Stránka 1 z 1

Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: září 12, 2011, 9:18 pm
od Herly
Jelikož se v překladech stále pokračuje a tady na fóru to zmizelo bůhví kam společně s novým dílem obnovuji i tuto stránku:)

Škola game designu od Iana Schreibera

Narazil jsem na internetu na unikátní zahraniční projekt. Škola game designu online. To by možná nebylo až tak neobvyklé, ovšem v tomto případě je všechno zdarma a veškerá investice je dobrovolná prostřednictvím darů. Zajímavé na celém projektu je, že je psán skutečnou formou výuky. Látka se opírá o další zdroje a nechybí ani domácí úkoly či praktické zapojení studenta celou řadou cvičení. Vše je navíc podloženo názornými příklady. Zajímavý a poutavý výklad a hovorový styl dodává celému kurzu svěžest a navozuje atmosféru skutečné výuky. Pojďme si tedy trochu představit jeho autora, Iana Schreibera.

Ian Schreiber působil v průmyslu po 7 let. Nejprve jako programátor a poté jako game designér. Pracoval na pěti vydaných herních titulech, včetně Playboy: the Mansion a Nintendo DS verzi hry Marvel Trading Card Game. Také vyvinul trenažérský simulátor pro dvě společnosti Fortune 500. V posledních letech Ian učí game design a vývojářství na univerzitě v Ohaiu a léta předtím učil také studenty na mnoha jiných univerzitách.

Projekt samotný tak trochu podporuje Ianovu knihu, kterou vydal ve spolupráci s Brandou Brathwaitovou ? Challenges for Game Designers. Často se na ni v kurzu odkazuje, jako na studijní materiál. Pokud chcete skutečně naplno využít potenciál kurzu, její cena se pohybuje okolo sedmnácti dolarů. Především ale tento projekt vznikl z osobní vášně pana Schreibera. Dalšími důvody je například chuť experimentovat s novými metodami výuky, kariérní posun a chuť diskutovat o tématice spojené s výukou. Kurz odstartoval svou první lekcí 29. června 2009 a skončil dvacátou lekcí dne 3. září téhož roku. Celý kurz, včetně diskuzí naleznete zde.

V průběhu následujících dnů a týdnů se vám pokusím zprostředkovat celý tento úžasný experiment v pro nás příjemnější formě českého jazyka (je daleko snazší věnovat se výuce, když u toho nemusíte přemýšlet nad překladem) a vřele doufám, že se pod každou lekcí rozvine zajímavá diskuze na nastolená témata. Připraveni? První lekce začíná.

Game Design Concepts od Iana Schreibera je dílo pod licencí Creative Commons Attribution 3.0 Spojených Států Amerických. Je povoleno sdílet, kopírovat, distribuovat a přenášet jakoukoliv část obsahu v tomto kurzu a přizpůsobit či upravit jej za předpokladu, že budou veškeré zásluhy za dílo Game Design Concepts uznány na jméno Ian Schreiber.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 1

Škola game designu Iana Schreibera: Level 2

Škola game designu Iana Schreibera: Level 3

Škola game designu Iana Schreibera: Level 4

Škola game designu Iana Schreibera: Level 5

Škola game designu Iana Schreibera: Level 6

Škola game designu Iana Schreibera: Level 7

Škola game designu Iana Schreibera: Level 8

Postupně sem budu přidávat další lekce.

Rádi bychom si z technických důvodů udělali přehled o účastnících tohoto kurzu. Prosíme tedy všechny zájemce, kteří bedlivě sledují tento kurz a naplno se věnují studiu game designu, aby se přihlásili na e-mail Roch.Michal@gmail.com. Nezáleží na tom, jak moc jste zkušení. Jestliže si myslíte, že máte co říct, přihlaste se. Jestliže také chcete být prostřednictvím e-mailu informováni o nové lekci, napište to do něj.

