013, 9:14 pm

Na prvý pohľad to vyzerá ta celkom úspešný projekt, dúfam, že z toho nezíde ako z mnoho iných projektov, ktoré tu boli prezentované.
Určite ma zaujal engine, je dobré že kladenie dôraz na reflexie, resp. odrazy, svetelné efekty. Celkovo dodávajú hre na dynamike. Tiež sa mi zapáčili modely, niektoré síce jednoduché, ako napríklad stromy, kamene, ale niektoré zložitejšie, napríklad postava. Tú ste predpokladám odkúpili a upravili :), ak som sa správne dočítal. Grafika nie je zlá, hodí sa ku tým prvkom spomenutých hier.
Ale dosť by ma zaujímalo v čom projekt vytvárate, je nato už ten samotný naprogramovaný engine?

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 13, 2013, 10:28 pm

Ap0 píše:Na prvý pohľad to vyzerá ta celkom úspešný projekt, dúfam, že z toho nezíde ako z mnoho iných projektov, ktoré tu boli prezentované.
Určite ma zaujal engine, je dobré že kladenie dôraz na reflexie, resp. odrazy, svetelné efekty. Celkovo dodávajú hre na dynamike. Tiež sa mi zapáčili modely, niektoré síce jednoduché, ako napríklad stromy, kamene, ale niektoré zložitejšie, napríklad postava. Tú ste predpokladám odkúpili a upravili :), ak som sa správne dočítal. Grafika nie je zlá, hodí sa ku tým prvkom spomenutých hier.
Ale dosť by ma zaujímalo v čom projekt vytvárate, je nato už ten samotný naprogramovaný engine?
Díky;)

Nemám v úmyslu projekt nedokončit - na to už mě to stálo až moc času + peněz;)

Aktuální postava je výchozí z enginu.
Pracovní verze vlastní postavy je zde:


+ vlk (který už je aplikován i včetně animací do hry - jen se musí udělat AI)


Grafika nakonec nebude v art stylu - po všech možných testech hra ztratila atmosféru (na které celý projekt stojí).

Stromy se všechny předělávají do SpeedTree.
Zde ukázka kolekce jabloně (různé stavy staří atd.)


Celý projekt vytvářím v placené Cloud licenci Hero Engine (tvorba světa, programování (specifický HSL jazyk enginu), Databáze (také specifické pro engine (žádné MySQL, PgSQL či MSSQL není podporováno) ), GUI atd.).
Flóra je tvořena ve SpeedTree. Ostatní 3D modely (Zbrush, SketchUp atd.)
Uživatelské GUI bude časem napojeno na Awesomium (jen co bude v HE podpora na licenci - záleží jak dlouho bude implementace ještě trvat...)

Engine jako takový je hodně silný nástroj (sice to není Cry či UDK, ale zato podporuje online mmo komunikaci). Engine je čistý - nic není předdefinováno - díky default postavě to člověka poprvé nutí si hrát s terrain editorem( který je výborný a běží v cloudu (takže realtime edituje třeba 5 lidí;) ) . Většina si na začátku hraje se světem (také jsem si hrál). Pak začne člověk zkoumat možnosti a programovaní (zde 70% lidí odpadne:) ) a postupně člověk zjistí, že v enginu nic není a musí začít od A do Z vše programovat - což je obrovské plus.

Já teď za tu dobu co s enginem pracuji už nevidím skoro žádný problém a vše se dá vyřešit - je plno práce hotovo a scripty jdou rychleji od ruky - svět ještě ladím s ohledem na herní prvky a nové scripty - proto se nehrnu do jeho finální tvorby (ta počká až bude vše fungovat jak má).

HE je poslední dobou hodně v oblibě a například z Unity3D přešlo pár studií a pracují teď v HE (hlavně díky mmo podpoře). + reklamu dělají hotové a připravované hry na tomto enginu (SWTOR, TES:Online, The Repopulation atd.)
Naposledy upravil(a) McMagic dne březen 9, 2014, 10:29 am, celkem upraveno 1 x.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 15, 2013, 8:31 pm

Pracovní ukázka jak funguje dynamická flóra - čas je zrychlený;)

http://youtu.be/MeXfyZxSa2U

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od Firejs » březen 16, 2013, 8:29 pm

Asi by to chtělo ještě přidat pár stupňů vývoje - hlavně rozdíl mezi žádný strom a malý strom... takhle se tam zničehonic objevuje věc velká jak hráč. To stejné při sázení. Společně se keřmi, kamením to pak zarostené vypadá dobře ;)


A ještě dotaz - jak velký si představuješ svět? Máš už ho načrtnutý? A pro kolik hráčů naráz by to mělo být?
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » březen 17, 2013, 10:28 am

Firejs píše:Asi by to chtělo ještě přidat pár stupňů vývoje - hlavně rozdíl mezi žádný strom a malý strom... takhle se tam zničehonic objevuje věc velká jak hráč. To stejné při sázení. Společně se keřmi, kamením to pak zarostené vypadá dobře ;)
U jabloní už stupně vývoje jsou (velikostně a rozdílným modelem jsou 3 (pak vždy 3 stádia pro vzhled (listí , s květy, s plodinami) = 7 modelů + 2 verze bez listí - více už bylo moc). Ta sazenice se možná zdá moc velká, ale musel jsem najít kompromis co splní podmínky ale taky aby hráč bude vědět že zde něco roste apod.

