Výtah

Pokud jste bez nápadu, chybí vám nějaký příběh a nevadí vám, že se na něm bude podílet zbytek fóra, navštivte tuto sekci!
Odpovědět
volf.filip
Příspěvky: 27
Registrován: srpen 25, 2011, 9:53 am

Výtah

Příspěvek od volf.filip » březen 12, 2013, 6:29 pm

Dostal jsem nápad :D

Výtah
Začněte si představovat:
Sedíte v rohu ve sklepení, máte roubík v puse a jste svázaný, všude je vlhko a plíseň, v tom přijdu dva chlápci, a strkaj vás do jakési místnosti. Vevnitř je teplo, výhled do vesmíru(pravděpodobně puze LCD), nádhera. Uprostřed stůl, na něm víno, kaviár, a tuny dalšího luxusního jídla. V tom přichází holohlavý, jistě velice bohatý obchodník. Přikáže aby vám sundali roubík abyste mohli jíst. "Mám pro vás nabídku, jste velice inteligentní, proto jste ideální pro můj případ.". "Vidíte tento výtah? Před chvílí jsem z něj vystoupil"."Ten výtah byl vytvořen vědeckým týmem, který studoval červí díry, můžete s ním totiž podle určitých pravidel cestovat v čase!"."Splníte tedy můj úkol nebo přijedu o hodinu dřív a nechám vás zabít ještě svázanýho"."Tvým úkolem bude zabít tuto ženu".Ukáže vám fotografii."Jako odměnu dostanete skvělou vilu v roce 2024"."Žít v budoucnosti má mnoho výhod člověče"."Nebude to ale tak jednoduché, ve výtahu je 20 pater a my nevíme kde je"."Až jí zabiješ, přijeď v roce 2024 ve 12:00 do patra číslo 20, neopovažuj se přijet bez úspěchu" Hoděj tě do výtahu a pošlou do prvního patra. Zjistíš, že ovládání výtahu je vcelku jednoduché. Můžeš si nastavit čas a rok. Rok buď 1981,2013 nebo 2024. Čas jakýkoliv. Každá místnost je uzavřená a malá, nemůžeš z ní nijak utéci. Při změnách roků a časů získáváš mnoho informací a putuješ za ženou na fotografii. Postupně získáváš různé předměty(zbraně, peníze atd.) a využíváš změn času př. v casinu za dob inflace kdy peníze nemají vysokou hodnotu vyděláš mnoho peněz a použiješ je v pozdější době, nebo naopak bude již jiná měna. Hra by měla být v 3d FPS adventura s minihrami, ale také v menší míře střílečka. Když to nepůjde po dobrým, vytáhnete revolver a v roce 1981 odprásknete barmana, aby mezitím zaměstnali jiného, který vám v roce 2013 prozradí třeba více informací.

Na závěr:
Nepředpokládám, že by tento nápad někdo zrealizoval, jen jsem se s ním chtěl podělit. V GM je to absolutně nemožné už jen z pohledu systémových požadavků, které by hra měla, ale domnívám se, že v Unity 3D za přibližně rok práce by to zkušený tým za dostatečné motivace mohl zvládnout.

Předem děkuji za ohlasy a rád si vyslechnu jakékoli připomínky, např. zdali by hra byla vůbec hratelná, tím chci říct, že je možná moc pěkný cestovat v čase, ale nevím jestli by hra vůbec někoho bavila.

volf.filip
Příspěvky: 27
Registrován: srpen 25, 2011, 9:53 am

Re: Výtah

Příspěvek od volf.filip » březen 13, 2013, 10:46 am

No tak lidi, napište něco :D

Ikkju
Sympaťák fóra
Příspěvky: 36
Registrován: srpen 14, 2011, 4:18 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Výtah

Příspěvek od Ikkju » březen 13, 2013, 11:59 am

Já myslím že to není špatný nápad, jde o to jak bys třeba řešil kauzalitu. Aby byly doby propojené, musel by se děj odehrávat (nebo aspoň nějak počítat) i mezi jednotlivými patry (v podstatě body na časové úsečce). Potom bys musel mít promyšlenou "fyziku", totiž jestli hra začíná třeba v prostředním patře, v nižších patrech už bys logicky musel taky být, takže bys tam potkával sám sebe. A ti co tě zajmuli by na druhého tebe x) zákonitě museli reagovat. Čímž se dostáváme k tomu, že postavy by musely mít nějak definované chování, aby dokázali reagovat na hráče i na ostatní npc postavy.

