Construct 2

Zábava, zájmy - co se jinam nehodí, patří sem.
Odpovědět
rasgon
Příspěvky: 48
Registrován: leden 24, 2012, 4:50 pm
Facebook: http://facebook.com/

Construct 2

Příspěvek od rasgon » červen 12, 2014, 5:23 pm

Chlapi, jaký je váš názor na Construct 2? Dnes jsem to zkoušel. Podle mého je to mnohem jednodušší než GM, spousta věcí je předprogramovaných...taky grafický editor mě přijde lepší a interface mnohem přehlednější. Programuje někdo tady v tomto programu ?

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: Construct 2

Příspěvek od D-Sheep » červen 12, 2014, 5:27 pm

Neznám, nezkoušel jsem, ale jestli je to jednodušší než GM, tak se tomu ani nedá říkat programování. Grafický editor v GM je jen přidaná hodnota. Komu se nelíbí, může otevřít Corel / Gimp / Photoshop.

rasgon
Příspěvky: 48
Registrován: leden 24, 2012, 4:50 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Construct 2

Příspěvek od rasgon » červen 12, 2014, 5:34 pm

Taky jsem si říkal, ale tak pokud se s tím ta hra dá udělat a vypadá dobře nebo funguje líp, tak proč ne že ;)

ThePiko
Příspěvky: 11
Registrován: srpen 7, 2011, 11:37 pm
Facebook: http://facebook.com/jira.pihrt

Re: Construct 2

Příspěvek od ThePiko » červen 23, 2014, 8:46 am

Já jsem osobně přešel z game makeru na construct2.
Není to sice programování, ale má to taky event systém. Mě psaní také přijde pohodlnější, ale výhodou klikání je že máte hezky zobrazené všechny funkce, v game makeru se mi někdy stávalo že jsem se o nějaké užitečné funkci dozvěděl že existuje až po velmi dlouhé době. Neříkám že to je chyba game makeru, ale i tak je to pohodlnější.
To že je to jednodušší, neznamená že se v tom nedá vytvořit něco pořádného. Má to spoustu věcí co GM buď nemá(nebo se k tomu musíte složitě učit s DLL apod.) a samozřejmě to nemá spoustu věcí co GM má.
Má to spostu věcí předprogramovaných, fyziku nebo ovládání skákačky uděláte třemi kliky. Zní to směšně, ale je to obrovské zrychlení tvorby hry, protože fyzika nebo ovládání skákačky není zrovna věc co bych si musel dělat sám, je to v podstatě v každé hře to samé. Má to normálně proměnné, matematické funkce, layouty(jako roomy v gm), je to principálně hodně podobné gm.
Vypadá to opravdu dětinsky, ale to GM a jeho drag-and-drop ikonky zpočátku taky, ale poté zjistíte že už to tak jednoduché neni a učit se musíte stejně.
Já jsem si C2 koupil kvůli androidu, je to levnější než gm pro android.
Nevím jak je to s rychlostí her(fps), v tom jsem se zatím moc nešťoural.
Tento program rozhodně nepodceňovat! ;)

Uživatelský avatar
Senzi
Příspěvky: 190
Registrován: srpen 6, 2011, 10:52 am

Re: Construct 2

Příspěvek od Senzi » červen 23, 2014, 1:26 pm

Ono je to hlavně o tom, že spousta lidí fňuká, že lidé, co dělají hry v GM a programech podobných, "podvádí" a nejsou to žádní "skuteční" herní vývojáři. Já si jim ani nedivím, to naštve když se půl roku se*ete s kalkulačkou v Céčku a zjistíte, že nějaký fagan za tu dobu už vydal 10 her na Drojda. To ale nikoho nedělá žádným podvodníkem. Navíc žádný skutečný herní vývojář neexistuje. Jsou lidi, co hry nedělaj a lidi, co hry dělaj a je úplně jedno, jakým způsobem. Kdyby se to mělo brát podle toho "ha, však tam jen skládáš ikonky, to je pro kretény, to si přece všechno musíš napsat sám", tak polovina her venku co vznikla například v UE jsou taky podvody. Samotný velký společnosti se snaží udělat uživatelský rozhraní jejich nástrojů co nejjednodušší a hru tvoříte skládáním grafů...

Takže abych to nějak shrnul, prostě dělejte hry v čemkoliv chcete, hlavně když se vám v tom dělá dobře a dokážete dosáhnout svých cílů.
BSenG | Portfolio | BlueBurn
Obrázek

Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Construct 2

Příspěvek od Cpt.Luke » červen 23, 2014, 11:09 pm

Senzi: múdro múdro... :)
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

Mafian
Příspěvky: 22
Registrován: srpen 7, 2011, 4:34 pm

Re: Construct 2

Příspěvek od Mafian » červen 27, 2014, 10:47 pm

Kolega o dva posty výše mi to vzal doslova z huby (a klavesnice) :D.

Game Maker v tomhle vede, máš nad obrovskou spoustou věcí kontrolu... cenou za to je vyšší obtížnost, dejme tomu stále srovnatelná s normálním vývojem a jemu podobné.

