Minecraft server tycoon

Pokud jste bez nápadu, chybí vám nějaký příběh a nevadí vám, že se na něm bude podílet zbytek fóra, navštivte tuto sekci!
Odpovědět
BlueWolf
Příspěvky: 18
Registrován: říjen 8, 2011, 1:31 pm
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=1605531724

Minecraft server tycoon

Příspěvek od BlueWolf » listopad 5, 2011, 4:33 pm

Nedávno sa mi do rúk (/pamäte počítača?) dostala hra s názvom MMORPG Tycoon (link pridám keď sa dostanem na pc). O čo v nej išlo? Dostali ste sa do úlohy hlavného dizajnéra (/generálneho manažéra) vývojárskej spoločnosti ktorá odkúpila neúspešný MMORPG projekt. Vašou úlohou je zdvihnúť popularitu tohto projektu a získať čo najviac hráčov. To robíte tak že na mape herného sveta vytičujete v akých zónach sa majú pohybovať nepriatelia a aký majú mať level, určujete kde majú stáť mestá a spawn poitny a spájate ich cestami. Tiež môžete nastaviť atribúty pre jednotlivé typy nepriateľov a hráčskych classov a množstvo ďalších vecí.

Prvá vec ktorá ma napadla, keď som si zahr túto hru bolo vytvoriť podobnú hru a pridať tie veci ktoré mi tam chýbali. Ako napríklad, možnosť pridávania dungeonov, vytavárania questov, väčšia možnosť úpravy jednotlivých classov (ako vytváranie nových kúzel), možno dokonca vytváranie naozaj cenných predmetov. Potom som sa však dozvedel, že pôvodný autor už pracuje na pokračovaní, ktoré by malo priniesť. Množstvo z týchto výlepšení a veľa vecí, ktoré mňa ani nenapadli (možnosť si sám v danom svete zahrať apod.).

Napadla ma však iná myšlienka na hru. Hra v ktorej by ste sa dostali do role administrátora minecraft serveru. Išlo by o sandboxovú hru, čiže by ste si mohli stanoviť vlastný cieľ, poprípade by tam mohli byť nejaké vopred pripravené misie alebo kampaň.

Väčšina hry by sa odohrávala na mape vášho servera ktorá by bola rozdelená na jednotlivé chunky. Každý chunk by mal preddefinovaný vzhľad. To znamená či je to more alebo súš, či tam je rieka alebo nie, či tam je les alebo nie, či je to púšť, džungľa, močiar, tundra, atď. Jeden chunk by bol zvolený ako spawnpoint (neskôr by ste ho mohli presunúť, zrušiť jeho ochranu a podobne).

Ako by prichádzali hráči začali by na serveri robiť, podľa svojich preferencií rôzne veci. Napríklad by mohli začať stavať hrady, vytvárať pixel art alebo hľadať hádanky ktoré by mohli vyriešiť. Ak by nenašli miesto kde by mohli robiť to čo chcú ich nálada by sa začala znižovať až kým by neodišli zo serveru. Taktiež by mohli mať veci ktoré sa im nepáčia a podľa stupňa ich odporu by sa im mohla znižovať nálada buď ak zistia že niekto postavil nechcenú vec rovno vedľa ich diela alebo dokonca už pri tom ako akúkoľvek nenávidenú vec uvidia. Väčšina hráčov by bola mix preferovaných vecí a veci ku ktorým majú odpor, no nájdu sa aj tzv. hardcore hráči, ktorý budú získavať dobrú náladu hneď ako uvidia svoju obľúbenú vec (vždy majú radi len jednu vec), nehľadiac na to akej kvality je daná vec. Na druhú stranu však maximálne nenávidia všetky ostatné veci. Teda ak sa rozhodnete obmedziť svoj server len na pixel art diela získate pomerne stálu základňu hráčov ktorý budú spokojný už len z toho dôvodu že ste pixel art server ale taktiež sa pripravíte o ostatných hráčov ktorý o pixel art nejavia záujem. Hráči tiež budú mať ku každej veci ktorú majú radi priradený stupeň ich znalostí ohľadom tejto veci. To znamená že niekto môže síce mať rád úžasné redstone prístroje no aj tak nemusí vedieť ako ich postaviť (pravdepodobne sa však bude snažiť a postupne sa zlepší).