Jinak mě trochu zmátl název tématu, přesun v čase by byl přesnější, pod výtahem bych si představoval jinou hru..

Likandro
Sympaťák fóra
Příspěvky: 162
Registrován: srpen 20, 2011, 11:52 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Výtah

Příspěvek od Likandro » březen 13, 2013, 12:25 pm

Vzhledem k hlavnímu prvku hry nechápu, proč by to mělo být 3D, a protože by očividně nemuselo, nevidím omezení game makerem.

Jinak je to zajímavé intro děje, ale hru to ještě nedělá, protože nejniternější hlubiny, které by rozhodly o úspěchu, nebo blbosti celé hry, vůbec nejsou rozpracované. Dvacet malých lokací, detektivní pátrání po ženě v několika časových rovinách... Je to pěkné, ale konkrétní rozpracování zkrátka chybí. Celé by to zřejmě byl veliký puzzle, kdy by člověk musel věci navzájem ovlivnit tak, aby v určitém roce a v jedné místnosti byla ona žena... Jenže jaké věci, co všechno by mohlo reagovat na hráče - jen postavy nebo i věci? A všechna ta reaktivnost by musela mít jednoduchou logiku, která by dovolila celou řadu různých situací. Je snadné vymyslet příběh, který hráč postupně plní, ale vymyslet něco, kde je celá řada smysluplných možností napříč patry a časy, to je skutečný kumšt a tam teprve začíná opravdový návrh konceptu podobné hry.

Nakonec tam vůbec nedávají smysl minihry. Celý systém by sám o sobě zaměstnal mysl hráče tolik, že na minihry by byl opravdu prostor jen ve velmi konkrétní podobě typu "rozlušti zámek" ... "´zahraj´ skladbu na klavír podle motivu, abys okouzlil tuhle ženu"... nebo něco takového...

S tím, že zajímavější by možná bylo mít v budoucnosti dvě osy, ne jen jednu, protože by to dovolovalo větší popuštění uzdy fantasii.

A trochu mě mrzí, že tu není rozpracovaný děj dál. Jak říkám, intro dobré, ale alespoň nastínit možnosti toho, co by bylo dál. Jak by to celé mohl řešit... Jedna věc je prostá vražda, druhá věc je mít z jeho ženy milenku - jak by se děj odvíjel potom? Ještě jinou možností je samozřejmě zabití toho chlapíka... Nebo celou věc vyřešit prostě a jednoduše rozvodem... Najít pravý důvod vraždy jeho ženy, což by mohlo být něco v charakteru muže...

Velmi pěkně v méně složité podobě nastiňuje podobnou věc hra Storyteller. Jsou tam okénka a podle rozmístění herních prvků se ovlivňují budoucí okénka... Tohle by mělo fungovat podobně jen v mnohem širších souvislostech a napříč několika paralelními příběhy - protože minimálně každá ze tří postav by potřebovala mít vlastní děj, který by hlavní postava ovlivňovala.

Ale jako výchozí bod pro nějakou myšlenkovou práci a úvahu je to prima. :) Být tebou, nebál bych se do toho pustit s možnostmi, které máš. :)

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 921
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: Výtah

Příspěvek od ipq » březen 13, 2013, 2:58 pm

Jedna hra s výťahom už existuje ako mód do Gmodu a volá sa Elevator: Source.

