Globe Battleship(360° námorná bitka)

Pokud jste bez nápadu, chybí vám nějaký příběh a nevadí vám, že se na něm bude podílet zbytek fóra, navštivte tuto sekci!
Odpovědět
Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 919
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Globe Battleship(360° námorná bitka)

Příspěvek od ipq » únor 14, 2017, 6:10 pm

Zdravím, po dlhej dobe po tom, čo som si všimol v televízii glóbusové šachy, ktoré jeden chlapík vymyslel mi to vnuklo jednu zaujímavú myšlienku a nápad na hru a nakoľko už bohužiaľ v GM nerobím a nemám ani Studio verziu, tak som sa rozhodol, že ten nápad predám sem. Moc toho nečakajte ale možno vás to bude trochu zaujímať.

O čo by išlo, jednoducho, klasická hra bojová hra, kde si rozmiestnite bojové lode vy a váš súper(NPC či hráč) a potom už určujete body. No tu ako už názor hovorí nejednalo by sa o 2D bojové pole ale o panoramatické 3D pole, ktoré môžete otáčať oba smermi(vertikálne a horizontálne).
lode_nahlad.PNG
lode_nahlad.PNG (2.53 KiB) Zobrazeno 177 x
Predstavte si glóbus alebo 3D guľu, na ktorej máte ale pozor, všade korektne hranaté bloky na zaoblenej gule, na ktorej si porozastaváte svoje lode potom už pri hre na súperovom bojovom poli s druhým glóbusom otáčate a vyberáte určité políčko. A čo je zaujímavé, nieje tam žiadny limit na koniec blokov, takže ak s guľou po-otočíte viac, tak uvidíte znovu to tú časť, čo predtým, oboma smermi.

Všimol som si, že väčšinou multiplayer býva len pre dvoch hráčov a to je všetko. No ja by som bol radšej keby lobby(miestnosť s viacerými hráčmi) bola aspoň pre štyroch. Jedno vaše 3D pole a štyroch protihráčov a presne ako v hre človeče nehnevaj sa, tak i tu, kto posledný zostane a porazí ostatných, vyhráva.
Body za počet trafených a minutých častí(odčítanie), to by bolo tiež prijateľné :mrgreen: , nakoľko väčšina hráčov sa cez internet rád chvastá, kto je najlepší v rebríčku tabule. :D
Orientácia? No vzhľadom na to, že je to vo tvare gule, by som radšej volil stupne ako to býva označené napr. u planét. 2D plochy väčšinou bývajú označené číslami a písmenami, no toto tím, že je to 3D, tak preto stupne sú ľahšou orientáciou i keď na počítači to nieje potreba ale pre tých, čo môžu cítiť zmätenie, že nevedia, kde sú je to pre nich veľmi dobré.
Verili by ste, keby ste v hre Portal 2 použili(nepoužitý) lepkavý gél a žiadny 3D kompas ako v hre TAG, tak určite ste mali pocit zmätenia, kde ste ako tí testeri, nakoľko sa to odohráva v uzavretom priestore a nezabudnúť závrať.

Takže, to je asi tak všetko.
Spoiler: ukázat
Inak ak by ste naozaj sa do toho chceli pustiť a vyskúšať výzvu, môžem vám dať pár rád ako na to ale tiež od toho odo mňa veľa nečakajte.

Ak by ste to chceli robiť ozaj vo 3D, že tam spravíte guľu s tým bojovým polom. Začnite takto, spravte si textúru a potom v 3D modelovacom programe si vytvorte dva trojuholníky takto:
lode_polygony.PNG
Tie červené body sú trojuholníky.
lode_polygony.PNG (1.19 KiB) Zobrazeno 177 x
A spravte si s toho zatiaľ kosoštvorec. Tie trojuholníky s duplikujte aby ste mali spolu 4 kópie a potom ich spojte spolu aby vám vznikol s toho diamant, u toho potom nastavte zaoblenie polygónov tak, aby s toho vznikla gula a tu sa pokúste nakloniť o 45 stupňov aby bolo vidieť tie štvorce na tej textúre.

Ak chcete to robiť vo pseudo 3D, že to vyzerá ako 3D ale je to stále 2D, tak si spravte 2D polia tak, že sa budú zrkadliť.
lode_zrkadlenie.PNG
Modrá - ozajstné pole, zelená - odzrkadlené pole.
lode_zrkadlenie.PNG (4.26 KiB) Zobrazeno 177 x
Po vzhľadovej aj funkčnej stránke a potom už len stačí použiť textúru mapingu vo tvare gule i s maskou a cez shadery naprogramovať efekt, že to bude vyzerať ako 3D. Bol aj tutorial na zrkadlenie pod názvom infinity room ale ten už nemám, bol určený pre GM5 ale keby ste ho chceli skúsiť pohľadať, tak skúste cez Internet Archive sa pozrieť na stránku ahorek.ic.cz a možno budete mať šťastie.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host