RetroPaint 1.0

Photoshop, vektory atd.
Odpovědět
zxretrosoft
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2013, 5:37 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

RetroPaint 1.0

Příspěvek od zxretrosoft » leden 9, 2014, 11:57 am

Ahoj,
kdyby vás to zajímalo, udělal jsem takový malý konverter do retro palet.

Ke stažení např. zde:

http://mujsoubor.cz/grafika-fotografie/retropaint

nebo

http://stahnu.cz/uprava-fotografii/retropaint

Doufám, že se vám zalíbí :) 8-)

Uživatelský avatar
Druid
Redaktor
Příspěvky: 128
Registrován: srpen 5, 2011, 11:12 pm

Re: RetroPaint 1.0

Příspěvek od Druid » leden 9, 2014, 1:05 pm

Opravdu se mi líbí ten nápad, mám k tomu jen 2 věci.

1. Bmp si strč do procesoru :D Ne, vážně... Mám fotku která má 1 mb, jako bmp má skoro desetkrát tolik. Tak velkej obrázek nelze použít jak do hry, tak na web!
¨
2. Nejde to :D Otevřu si to desetimegový BMPčko, vyberu c64 kliknu na začít aaa...nic. Ne že to padne nebo že se to zasekne. Ono to jednodušše neudělá nic :D
EDIT: Jsem idiot pánové! Napadlo mě že 2000 pixelů širokou fotku mi to asi nezblajzne :D Po zmenšení pracuje jak má.

A teď pár připomínek... Sráží to barvy, to je fajn. Ale nestačí to :) mrkni třeba sem http://c64.superdefault.com/ chce to asi pohrát si ještě s pixelizací. Ale našlápnuto máš myslím moc dobře. A jestli se ti podaří co nejvíce se přiblížit k autenticitě, určitě využiju!
Obrázek

zxretrosoft
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2013, 5:37 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RetroPaint 1.0

Příspěvek od zxretrosoft » leden 9, 2014, 7:22 pm

Díky za připomínky!

1. BMP - ano, je to nešikovné, lepší by bylo akceptoval všechny známé formáty JPG, PNG ..., ale přece jen BMP aspoň trochu omezuje apriori tu velikost, aby tam lidi nenahrávali hned fotky ze svých 7Mpx kompaktů :) Výsledný obrázek si nicméně přece snadno můžeš překonvertovat v čemkoli do PNG či JPG a snadno dát na web :roll:
2. Optimální je používat obrázky cca do 800px, větší do 2000px mohou (podle typu obrazovky a nastavení karty) ulítnout mimo obraz. Na funkčnosti se ale nic nemění, po S (save) se obrázek uloží správně, ESC vrátí do menu.

Pixelizaci jsem měl, ale pak jsem nechal konvert jen do originálních palet, a to ze dvou důvodů:
1. Zmenšit vstupní obrázek do originálního rozlišení si dokáže každý - je to otázka minuty - v jakémkoli free-programu.
2. Kdybych udělal automaticky převod do menší pixelizace, ubralo by to na efektu. Přece jen v dnešní době poskytnout obrázek 256x192 px a nechat ho roztáhnout na fullHD monitory, to by bylo jak drátem do oka :)

Každopádně díky za pochvalu! ;)

P.S. Jinak celé naprogramováno ve FreeBasicu.

Uživatelský avatar
Druid
Redaktor
Příspěvky: 128
Registrován: srpen 5, 2011, 11:12 pm

Re: RetroPaint 1.0

Příspěvek od Druid » leden 10, 2014, 9:40 pm

Alespoň ty jpgčka by to mohlo žrát :D Ale je opravdu škoda že to neplánuješ rozšířit. Nějakej takovej univerzální konvertor by se mi fakt hodil :) Ten c64 online konvertor jsem použil na mojí hru
Escape - the game S tímhle by se toho dalo docílit taky ale přijde mi jednodušší jebnout kartu do pc, přetáhnout do prohlížeče, a mám hotovo. Takhle bych musel otevřít v paint.net zmenšit, uložit jako bmp, zkonvertovat, znovu otevřít v paint.net zpixelizovat, uložit do png (kvůli velikosti). Byl by to strašnej žrout času, kdybych to musel udělat 30-50 krát :) Nehledě na to že ne všechny fotky se hodí, kvůli některejm bych se pravděpodobně musel vracet na místo focení a pak zase repete :D

Každopádně, pořád moc hezkej program.
Obrázek

zxretrosoft
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2013, 5:37 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RetroPaint 1.0

Příspěvek od zxretrosoft » leden 13, 2015, 1:22 pm

Takže, snad jsem to podstatně vylepšil. Každopádně úplně přepracoval a udělal jako nový produkt, protože se fakticky změnil koncept.

JPG, PNG i BMP umí.

http://stahnu.cz/uprava-fotografii/retroeditor

:)


Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host