Nemáš náhodou inšpiráciu s tejto hry, mňa len napadá, že je to odtiaľ.

volf.filip
Příspěvky: 27
Registrován: srpen 25, 2011, 9:53 am

Re: Výtah

Příspěvek od volf.filip » březen 14, 2013, 11:45 pm

Ahoj,
nene, inspiraci z této hry nemám, když jsem byl malý viděl jsem na toto téma takový film, hlavní postava vyměnila rám pro tlačítka ve výtahu a díky tomu odjela do 19.století, to byla asi veliká inspirace. Každopádně bych rád do toho šel, vlastně kdybys se to hodně poupravilo, tak by to snad možná i šlo udělat ve 2D v GM jako adventuru, díky tomu by se vyřešili i problémy se skriptováním postav atd. Musel bych zanedbat asi to, že hráč může v minulosti potkat sám sebe. Udělat z toho adventuru ale zároveň zničí podle mně celou hru, protože hráč nebude mít takovou tu stoprocentní volnost(vše bude předem určené). Přemýšlel jsem nad nějakou jednoduchou logikou hry, a nic mě nenapadlo. Pokud by někdo vymyslel nějakou logiku, ihned pište.Ano minihry jsou v podstatě blbost, měl jsem spíše na mysl nějakej ten pokr, nebo tak něco.O zabití samotné bussinesmana sem taky uvažoval a sám jsem si pro sebe říkal zdal-i to někoho napadne :D A napadlo.
Děkuju Ikkjuovi za praktický pohled na můj návrh a Likandrovi za celkový jeho pohled na můj návrh.

Likandro
Sympaťák fóra
Příspěvky: 162
Registrován: srpen 20, 2011, 11:52 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Výtah

Příspěvek od Likandro » březen 15, 2013, 9:09 am

Rád slyším, že by ses do toho případně pustil. Ještě dodám: nenech se zmást tím, že adventura vypráví děj. Děj sice je lineární a vede od A do Z, pokud jde o knížku (ať už se to vypráví retrospektivně nebo s jinými skoky, vždycky z toho ve výsledku jakási taková osa je). Ale když máš hru, můžeš si dovolit celou řadu kliček, která tohle změní a děj předdefinuje v široké škále variant (zkrátka to nemá jeden konec, ale konců třeba patnáct). Podívej se třeba právě na tu hru Storyteller http://www.storyteller-game.com/p/about ... eller.html
A ano, sice to i s touhle širokou škálou možností bude pořád předdefinované, ale to by bylo vždycky, pokud to má držet pohromadě a fungovat. I kdybys to dělal "úplně svobodné", stejně musíš nadefinovat, co kdo bude dělat, když se stane to a to. Můžeš ale i v adventuře vytvořit dojem, že těch věcí můžeš udělat spoustu a že jsi v jejím rámci svobodný. Když budeš moci každý prvek přemístit (domluvit si schůzku u postav?), zničit (zmlátit/zabít postavu), a zjistit o něm něco více (což by u postav znamenalo asi popovídání si), bude čistě na hráči, co udělá s kterou věcí. A podle vzájemné provázanosti některých prvků na jiné, se hra bude dál odvíjet sama podle akce hráče. A jak bude prvků růst, vznikne tolik kombinací, že dojem předdefinování v podstatě zmizí. Tak například když sebereš pistoli v hotelovém pokoji ženy XY, bude po tobě celou hru pátrat policie. Ale sebrat si ji nemusel a mohl jsi být celou dobu v klidu... Nebo jsi mohl sebrat pistoli, ženu zabít a pátrali by po tobě až později... A od tohohle v podstatě třeba všechny ty možné konce, co se tu vyjmenovali... Hráč by si prostě ten příběh poskládal sám podle toho, co by dělal. Sice by tam musel zůstat obecný rámec základních pravidel typu: "Když uděláš něco silně porušujícího zákon, objeví se policajti" ale kdy a proč se objeví, pokud vůbec, to všechno by bylo na hráči... A nebo například možnost žít celou hru spořádaný život a najít si manželku, abys byl v posledním roce ve 20. patře zabit, jé, to by byla pecka mít takovou labužnickou možnost popírající celou hru.
Takže svoboda ve hře by byla taková, jakou bys ji vytvořil. Čím větší, tím větší nápor na mysl vývojáře. Ale zas je to asi jediná zapeklitost celé hry, takže by to za to jistě stálo. :)

