Škola game designu Iana Schriebera

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Odpovědět
Herly
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2011, 9:16 pm
Facebook: http://facebook.com/

Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Herly » září 12, 2011, 9:18 pm

Jelikož se v překladech stále pokračuje a tady na fóru to zmizelo bůhví kam společně s novým dílem obnovuji i tuto stránku:)

Škola game designu od Iana Schreibera

Narazil jsem na internetu na unikátní zahraniční projekt. Škola game designu online. To by možná nebylo až tak neobvyklé, ovšem v tomto případě je všechno zdarma a veškerá investice je dobrovolná prostřednictvím darů. Zajímavé na celém projektu je, že je psán skutečnou formou výuky. Látka se opírá o další zdroje a nechybí ani domácí úkoly či praktické zapojení studenta celou řadou cvičení. Vše je navíc podloženo názornými příklady. Zajímavý a poutavý výklad a hovorový styl dodává celému kurzu svěžest a navozuje atmosféru skutečné výuky. Pojďme si tedy trochu představit jeho autora, Iana Schreibera.

Ian Schreiber působil v průmyslu po 7 let. Nejprve jako programátor a poté jako game designér. Pracoval na pěti vydaných herních titulech, včetně Playboy: the Mansion a Nintendo DS verzi hry Marvel Trading Card Game. Také vyvinul trenažérský simulátor pro dvě společnosti Fortune 500. V posledních letech Ian učí game design a vývojářství na univerzitě v Ohaiu a léta předtím učil také studenty na mnoha jiných univerzitách.

Projekt samotný tak trochu podporuje Ianovu knihu, kterou vydal ve spolupráci s Brandou Brathwaitovou ? Challenges for Game Designers. Často se na ni v kurzu odkazuje, jako na studijní materiál. Pokud chcete skutečně naplno využít potenciál kurzu, její cena se pohybuje okolo sedmnácti dolarů. Především ale tento projekt vznikl z osobní vášně pana Schreibera. Dalšími důvody je například chuť experimentovat s novými metodami výuky, kariérní posun a chuť diskutovat o tématice spojené s výukou. Kurz odstartoval svou první lekcí 29. června 2009 a skončil dvacátou lekcí dne 3. září téhož roku. Celý kurz, včetně diskuzí naleznete zde.

V průběhu následujících dnů a týdnů se vám pokusím zprostředkovat celý tento úžasný experiment v pro nás příjemnější formě českého jazyka (je daleko snazší věnovat se výuce, když u toho nemusíte přemýšlet nad překladem) a vřele doufám, že se pod každou lekcí rozvine zajímavá diskuze na nastolená témata. Připraveni? První lekce začíná.

Game Design Concepts od Iana Schreibera je dílo pod licencí Creative Commons Attribution 3.0 Spojených Států Amerických. Je povoleno sdílet, kopírovat, distribuovat a přenášet jakoukoliv část obsahu v tomto kurzu a přizpůsobit či upravit jej za předpokladu, že budou veškeré zásluhy za dílo Game Design Concepts uznány na jméno Ian Schreiber.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 1

Škola game designu Iana Schreibera: Level 2

Škola game designu Iana Schreibera: Level 3

Škola game designu Iana Schreibera: Level 4

Škola game designu Iana Schreibera: Level 5

Škola game designu Iana Schreibera: Level 6

Škola game designu Iana Schreibera: Level 7

Škola game designu Iana Schreibera: Level 8

Postupně sem budu přidávat další lekce.

Rádi bychom si z technických důvodů udělali přehled o účastnících tohoto kurzu. Prosíme tedy všechny zájemce, kteří bedlivě sledují tento kurz a naplno se věnují studiu game designu, aby se přihlásili na e-mail Roch.Michal@gmail.com. Nezáleží na tom, jak moc jste zkušení. Jestliže si myslíte, že máte co říct, přihlaste se. Jestliže také chcete být prostřednictvím e-mailu informováni o nové lekci, napište to do něj.

Také máte možnost zveřejňovat své domácí práce v tomto vlákně.
Naposledy upravil(a) Herly dne březen 19, 2012, 6:29 pm, celkem upraveno 2 x.

