Premenné

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Uživatelský avatar
richardos24
Příspěvky: 186
Registrován: červen 14, 2012, 4:51 pm

Re: Premenné

Příspěvek od richardos24 » září 27, 2012, 3:58 pm

A aky je rozdiel medzi premennymi a globalnymi premennymi?

Uživatelský avatar
Nichar
Redaktor
Příspěvky: 435
Registrován: srpen 6, 2011, 1:51 pm
Facebook: http://www.facebook.com/nikolas.charalambidis
Bydliště: Praha

Re: Premenné

Příspěvek od Nichar » září 27, 2012, 4:05 pm

Globální proměnná: S ní můžeš pracovat v jakémkoli objektu. Tj. ve všech..

Kód: Vybrat vše

global.variable=1;
global.text="Ahoj";
Lokální proměnná: Funguje v rámci jedné instance objektu.

Kód: Vybrat vše

number=choose(1,2);
text="Čau"
Dočasná proměnná: Dočasná proměnná fungující v rámci jednoho scriptu.

Kód: Vybrat vše

var dir;
dir=direction/180*100
Dočasná globální proměnná: S tou nepracuji, nevím přesně jak funguje. Je to dočasná proměnná, která funguje ve více scriptech.

Kód: Vybrat vše

globalvar variable;
variable=4;
The Scarecrow - 2. místo v prestižní soutěži, online highscore!
Symphony of good and evil: Finding the end - Soutěžní kousek (3. místo)
NWinAPI 0.2.gex | nMath.dll | nBeep.dll - Moje DLL a GEX
Vektorová galerie - Začátek mých vektorů

Uživatelský avatar
richardos24
Příspěvky: 186
Registrován: červen 14, 2012, 4:51 pm

Re: Premenné

Příspěvek od richardos24 » září 27, 2012, 4:33 pm

Diky ;)

antiku
Příspěvky: 249
Registrován: srpen 6, 2011, 11:18 am

Re: Premenné

Příspěvek od antiku » srpen 22, 2013, 3:37 pm

Dá se použít: promenna1=objPlayer.promenna1; jako: promenna1=near.promenna1 stím že near=instance_nearest()??

Uživatelský avatar
Ap0
Redaktor
Příspěvky: 368
Registrován: srpen 5, 2011, 11:24 pm
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: zamiešany v malte
Kontaktovat uživatele:

Re: Premenné

Příspěvek od Ap0 » srpen 22, 2013, 4:01 pm

Áno dá sa to aj skrátiť na promenna1=instance_nearest(...).promenna1
;)

Uživatelský avatar
DDL Blue
Živý stín
Příspěvky: 431
Registrován: srpen 6, 2011, 7:21 pm

Re: Premenné

Příspěvek od DDL Blue » září 30, 2013, 12:45 am

NicharCZ píše: Lokální proměnná: Funguje v rámci jednoho objektu.
Tady bych si dovolil menší opravu - lokální proměnné jsou v rámci jedné instance, nikoli objektu ;).

FAQ:
Jaký je rozdíl mezi instancí a objektem?
Zkoukněte moji hudební galerii ;). Nebo vyzkoušej můj generátor akordů!
Řikejte mi prostě Blue...

Uživatelský avatar
Nichar
Redaktor
Příspěvky: 435
Registrován: srpen 6, 2011, 1:51 pm
Facebook: http://www.facebook.com/nikolas.charalambidis
Bydliště: Praha

Re: Premenné

Příspěvek od Nichar » září 30, 2013, 8:46 pm

Schaize.. 100 to připomínám a opravuji a sám to musím parádně podělat :))
Díky, už je to opraveno ;)
The Scarecrow - 2. místo v prestižní soutěži, online highscore!
Symphony of good and evil: Finding the end - Soutěžní kousek (3. místo)
NWinAPI 0.2.gex | nMath.dll | nBeep.dll - Moje DLL a GEX
Vektorová galerie - Začátek mých vektorů

ereg
Příspěvky: 500
Registrován: únor 18, 2012, 11:30 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: Premenné

Příspěvek od ereg » září 30, 2013, 10:52 pm

NicharCZ píše:Dočasná globální proměnná: S tou nepracuji, nevím přesně jak funguje. Je to dočasná proměnná, která funguje ve více scriptech.

Kód: Vybrat vše

globalvar variable;
variable=4;
ja tohle tez nepouzivam.
jedina vyhoda teto funkce je, ze nemusime pouzivat global._g_promenna a misto ni jen psat dale _g_promenna, ktera bude stale globalni.
tedy je tam mala uspora mista/casu pri psani kodu.
NEVYHODA teto funkce je, v mensi prehlednosti a nachylnosti programatoru zapomenout, ze jde o globalni promennou se vsemi dusledky.
dokonce jsem videl na forech navrhy na jeji odstraneni z GM :)
Pokud se vám něco na fóru nelíbí, zkuste si přečíst třeba Wikietiketu a svou kritiku pišete podle ní.

MatyMal
Příspěvky: 31
Registrován: listopad 24, 2014, 8:20 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Premenné

Příspěvek od MatyMal » duben 5, 2015, 4:04 pm

Moc pěkný tutoš! Mě jako správnému "neproměnáři" se hodil. :D

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Premenné

Příspěvek od Firejs » duben 12, 2015, 11:09 am

ereg píše:
NicharCZ píše:Dočasná globální proměnná: S tou nepracuji, nevím přesně jak funguje. Je to dočasná proměnná, která funguje ve více scriptech.

Kód: Vybrat vše

globalvar variable;
variable=4;
ja tohle tez nepouzivam.
jedina vyhoda teto funkce je, ze nemusime pouzivat global._g_promenna a misto ni jen psat dale _g_promenna, ktera bude stale globalni.
tedy je tam mala uspora mista/casu pri psani kodu.
NEVYHODA teto funkce je, v mensi prehlednosti a nachylnosti programatoru zapomenout, ze jde o globalni promennou se vsemi dusledky.
dokonce jsem videl na forech navrhy na jeji odstraneni z GM :)
Hele. Jestli tohle funguje tak je to hodně geniální.

Ale máš pravdu, že může docházet k zapomínání, kolizím a dalším problémům. Je otázka, zda to za to jedno slůvko stojí, ale když by si to člověk rozumně značil a pojmenovával, tak by to mohlo fungovat. ;)
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host