U borovice je ve videu jen jedno střední stádium vzhledu pro model pro test.

Hlavně jde o chování - a jelikož je čas velmi zrychlený, tak některé sazenice přešly rovnou do stádia dospělého či starého stromu apod.
Ve skutečnosti ten interval bude mnohonásobně pomalejší.
Teď potřebuji testovat jak se to vše chová + kolize apod.
I reakce na hráče bude na mnohem větší vzdálenost, aby nedocházelo k tomu že se před ním zobrazí zničehonic keř apod. + se musí vyladit růst jen na pevnině apod.

Primárně jde o to aby stromy stárly + plodily v určitém věku další stromy a tyto stromy generovali i plevel (keře, kapradí apod.) kdy se tyto druhy rostlin také množí a pořád dokola. V určitém věku rostlina umře a strom zmizne - namísto něj bude padlý kmen (u velkých stromů), který zmizne za hodně dlouho.

Hráč ale se vším může manipulovat a vykácet si tak plac pro domov - či zlikvidovat plevel.
Firejs píše:A ještě dotaz - jak velký si představuješ svět? Máš už ho načrtnutý? A pro kolik hráčů naráz by to mělo být?
Svět bude obrovský (dle potřeby) - jeho design nebude složitý (něco jiného bude technická stránka chování;) ) - pokud budu vytvářet jen povrch, kameny , hory a vodu - na prvotní flóru chci použít právě tento dynamický zrychlen model růstu flóry.

Základní náčrt mám zatím na 10km2 - kde se budou moci hráči libovolně pohybovat.
Svět se bude zvětšovat dle potřeby a logiky hry. (už teď mám planiny třeba velké 500m2).

Sice zde budou jakoby "koridory(obrazně řečeno)" pro přesun mezi oblastmi, ale vizuálně to hráč nepozná (jedná o nutný tech prvek, kvůli renderování všech objektů postavenými hráčem.)

Tento koridor bude třeba hřeben hory, kdy hráč bude v oblasti velké 1km2 a na jedné straně je hora, když vyleze skoro nahoru, přejde jakoby do koridoru spojovací oblasti (nebude to žádný tunel, jen přirozený hřeben/vrchol hory - pro mne to je spojovací malý koridor, který bude o malé velikosti a dokáže pružně udělat loading napojených velkých oblastí)) - v tento moment se načte vše za hřebem a než hráč dojde nahoru, tak už dole vidí novou oblast, stará se uvolní jen co přejde hranici hřebenu atd.
Sice jde udělat svět klasicky pomocí šachovnice a napojovat tak oblasti 250m2 na sebe, ale zde je problém enginu, který neumí dobře renderovat objekty v jiné oblasti (pokud nejsou součásti enginu - tj. napevno postaveny). Takže pokud bych dělal svět ručně v enginu a nepotřeboval interakci s každou věci - tak bych neřešil žádné tech. věci a klamy na hráče:) Takto ale musím (nic to nezmění na hratelnosti a uvěřitelnosti volného světa - jen se musí vše řádně namyslet a navrhnout). Hlavně s ohledem na vytvoření všech dynamických objektů, kterých budou v jedné oblasti stovky.

Počet hráčů naráz je asi jedno - může tam být jen jeden nebo 100:) Jeden hráč dokáže to samé co ostatní jen mu to bude dlouho trvat. Více hráčů vybuduje něco dříve, když se každý zaměří na jinou činnost (jeden se bude starat o těžbu dřeva, další těžbu železa a kamene, další zajistí potravu a ostatní budou stavět osadu z materiálu co ostatní natěží...) Takže tipuji, že někde se bude slučovat skupina lidí co budou společně fungovat a někde budou samotáři apod.

McMagic
Příspěvky: 70
Registrován: únor 20, 2013, 9:41 am
Facebook: http://www.facebook.com/novusinceptio

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od McMagic » duben 24, 2013, 8:45 am

Zdravím,

nejedná se o update, ale jen o info.

Byl jsem teď delší dobu nemocen (chřipka a následně úraz pravé ruky, kde mám prokousnutou žílu a narušenou šlachu) - ruka se již pomalu dává dohromady a brzy tak budu moci pokračovat na projektu ;)

silent6sniper
Příspěvky: 22
Registrován: srpen 8, 2011, 2:18 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Novus Inceptio

Příspěvek od silent6sniper » květen 4, 2013, 3:07 pm

mám otázku, protože jsem si nepřečetl web... Bude to free nebo placené? jestli placené, tak to samozřejmě nevadí, rád si tu hru koupím......... Takže co jsem z toho pochopil : Hráči si budou budovat města, kácet stromy a bojovat s nepřáteli(zvířata)

takže tím se dostávám k mým otázkám :

1.Bude placená nebo free?

2. jak se budou stavět ty domy atd?

3. budou i z kamene?

4. budou hráči bojovat proti sobě ( 2 města proti sobě atd.) nebo čistě se zvířaty?

Každopádně velmi dobrý projekt, Držím Ti palce ;)
Rainbow Shorts
Herni Studio s divným názvem

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host