Okrem preferencií, odporov a znalostí budú mať tiež ukazovateľ nakoľko sú náchylný ku grieferstvu (vo všeobecnosti budú hráči grieferi len ak im nálada klesne pod určitú hladinu, tento ukazovateľ určuje pod akú hladinu sa musia dostať), s tým súvisí aj ukazovateľ toho akú nízku hladinu spokojnosti musia mať aby odišli zo servera (takže ak je táto hladina nižšia ako náchylnosť ku grieferstvu daný hráč je v podstate griefer, len sa nemusí prejaviť ak sa zabáva inou formou). Samozrejme taktiež môžete naraziť na hráčov ktorý nemajú žiadne preferencie a sú náchylnú ku grieferstvu, takýchto nie je ani možné zabaviť dostatočne aby boli kľudný.

Hráči by tiež mali ukazovateľ dôveryhodnosti, ktorý by ukazoval aká je šanca že vykoná úlohu ktorú mu zadáte. Tu do hry vstupuje viac faktorov, ako napríklad jeho základná dôveryhodnosť, jeho rešpekt ku vám ako administrátorovi, jeho vzťah ku vám (priateľské vzťahy voči hráčom pomáhajú) a to či je členom vášho týmu.

Áno z hráčov na serveri (a nielen z nich) si budete môcť zostaviť svoj tým moderátorov ktorý sa budú starať o správny chod serveru. Podmienkou aby sa k vám chceli pridať je samozrejme aby boli s vašim serverom spokojný, aby ste s daným hráčom mali dobré vzťahy a ponúknuť mu nejaké výhody (prístup do zakázanej časti servera, moderátorské príkazy, mesačný plat). Moderátory by mohli robiť celú radu vecí od vyhľadávania grieferov, cez úpravu terénu, až po stavanie redstone hádaniek pre používateľov kotrý radi riešia hádanky ale neradi ich stavajú. Samozrejme to že si pomocou moderátorov môžete zjednodušiť prácu a dovolí vám to udržať omnoho väčší server, no stále ich musíte občas kontrolovať u uistiť sa že nezneužívajú svoju moc.

Väčšina serverov bude pravdepodobne začínať ako serveri ktoré sú zdarma no to neznamená že to tak musí aj ostať. Na začiatku máte vy ako administrátor určitý príjem ktorý môžete minúť na chod servera (vreckové, prípadne to čo vám ostáva z platu). Ak chcete mať väčší server môžete buď požiadať hráčov o dobrovoľné príspevky. V tom prípade prispejú 0-50% zo svojho mesačného vreckového na základe toho ako vysoko sa pohybuje ich spokojnosť. Berie sa do úvahy len rozmedzie spokojnosti od 75%-100% kde 75% je príspevok 0% z vreckového a 100% je 50% z vreckového. Druhá možnosť je nastaviť paušálny mesačný poplatok. Hráči ho však odmietnu platiť ak ich spokojnosť bude po dlhšiu dobu pod 50% alebo poplatok bude nad ((100 - spokojnosť) x 2) % z ich vreckového. Na prvý pohľad je jasné (dobre... možno nie...) že nastaviť paušálny mesačný poplatok vám prinesie viac peňazí ak máte permanentne vysokú spokojnosť u svojich hráčov, avšak ak sa vám podarí nájsť hráča ktorý má naozaj vysoké vreckové a dá vám z neho dobrovoľný príspevok len vo výške povedzme 20% stále to môže byť viac ako paušálny príspevok od 15 hráčov.

O hráčoch teda budete môcť zistiť veľké množstvo informácií. Samozrejme ich ale nebudete vedieť hneď ako ich zbadáte. Musíte sa z hráčmi rozprávať aby vám odhalili svoje preferencie a musíte si prezerať ich prácu aby ste zistili aké majú znalosti. Ak chcete mať prehľad o hráčoch ešte predtým ako vstúpia na server môžete zaviesť webovú prihlášku. Tá však odradí určité percento ľudí.

