strategie/rpg-bez názvu

Pokud jste bez nápadu, chybí vám nějaký příběh a nevadí vám, že se na něm bude podílet zbytek fóra, navštivte tuto sekci!
Odpovědět
antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

strategie/rpg-bez názvu

Příspěvek od antiku » říjen 7, 2015, 9:06 pm

Zase jsem přemýšlel nad hrou, která by mohla zaujmout, bohužel nedokážu vytvořit jednoduchý koncept, ale nějaká ta složitější hra mě vždy napadne. Můj oblíbený žánr je strategie, nad tímto žánrem pořád přemýšlím a nějaké nápady použiji i v tomto návrhu. Jenž jsem dostal i nápad na rpg a tak se to pokusím nějak skloubit.
Příběh: Jedná se o boj dobra a zla. Ten si každý může vymyslet, ale mě napadla pandořina skříňka, předmět, který dává velikou moc zlu a skupina dobrodruhů hledá způsob jak ji zničit nebo zavřít apod.
Příběh vám možná přijde ohraný, ale to nevadí. Navíc u hry jsem se inspiroval jednou z nejznámějších trilogií a to Pána prstenů, ale i jiné knihy i filmy nebo hry mají podobný koncept.
O co by tedy ve hře šlo?
Pochodující armáda nemrtvých, vedená čarodějem, táhnoucí za sebou katapult. Proti nim armáda císařské vojsko, připraveno bránit hradby města. Mezitím skupinka dobrodruhů odpočívá v táboře a připravuje se na další den, aby mohli vyrazit hledat nápovědy a skříňku zavřít.
Jednalo by se o hru na taktické mapě, hra by byla asi na kola, s tím, že jedno kolo by bylo asi týden. Na mapě by jste pochodovali s armádou, zajišťovali veškeré potřeby ve městech, trénovali vojáky, nějaká minimální diplomacie. Přece jenom jedná se o zlo proti dobru. Při střetu by se třeba automaticky nějak vyhodnotilo, s tím, že bitva by nemusela trvat pouze jedno kolo. A každé kolo by jste mohli popojít se svou skupinkou dobrodruhů, prozkoumat jeskyně, popovídat s lidmi v hospodě, projít dungeon, zabít pár nestvůr atd.
Co je důležité a v celku těžké:
Ukázat, že RPG nemůže být bez strategické části a zároveň, že to nemůže být dohromady, ani to nemůže být nahrazeno. Tudíž skupina někudy potřebuje projít, tak tam pošlu armádu, udělám cestu a skupinka pokračuje.
Bitvy by mohli být třeba turn based také a pro rpg existuje spousta způsobů ovládání.

Uživatelský avatar
ramaskrik
Příspěvky: 19
Registrován: červen 14, 2014, 2:22 pm

Re: strategie/rpg-bez názvu

Příspěvek od ramaskrik » říjen 8, 2015, 8:03 pm

Podobne (akurát bez armády a predmetu) je to urobené v Band of Brothers. Aj keď tam nejde o dobro/zlo, bojuješ tam proti banditom, goblinom, duchom a podobnej hávedi a to so svojou skupinkou dobrodruhov, ktorých si najímaš (a vyzbrojuješ). Každý dobrodruh je iný, je lepší s inými zbraňami, môže mať helmu, štít a pod., má vlastné stats, expí sa a má vlastné traits...

Pohyb po mape je real-time (s meniacim sa dňom/nocou), súboje sú turn-based na hexagonovej (tusim) mape.

http://www.indiedb.com/games/battle-brothers

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: strategie/rpg-bez názvu

Příspěvek od antiku » říjen 8, 2015, 10:48 pm

Díky za tip, ta hra vypadá opravdu dobře. Není to přímo ono, ale návrhu se to celkem blíží to jo.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host