Kamen, papier, noznice v novom podani

Pokud jste bez nápadu, chybí vám nějaký příběh a nevadí vám, že se na něm bude podílet zbytek fóra, navštivte tuto sekci!
Odpovědět
Uživatelský avatar
richardos24
Příspěvky: 186
Registrován: červen 14, 2012, 4:51 pm

Kamen, papier, noznice v novom podani

Příspěvek od richardos24 » září 16, 2012, 11:06 am

Zdravim,
napadla ma jedna hra, kde by ucinkovali kamene, papiere a noznice. Malo by ich byt priblizne rovnako. Ide o to, ze PC nahodne da styrom noznice, styrom kamene a styrom papiere (v pripade 12 hracov). Ale hrac bude vediet iba o tom co ma on (t.j. ked ma papier nevidi nikoho ineho iba seba, ani ostatne papiere). Potom sa zacne od niekoho a ten ukaze na niekoho, o kom si mysli, ze ho porazi (t.j. papier ukaze na toho, o kom si mysli ze je kamen apod.). Pokial ho porazi, porazeny odstupi z hry. Ak prehra, odstupi z hry on. Ale neoznami sa, ako to prebehlo (t.j. ked papier porazi kamen, tak sa nepovie, kto je/bol kto.). A pokial maju narovnako, tak obaja vypadavaju (co je nevyhoda, lebo vypadnu hned dvaja z jednehko timu).

Vyhrava ta skupina, ktorej clen/ovia ostal/i v hre.
EDIT: Co sa tyka PC prevedenia, stacil by pohlad zhora a mozno aj moznost internetoveho pripojenia.

Uživatelský avatar
Vojtas
Příspěvky: 288
Registrován: srpen 6, 2011, 5:19 pm
Facebook: http://www.facebook.com/#!/pro
Kontaktovat uživatele:

Re: Kamen, papier, noznice v novom podani

Příspěvek od Vojtas » září 21, 2012, 7:52 pm

Vzhledem k obsahu Tvého podpisu ti nechci do nápadů kecat, ale tohle je můj názor a taková inspirace (nejsem gamedesignér, to fakt ne, ale názor na to mám):

Představ si to... Chtěl bys hrát hru, jejíž výsledek nemůžeš prakticky NIJAK ovlivnit? Celý princip hry kámen-nůžky-papír stojí a padá jen na náhodě... Dokonce je potvrzeno, že v této hře je nejlepší strategie žádná, tedy náhodný výběr ze tří možností... A to je fakt... To jsem si z prstu nevycucal... Proč myslíš, že je to tak oblíbené v "ručním podání"? Protože je to rychlé, svižné, bezproblémové... Zajímavé také je, že to vlastně ani není hra, jen takový způsob losování...

A zpět ke tvé verzi... Vlastně je to oblíbený neherní koncept, který jsi trochu zesložitil, zpomalil a předesignoval pro více hráčů... Ale upřímně, hráči nechtějí hrát "hru", jejíž průběh nemohou ovlivnit... I v Prší mají tvé činy vliv na výsledek, proto je to hra...
Navíc ty, jakožto potencionální gamedesignér by jsi PODLE MĚ neměl dělat použité věci složitější, ba naopak...

Takže závěr mé rozsáhlé úvahy o hře kámen-nůžky-papír... Tohle podle mě není správná cesta, přímo cesta do herních pekel, myslím...
Tím chci říct, že JÁ bych to zrealizovat nedokázal... Jestli ty dokážeš z tohoto konceptu udělat smysluplnou a zábavnou hru, budu čumět s pusou dokořán a budu tleskat... Asi je to výzva...

Takže fandím! Jsem zvědav, co z toho vytřískáš... To nahoře ber jen jako kecy a doporučení jednoho individua, co se snaží hrám rozumět a nejde mu to...
Více o mně a mých "hrách" na twitteru: https://twitter.com/VojtaKoci
Budu rád, podíváte-li se i na můj nový blog o všeobecném dění a mých nejen herních projektech: http://vojtakoci.blogspot.cz/

Likandro
Sympaťák fóra
Příspěvky: 162
Registrován: srpen 20, 2011, 11:52 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Kamen, papier, noznice v novom podani

Příspěvek od Likandro » září 25, 2012, 11:04 am

Jestli si chceš trvat na tom, že se nebudou lidé v týmech znát a vědět o sobě, což bych nedoporučoval, protože poměr 4:8 je pořád dost slušná přesila, pak bych volil nějaký systém založený podobně jako je to v karetní hře BANG!, tedy s možností dle nějaké akce odhadnout, kdo jde kdo, což by ale vyžadovalo, abys do hry ještě přidal životy a něco, na základě čeho by bylo možné zjistit, kdo patří kam - třeba něco jako zlaté nůžky, zlatý papír, zlatý kámen, kdy každý zástupce musí tuhle věc bránit a vždy ji má jeden ze zástupců, který je v úvodu odhalený... Ale nemyslím, že by to fungovalo. Možné je také zavést herní pole.
Osobně bych se ale spíš zaměřil na to, že kámen nůžky papír je hra rychlá a v každém kole je možnost změnit svou roli. Je tedy podobnější hře karetní hře Citadela, kde se s každým kolem mění role hráčů a staví se město. Něco takového by mohlo fungovat, byť je přesně potřeba vymyslet, o co by hráčům šlo, pokud to chceš vyloženě brát přes kámen nůžky papír. Zajímavé by bylo třeba něco jako sběr pokladů. Dokud nedojdou "peníze v zemi". Pak by se to sečetlo a vyhodnotilo. Zajímavé by bylo ocenit také shodu lidí - např. tři mají to stejné. Případně dokonce dělat něco takového jakože dva papíry (dva hráči s papírem - za předpokladu, že by se vyhodnocovalo naráz) jsou víc než jedny nůžky. Zvážit by se dala také možnost, že hráč si nebude moci vždy vybrat, co chce, ale jen ze tří karet na ruce - byť tam těžko říct, jestli by to ještě víc nenaštvalo hráče a neudělalo takovou dvojí náhodu. V ideálním případě navíc zkusit také něco jako záložní karty, které prohru vyruší, něco posílí atp. - nákup za získané poklady. (V případě koupě jdou peníze úplně mimo hru) Když hráč prohraje, přijde o půlku majetku... Vážně to zkusit promýšlet spíš nějak takhle. :)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host