Tento nápad by som ešte rád prepracoval, sformuloval ho do zrozumiteľnejšej formy a tiež by som rád spísal zoznam preferencií ktoré by som si v hre vedel predstaviť. Zatiaľ to nechám ako nápad tu, nech k tomu môžu prispievať ostatný členovia fóra a rozvíjať tento nápad. Ktokoľvek sa ho bude chcieť chopiť, len smelo do toho. Ak sa mi bude zdať nápad už dostatočne rozpracovaný a ucelený možno sa do jeho realizácie pustím aj sám. Uvidíme...
Naposledy upravil(a) BlueWolf dne listopad 5, 2011, 8:27 pm, celkem upraveno 1 x.

erik25
Příspěvky: 21
Registrován: srpen 13, 2011, 10:44 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od erik25 » listopad 5, 2011, 7:23 pm

...
Naposledy upravil(a) erik25 dne září 19, 2017, 3:58 pm, celkem upraveno 1 x.

BlueWolf
Příspěvky: 18
Registrován: říjen 8, 2011, 1:31 pm
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=1605531724

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od BlueWolf » listopad 10, 2011, 12:10 pm

Tak ako som spomínal rád by som pridal zoznam preferencií hráčov. Pre rekapituláciu každá referencia by predstavovala jednu vec ktorú by hráč mali radi. Táto premenná by sa pohybovala v rozmedzí od 1 po 10. Ako by to fungovalo? Každý hráčsky výtvor by spadal do určitej kategórie podľa typu preferencia a mal by určitú kvalitu, taktiež na stupnici od 1-10. Ak by nejaký hráč mal preferenciu Stredoveká architektúra na úrovni, povedzme 5, a uvidel by akúkoľvek stavbu s kvalitou 5 alebo viac, zvyšovalo by mu to náladu. Čím vyššia kvalita výtvoru tým lepšia nálada. Výtvory ktoré postavil sám hráč by mu pri prezeraní síce náladu nezvyšovali ale aj tak by sa zvyšovala jeho nálada pri ich stavaní a ak mu ich niekto pochváli. Na každú preferenciu by bola naviazaná tiež znalosť tejto konkrétnej oblasti, čo by ovplyvňovalo to akú bude mať hráč šancu že vytvorí kvalitné dielo. Nad presným vzorcom pre tento výpočet som ešte neuvažoval. Na druhej strane môže mať hráč aj opak preferencie, čiže odpor. Odpor sa bude pohybovať na stupnici od -1 po -10 (alebo od 1 po 10, to je jedno). Ak hráč bude mať teda odpor k pixel artu na úrovni -3 tak každý výtvor ktorý má kvalitu tri alebo menej mu bude znižovať náladu. Taktiež sa mu výrazne zníži nálada ak niekto postaví niečo voči čomu má odpor v blízkosti jeho stavby. Rôzne preferencie bude samozrejme logicky spájané do skupín a budú mať rôzne iné vlastnosti. Napríklad ak má niekto rád redstone technológie a rád sa nimi kochá a používa ich, neznamená to že ich bude vedieť aj postaviť, tj. znalosť v tejto oblasti bude stúpať pomalšie ako pri iných znalostiach. Alebo napríklad ak má niekto rád stredovekú architektúru je pravdepodobnejšie že bude mať rád východnú architektúru ako pixel art alebo redstone technológie alebo ak má niekto rád survival je pravdepodobné že bude mať z časti rád aj PvP. A konečne sľubovaný zoznam preferencií ktoré by som si v hre vedel predstaviť.

Survival - je to hranie vannila Minecraftu. Architektúra je zvyčajne zmesou stredovekej a modernej no je hlavne účelná a neslúži na okrasu. Hráči si sami získavajú všetky potrebné suroviny. PvP je zvyčajne dovolené.

PvP klany - je to podobné ako Survival ale hráči sa združujú do klanov, ktorých cieľom je zničiť ostatné klany. Každý chunk teda pripadá jednému z klanov. Kvalita ich základní a súhrn znalostí všetkých členov klanu určuje ako si budú viesť v bojoch s inými klanmi.

