Blender. Labyrint na kouli

Blender, 3DS Max, Maya, Cinema 4D, Lightwave atd.
Post Reply
Ukaž Hru
Posts: 42
Joined: December 18, 2013, 10:52 am
Facebook: https://www.facebook.com/CZSKUnity3D/?fref=ts
Contact:

Blender. Labyrint na kouli

Post by Ukaž Hru »

Zdravím. Prosím jak postupovat při tvorbě třeba tohoto? nic mě nenapadá
http://previews.123rf.com/images/koya79 ... ration.jpg
děkuju :)

EDIT: nechci to vytažením z koule jelikož na "pólech" se vertexy přibližují tím pádem by tam byly menší stěny.
ImageUNITY3D Nová česko slovenská komunita o Unity3D

www.forum.unitycesky.cz
www.unitycesky.cz
User avatar
Cpt.Luke
Posts: 600
Joined: August 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Location: Martin
Contact:

Re: Blender. Labyrint na kouli

Post by Cpt.Luke »

Rád by som pomobol... :D
Image
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525
User avatar
D-Sheep
Posts: 770
Joined: September 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Location: Praha, CZE
Contact:

Re: Blender. Labyrint na kouli

Post by D-Sheep »

No, troufl bych si říct, že jinak než vytažením to asi nepůjde. Obdélníková plocha totiž nejde namapovat na kouli bez pólů (https://www.youtube.com/watch?v=B4UGZEjG02s). Stený problém se řeší v kartografii -> žádná rovinná mapa nemůže být nikdy přesná. Myslím, že v tom obrázku jsou zdi u pólů buď vynechané, nebo zkondenzované do jednoho bodu. Kdybys to chtěl mapovat na torus, to už bychom se mohli bavit o něčem smysluplnějším.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torus#/me ... tangle.gif
User avatar
Cpt.Luke
Posts: 600
Joined: August 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Location: Martin
Contact:

Re: Blender. Labyrint na kouli

Post by Cpt.Luke »

A nebolo by lepšie ten svet previesť na rovnú plochu, kde by tá plocha bola nekonečná alebo by sa "opakovala"? Potom by si len pridal niečo ako "FishEye" do kamery a mal by si teoreticky to isté... :)
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525
Post Reply