volf.filip
Příspěvky: 27
Registrován: srpen 25, 2011, 9:53 am

Re: Výtah

Příspěvek od volf.filip » březen 15, 2013, 12:21 pm

Na storyteller sem koukal a velice zajímavý. Přijde mi, že i tak by bylo strašně složité hru naprogramovat, já sám bych to určitě nezvládl :D. Joj, to vcelku chápu, jenže i tak je tu mnoho problémů, musel bych právě předdefinovat fakt hodně moc možností :/ to by bylo k zbláznění.

Likandro
Sympaťák fóra
Příspěvky: 162
Registrován: srpen 20, 2011, 11:52 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Výtah

Příspěvek od Likandro » březen 15, 2013, 9:44 pm

Je to výzva. :) Nic horšího, než že se to nepovede, se nestane. :)

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Výtah

Příspěvek od antiku » červen 3, 2013, 9:07 pm

3D? Proč když by to chtěl někdo dělat v game makeru, může to být supr 2D hra.
Musím říctže je to pěkný nápad. Představuju si to snad dobře :D Prostě 20 místností, budov nebo určitých lokací, do kterých může hráč vlézt kdykoliv v jakémkoliv časovém období. Také bych možná i trochu viděl časové omezení v dané místnosti. Jak říkal Likandro, mohlo by to být jedno velký puzzle, které by nemuselo být poskládaný uplně dopodrobna a ze stejných kousků.
Jako některé z konců si představuju třeba zabití otce a pak najití té ženy na pohřbu. Nebo poslaní pár granátů k našemu příteli co nás chtěl zabít a je vystaráno, ale to byste nemohli udělat hned na začátku. Konců existuje ale mnoho.
Celkově by hra musela být rozložena pouze na určité úseky,protože by asi bylo blbý se dostat před dobu než ho unesli :D možná by ani nevadilo, když by si hráč nevybíral danej čas, ale jenom by věděl kam příště půjde a podle toho by se zařídil. Bylo by to pak o mnoho jednodušší na vytvoření. Mezi další věci patří třeba, že to co se stane v budoucnosti, nijak neovlivní minulost pokud se vrátíte časem. Takže třeba se objeví novej barman, ale když se vrátíte v čase. Barman tam bude ten starej. A proč se teleportovat do budoucnosti, když novej barman příde za chvilku. Teť je problém, že když se vrátíte do stejného období a nezabijete ho, tak co se stane? Proto by bylo dobré v podstatě zakázat vracet se do stejného období a nebo by byl váš stín, který ho zabije a nebo se prostě vyruší budoucnost a vše se vrátí do normálu, ale pouze podle daného období, ve kterém se nacházíte. Díky tomu by se pak mohli vytvářet určité události, které byste měli na kalendáří a mezi ně byste se mohli dostávat. To už ale je mimo 20 místností nebo budov :D
Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mě to příde jako dobrý nápad a také nad tím že bych se do něho pustil, i když se lama :confu: Přeci jenom udělat místnosti, které se mění podle událostí v jiných místnostech a závisí na sobě je dost složité. Když to bude propracovaný málo, tak to bude o ničem, když moc tak to potrvá dlouhou dobu.

Jurkodak_cz
Příspěvky: 44
Registrován: listopad 26, 2014, 5:44 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Výtah

Příspěvek od Jurkodak_cz » únor 7, 2016, 7:12 pm

Já bych tu hru klidně udělal, bylo by to ale v GMS a mělo by to grafiku jako Doom.

ngomaichi
Příspěvky: 6
Registrován: červenec 21, 2016, 9:53 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Výtah

Příspěvek od ngomaichi » červenec 22, 2016, 9:00 am

Já myslím že to není špatný nápad, jde o to jak bys třeba řešil kauzalitu, country ringtone download free

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host