Boj v arénach - je hranie PvP a Co-op (proti vlnám príšer) vo vopred vybudovaných arénach. Toto je jedna z konzumnejších preferencií, tj. hráči radi hrajú v arénach ale len málokedy nejakú postavia.

Stredoveká architektúra - stavanie a kochanie sa architektúrou stredovekej Európy. Hrady, zámky, veže, hradby, mestá, dediny...

Východná architektúra - stavanie a kochanie sa architektúrou ďalekého východu (Japonsko, Čína, Thajsko...). Pagody, svätyne a chrámy, paláca, dediny a mestá.

Orientálna architektúra - stavanie a kochanie sa architektúrou stredného východu. Tj. hlavne arabská architektúra.

Moderná architektúra - stavanie a kochanie sa modernou architektúrou. Moderné mrakodrapy, vežiaky, štadióny, futuristické budovy.

Vesmírne lode - myslím že to sa vysvetľuje samo.

Terraforming - kochanie sa hrou ale hlavne umelo vytvorenými prírodnými útvarmi. Táto preferencia je extrémne konzumne zameraná, tzn. skoro každý kto ju má nemá žiadne znalosti ako vytvárať takéto veci a ani nemá chuť ich vytvárať. Znalosti terraformingu nájdete najmä u najatých alebo potencionálnych administrátorov a moderátorov a aby mohli vytvárať zaujímavé terény musia mať zvyčajne prístup k špecializovaným pluginom.

Redstone technológie - ďalšia z konzumnejšie zameraných preferencií. Na rozdiel od terraformingu je však znalosť redstone technológií rozšírenejšia a mnohokrát si nevyžaduje špeciálne pluginy (ak keď ako pri každej činnosti, môžu prácu uľahčiť).

Steampunk - stavanie a kochanie sa architektúrou Anglicka viktoriánskej éry ako vzducholoďami a napodobeninami fungujúcich strojov a tovární.

Hádanky - konzumnejšie zameraná preferencia. Ide o riešenie rôznych hádaniek ako sú napr. v custom mapách.

Určite som na nejaké preferencie ktoré ma napadli ešte zabudol. Ak by niečo napadlo vás kľudne prispejte, budem len rád.

erik25
Příspěvky: 21
Registrován: srpen 13, 2011, 10:44 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od erik25 » listopad 12, 2011, 10:12 am

...
Naposledy upravil(a) erik25 dne září 19, 2017, 3:58 pm, celkem upraveno 1 x.

BlueWolf
Příspěvky: 18
Registrován: říjen 8, 2011, 1:31 pm
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=1605531724

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od BlueWolf » listopad 12, 2011, 8:37 pm

SciFi namiesto Vesmírne lode je dobrý nápad.

Nad pluginmi som tiež už rozmýšľal a predstavoval som si to tak že ako admin (vaša postava) by ste mali znalosť "Pluginy". Na nainštalovanie konkrétneho pluginu by ste potom museli mať túto znalosť na určitej úrovni. Lepšie pluginy = vyššia požadovaná znalosť. Znalosť by ste mohli získavať tak že by ste svoj drahocenný čas použili na štúdium na internete, prípadne by sa náhodou na vašom serveri mohol vyskytnúť hráč ktorý by mal túto znalosť vyššiu ako vy a keď už by sa vám ho nepodarilo presvedčiť, aby sa k vám priamo pridal, aspoň by ste sa s ním mohli o pluginoch porozprávať čo by vám zvyšovalo znalosť rýchlejšie ako vyhľadávanie informácií na internete. Samozrejme by takúto vlastnosť mohli mať aj ostatný administrátori a moderátori vo vašom týme.

Druhá varianta ktorá ma napadla bola že na nainštalovanie každého pluginu by ste museli predtým urobiť dostatočný výskum (či už na internete alebo rozhovor s niekým kto ho vie nainštalovať). Každý plugin by ste sa teda museli učiť samostatne ale na druhú stranu by ste mohli hneď siahnuť po tom plugine ktorý by ste potrebovali. Lepšie pluginy by však stále vyžadovali dlhší čas na výskum.