Také máte možnost zveřejňovat své domácí práce v tomto vlákně.

Vydána lekce č.7

Napsal: říjen 15, 2011, 10:33 pm
od Herly
Vydána lekce č.7.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 7

A je to tady! Dlouhé měsíce jste čekali na díl, v němž se konečně dozvíte něco praktického, něco z mystického tajemství ?co dělá hry zábavnými? a proč. Dozvíte se, jak důležité je poskytnout hráči volbu a možnost se rozhodovat správným způsobem, co je ten podivný mechanismus, který vás u hry udrží celé hodiny a jak tyto znalosti využít v praxi. A také tak trochu pochopíte, jak funguje mozek váš i všech ostatních. Je to jen začátek, ale pevně věřím, že si lekci užijete jako žádnou jinou. Připraveni? Začínáme!

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: říjen 17, 2011, 6:22 pm
od Vojtas
Díky díky díky! Na starym fóru jsem většinu přečet, teď doplnim znalosti :D

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: říjen 17, 2011, 6:26 pm
od kost
No, přemýšlím, že si to přečtu. Fakt skvělá práce! :3

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: únor 28, 2012, 7:58 pm
od Herly
Díky :D když to tu tak čtu tak si říkám že bych se měl dokopat přeložit další :)

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: únor 28, 2012, 8:54 pm
od kost
Určitě bys mohl, minimálně já si to přečtu. :3 :D

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 1, 2012, 4:47 pm
od Pleto
Harley: na tvoje preklady cakame viaceri, tak sa daj prosim pekne do prace :D

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 5, 2012, 9:46 pm
od Knap98
Úplně nádherný, přečtený mam všechno, četl sem si to asi před měsícem, strašně se mi líbí atmosféra vypravení (taká vědecká :D)

Jinak mockrát díky za překlad, jinak bych si to nikdy nepřečet :D

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 5, 2012, 10:18 pm
od Satik64
Taky moc díky za překlad, každý týden při volné hodině před ICT si to pročítám, moc se těším na další.

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 19, 2012, 6:28 pm
od Herly
Vydána lekce č.8.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 8

Čekali jste dlouho, ale dočkali jste se. Osmý díl Ianovy školy herního designu je tu. Dnes se podíváme na druhy zábavy, které dokážeme rozlišit, vrátíme se ke svým pradávným předkům a rozlišíme také typy hráčů. To vše v souvislosti s herním designem doprovázené praktickými typy. Tak tedy žádné otálení, dáme se do toho.

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 19, 2012, 7:29 pm
od Pleto
:bounce: :bounce: :bounce: velke vdaka, idem sa hned pustit do citania. Good job ;)

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 19, 2012, 8:22 pm
od Herly
Omluv prosím gramatické chyby, korektura je ještě v práci a snad to brzo zkontroluje :D

Jinak nechci nic prozrazovat aby ste mě pak neukamenovali ale už sem se dal do překládání dalšího dílu :)

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 19, 2012, 9:17 pm
od kost
:bounce: Super, mám obrovskou radost. :) Jsem rád, že jsi se do toho opět opřel a zanedlouho si to jistě přečtu.

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 20, 2012, 1:59 pm
od morvol
:D :P Super, vypadá to skvěle, už se težším na další díl

není možné, že se to shoduje s Gameindustry? ( velmi mě to připomíná ) :D

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Napsal: březen 20, 2012, 3:07 pm
od Herly
Game industry je rukovet ceskych a slovenskych hernich vyvojaru kteri sve znalosti cerpali z knih jako je napriklad Jesse Schell (ktereho ma jak Stefan Durmek tak i Ian za svuj vzor takze spousta informaci se znovu jiste objevi i zde). Nehlede na to ze se jedna o poznatky, ktere prostoupily napric hernim prumyslem a jsou uznavane jako plnohodnotne takze je celkem ocekavatalne, ze se vyskytnou na vice mistech.