Nad GM by se pak dali zařadit různé hotové knihovny (třeba Allegro) či vyšší jazyky (Dark Basic, Python, Java...), které jen usnadňují otravné opakujcí se postupy. Pak by mohlo následovat nějaké to C++ a spol. (ok ok já vím že to nemužu házet do jednoho pytle ale teoreticky to svůj účel plní :) )

Pak tu máš Construct, Unity, RPGmaker, WME a další a další, kde vše uděláš na tři kliknutí, ale cenou za to je nižší kontrola, co ti to vlastně vyplivne. (ok, ok, rejpalové prominou, není to tak úplně pravda, já vím - ale jistě také ví, co mám na mysli ;) )

Ale abych se dostal k jádru pudla... ono je jedno v čem tu hru (aplikaci) uděláš, pokud jsi šikovný, bude to vypadat, fungovat a ovládat perfekně. Naopak, když nejsi, tak ti nepomuže ani těžce placený engine. Důležité je aby ti to sedělo.

Inu, a pokud se tomu chceš věnovat na plný úvazek, je zase trošku jiná diskuze.

Uživatelský avatar
Raiper34
Příspěvky: 291
Registrován: srpen 7, 2011, 6:45 pm
Facebook: http://facebook.com/Raiper341
Kontaktovat uživatele:

Re: Construct 2

Příspěvek od Raiper34 » červenec 1, 2014, 4:18 pm

Mafian píše:Kolega o dva posty výše mi to vzal doslova z huby (a klavesnice) :D.

Game Maker v tomhle vede, máš nad obrovskou spoustou věcí kontrolu... cenou za to je vyšší obtížnost, dejme tomu stále srovnatelná s normálním vývojem a jemu podobné.

Nad GM by se pak dali zařadit různé hotové knihovny (třeba Allegro) či vyšší jazyky (Dark Basic, Python, Java...), které jen usnadňují otravné opakujcí se postupy. Pak by mohlo následovat nějaké to C++ a spol. (ok ok já vím že to nemužu házet do jednoho pytle ale teoreticky to svůj účel plní :) )

Pak tu máš Construct, Unity, RPGmaker, WME a další a další, kde vše uděláš na tři kliknutí, ale cenou za to je nižší kontrola, co ti to vlastně vyplivne. (ok, ok, rejpalové prominou, není to tak úplně pravda, já vím - ale jistě také ví, co mám na mysli ;) )

Ale abych se dostal k jádru pudla... ono je jedno v čem tu hru (aplikaci) uděláš, pokud jsi šikovný, bude to vypadat, fungovat a ovládat perfekně. Naopak, když nejsi, tak ti nepomuže ani těžce placený engine. Důležité je aby ti to sedělo.

Inu, a pokud se tomu chceš věnovat na plný úvazek, je zase trošku jiná diskuze.
Podla tvojho postu je vidieť tvoj neskutočný amaterizmus... Zrovnávaš Unity a Game maker/Construct :-D si ty vôbec zdravý?, Unity je o triedu vyššie... a keď tak aj v Constructe si môžeš využiť svoje programátorské zručnosti vďaka Javascriptu... Keď tomu úplne nerozumieš, nepíš zavádzajuce hlúposti...
Obrázek

Mafian
Příspěvky: 22
Registrován: srpen 7, 2011, 4:34 pm

Re: Construct 2

Příspěvek od Mafian » červenec 3, 2014, 11:14 pm

Tak určitě jsem nechopný packal, všeobecně známo. Niceméně, pokud to místní folkrór vyžaduje, tak si dám v budoucnu pozor, a třeba to příště rozepíšu extrémně do detailů a porovnám veškeré dostatky a nedostatky (to bude ale fuška).

Omlouvám se, že jsem způsobil takový chaos. Když tu ostudu smažete, budu rád a již zde nebudu obtěžovat svojí zbytečnou a zavadějcí existencí. ;)

Uživatelský avatar
Raiper34
Příspěvky: 291
Registrován: srpen 7, 2011, 6:45 pm
Facebook: http://facebook.com/Raiper341
Kontaktovat uživatele:

Re: Construct 2

Příspěvek od Raiper34 » červenec 6, 2014, 10:26 pm

V pohode ;), len Unity je skoro by som povedal až profesionálny nástroj... :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Vojtěch
Příspěvky: 101
Registrován: srpen 6, 2011, 11:03 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Construct 2

Příspěvek od Vojtěch » červenec 7, 2014, 8:20 am

Raiper: Ano, Unity je profesionální a Game Maker asi méně, a Construct je taky nějakej a já nevím co všechno, ale pořád mi přijde nejdůležitější tohle:
ono je jedno v čem tu hru (aplikaci) uděláš, pokud jsi šikovný, bude to vypadat, fungovat a ovládat perfekně. Naopak, když nejsi, tak ti nepomuže ani těžce placený engine.
Popravdě je vývojářský nástroj to úplně poslední, na co při vývoji her myslím. Ty žebříčky stanovené vývojáři ohledně profesionality nástrojů podle mě pro výslednou hru vlastně skoro nic neznamenají jsou zavádějící; záleží na skillu, vkusu a citlivosti tvůrce.
hmpfh.
(ten obrázek je Lauren Mayberry, kdyby to někoho zajímalo)

Uživatelský avatar
Raiper34
Příspěvky: 291
Registrován: srpen 7, 2011, 6:45 pm
Facebook: http://facebook.com/Raiper341
Kontaktovat uživatele:

Re: Construct 2

Příspěvek od Raiper34 » červenec 9, 2014, 2:25 pm

Vojtěch píše:Ty žebříčky stanovené vývojáři ohledně profesionality nástrojů podle mě pro výslednou hru vlastně skoro nic neznamenají jsou zavádějící; záleží na skillu, vkusu a citlivosti tvůrce.
To je iba marketing...
Obrázek

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host