Možno by sa tieto dve varianty dali nejako skombinovať... Uvidíme ešte nad tým pouvažujem.

ThePiko
Příspěvky: 11
Registrován: srpen 7, 2011, 11:37 pm
Facebook: http://facebook.com/jira.pihrt

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od ThePiko » leden 15, 2012, 1:25 pm

Toto je podle me úžasný nápad, moc se mi líbí, hlavně proto že jsem pomocný admin na jednom mc serveru a mám svj vlastní hamachi server (mám zkušenosti s pluginy atd.)
Mám sto chutí se do toho pustit ale nepředpokládám od sebe že to dodělám protože taková hra by vyžadovala hodně práce.
Jen bych tvůj návrh doplnil tím že by si hráči na serveru kupovali VIP - zaplatili by hráčem určenou částku a dostali by hráčem určené výhody.
Admini které by si hráč určl by se mohli starat třeba tak že by létali po serveru a sázeli stromy na volných místech, nebo kdyby v jejich blízkosti právě někdo griefoval hned by ho zabanovali.
Taky mě napadlo že hráči na serveru by mohli postavi dům jen u cesty, které by jsi mohl hráč hry postavit.
Do hry by se mohli dát také sloty - server by měl omezený počet slotů, hráč by je mohl zvyšovat, ale čim víc slotů tím by se snižovala spokojenost hráčů - lagy. To by se dalo napravit pokud by vlastník serveru měl hodně pěněz - koupí nového stroje. Kdyby ovšem nechěl, musel by alespoň vyhazovat ze serveru hráče kteří nic neplatí,neumí stavět atd.,aby mohli na server přicházet noví lepší hráči.
Vlastník serveru by mohl pak také vložit peníze do nějaké reklamy - rychlý přísun nových hráčů.
Do hry by se mohlo dát tolik věcí že je ani nejde vyjmenovat, takže jestli se do toho někdo pustí, GL

BlueWolf
Příspěvky: 18
Registrován: říjen 8, 2011, 1:31 pm
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=1605531724

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od BlueWolf » leden 25, 2012, 10:23 am

1. Samozrejme chcem aby mohol hráč (ten reálny, ktorý hraje hru) mohol vyberať od hráčov peniaze množstvom rôznych spôsobov. Či už by išlo o VIP ranky, mesačné platby, dobrovoľné platby.

Dokonca by sa z toho dala vytvoriť celkom modulárna časť hry. Čo tým myslím... Povedzme že by si ako majiteľ servera mohol vytvoriť svoje vlastné ranky. Tým by si dal meno a pre každý rank by si mohol samostatne nastavovať ktoré príkazy bude môcť hráč daného ranku mohol používať, ktoré oblasti servera by mohol navštevovať, kde by mohol stavať, prípadne ak by to bol survival server a mal by nejaký druh peňažnej ekonomiky, či mu jeho rank prinesie denný/týždenný/mesačný príjem herných peňazí.

Možnosti sú naozaj veľmi pestré, rovnako ako je pestré množstvo rôznych druhov minecraft serverov a ich riešení. Pri toľkom množstve možností však vyvstávajú dva problémy:

a) Ich implementácia by bola zdĺhavá a náročná. To by sa dalo vyriešiť napríklad postupným pridávaním prvkov v stiahnuteľných rozšíreniach.

b) Hra by mohla nabrať na prílišnej komplexnosti. Mne by síce nerobilo problém ak by sa z toho stal druhý Dwarf Fortress ale to by asi neuspokojilo mnoho hráčov. Riešením by mohlo byť napríklad zavedenie určitej premennej, ktorá by vám do začiatku hry dávala určitý bonus k popularite. Niečo ako novota servera. To by vám zo začiatku prinieslo väčší záujem hráčov (aj keď na serveri zo začiatku pravdepodobne nebudete mať nič zaujímavé) a tiež by to znižovalo ich požiadavky. Postupne by sa samozrejme táto premenná znižovala a s pribúdajúcim časom v hre by sa požiadavky starých aj nových hráčov servera zvyšovali. Čiže by ste postupne museli začať využívať pokročilejšie techniky ak by ste chceli neustále rozrastať server.

Iným riešením by mohlo byť vytvoriť 2 oddelené módy hry: scenáre a sandbox.

V scenároch by vám bol od začiatku daný fungujúci server ktorý má však chybu v jednej oblasti či nemá určitú oblasť rozvinutú (napríklad nemá VIP ranky, nemá rozdelená oblasti podľa typov stavieb alebo nemá ingame market). V tomto móde by mohla byť obtiažnosť relatívne vysoká pretože hráč by sa musel naraz sústrediť len na jednu oblasť.

V sandboxe by bola obtiažnosť znížená, tzn. zlé rozhodnutia by automaticky neznamenali zníženie popularity servera. Skôr by pozastavili jeho rast až kým problém nebude vyriešený. Síce to vyzerá ako prílišné zjednodušenie hry ale ruku na srdce, ktorý z vás by chceli vidieť ako popularita vášho servera rapídne klesá, len preto že ste jednému hráčovi neposkytli miesto pre stavbu jeho japonskej architektúry, ktorá vyzerá naozaj o ničom. Tento hráč potom griefol server a váš admin ho automaticky zabanoval ,bez toho aby si uvedomil že najlepší priateľ zabanovaného hráča bol váš najlepší stavbár a odišiel s ním. See? Príliš veľa komplexných navzájom sa prelínajúcich systémov na ktoré by ste si museli dávať pozor.

Fuf... pustíme sa do ďalšieho bodu?

2. Adminom by ste samozrejme mohli zadať celé spektrum rôznych úloh. Od kontrolovania hráčov, cez vysvetľovania príkazov ktoré môžu použiť (a tiež základných MC znalostí), až po skrášľovanie okolia či stavania hádaniek a dungeonov.

3. Ako som už vravel majiteľ server by si mohol nastavovať oblasti (pre tých ktorý majú skúsenosť s pluginom WorldGuard, tak presne to). Tzn. že ak by niekde postavil cestu a nahádzal oblasti na stavbu len popri nej bolo by to.... v podstate to isté. Ale samozrejme to nie je zlý nápad čím viac možností pre hráča tým lepšie (aj keď zasa by to predĺžilo dobu potrebnú na ich implementáciu).

4. Sloty sú samozrejmosťou. Aj keď som to tu ešte nepísal určite som na to myslel. Ešte poznámka k vyhadzovaniu. Hráči by si medzi sebou mohli vytvárať aj priateľské (/nepriateľské) vzťahy. To by mohlo ovplyvniť to koho môžete/nemôžete vyhodiť. Ak by mal veľmi prínosný hráč dobrého priateľa ktorý tam nerobí skoro nič, nebolo by práve najmúdrejšie ho vyhodiť. Hráčom by sa tiež interakciou s kamarátmi zlepšovala nálada, takže ak by ste mala na serveri naozaj priateľského hráča ktorý nerobí nič iné (nevie stavať, moderovať, atď.), stále by mohol byť prínosný pre server.

5. Súhlasím.

6. Ako som už hovoril množstvo vecí ktoré sa tam dajú vložiť by sa dalo čiastočne vyriešiť postupným vkladaním. Tj. najprv len naozaj základné veci a postupne v rozšíreniach pridávať viac.

Congratulations tomu kto to prečítal celé. Tiež berte to z mojej strany ako brainstorm a tiež ak by vás niečo napadalo neváhajte prispieť.

Кyller
Příspěvky: 14
Registrován: leden 26, 2012, 10:56 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od Кyller » leden 26, 2012, 11:15 pm

Proč ne? Jako nápad je to dobrý. Alespoň mohu porovnat, jaký je rozdíl to hrát jako hru a vyzkoušet si to naostro (což už jsem si vyzkoušel)

krotkono
Příspěvky: 178
Registrován: srpen 10, 2012, 9:48 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Minecraft server tycoon

Příspěvek od krotkono » srpen 30, 2012, 3:40 pm

jak to prosimtě stíháš zvládat??
já by sem taky chtěl něco takového vytvořit třeba kde by padaly zbraně kde by bylo město kde jaké příšery prostě něco jako World of Warcraft.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host