Herly
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2011, 9:16 pm
Facebook: http://facebook.com/

Vydána lekce č.7

Příspěvek od Herly » říjen 15, 2011, 10:33 pm

Vydána lekce č.7.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 7

A je to tady! Dlouhé měsíce jste čekali na díl, v němž se konečně dozvíte něco praktického, něco z mystického tajemství ?co dělá hry zábavnými? a proč. Dozvíte se, jak důležité je poskytnout hráči volbu a možnost se rozhodovat správným způsobem, co je ten podivný mechanismus, který vás u hry udrží celé hodiny a jak tyto znalosti využít v praxi. A také tak trochu pochopíte, jak funguje mozek váš i všech ostatních. Je to jen začátek, ale pevně věřím, že si lekci užijete jako žádnou jinou. Připraveni? Začínáme!
Naposledy upravil(a) Herly dne březen 19, 2012, 6:28 pm, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Vojtas
Příspěvky: 288
Registrován: srpen 6, 2011, 5:19 pm
Facebook: http://www.facebook.com/#!/pro
Kontaktovat uživatele:

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Vojtas » říjen 17, 2011, 6:22 pm

Díky díky díky! Na starym fóru jsem většinu přečet, teď doplnim znalosti :D
Více o mně a mých "hrách" na twitteru: https://twitter.com/VojtaKoci
Budu rád, podíváte-li se i na můj nový blog o všeobecném dění a mých nejen herních projektech: http://vojtakoci.blogspot.cz/

Uživatelský avatar
kost
Příspěvky: 265
Registrován: srpen 5, 2011, 10:48 pm

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od kost » říjen 17, 2011, 6:26 pm

No, přemýšlím, že si to přečtu. Fakt skvělá práce! :3

Herly
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2011, 9:16 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Herly » únor 28, 2012, 7:58 pm

Díky :D když to tu tak čtu tak si říkám že bych se měl dokopat přeložit další :)

Uživatelský avatar
kost
Příspěvky: 265
Registrován: srpen 5, 2011, 10:48 pm

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od kost » únor 28, 2012, 8:54 pm

Určitě bys mohl, minimálně já si to přečtu. :3 :D

Pleto
Příspěvky: 33
Registrován: srpen 6, 2011, 10:22 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Pleto » březen 1, 2012, 4:47 pm

Harley: na tvoje preklady cakame viaceri, tak sa daj prosim pekne do prace :D

Uživatelský avatar
Knap98
Příspěvky: 168
Registrován: srpen 10, 2011, 3:22 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Knap98 » březen 5, 2012, 9:46 pm

Úplně nádherný, přečtený mam všechno, četl sem si to asi před měsícem, strašně se mi líbí atmosféra vypravení (taká vědecká :D)

Jinak mockrát díky za překlad, jinak bych si to nikdy nepřečet :D
Obrázek

Uživatelský avatar
Satik64
Příspěvky: 324
Registrován: srpen 5, 2011, 10:47 pm
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Satik64 » březen 5, 2012, 10:18 pm

Taky moc díky za překlad, každý týden při volné hodině před ICT si to pročítám, moc se těším na další.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Herly
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2011, 9:16 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Herly » březen 19, 2012, 6:28 pm

Vydána lekce č.8.

Škola game designu Iana Schreibera: Level 8

Čekali jste dlouho, ale dočkali jste se. Osmý díl Ianovy školy herního designu je tu. Dnes se podíváme na druhy zábavy, které dokážeme rozlišit, vrátíme se ke svým pradávným předkům a rozlišíme také typy hráčů. To vše v souvislosti s herním designem doprovázené praktickými typy. Tak tedy žádné otálení, dáme se do toho.

Pleto
Příspěvky: 33
Registrován: srpen 6, 2011, 10:22 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Pleto » březen 19, 2012, 7:29 pm

:bounce: :bounce: :bounce: velke vdaka, idem sa hned pustit do citania. Good job ;)

Herly
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2011, 9:16 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Herly » březen 19, 2012, 8:22 pm

Omluv prosím gramatické chyby, korektura je ještě v práci a snad to brzo zkontroluje :D

Jinak nechci nic prozrazovat aby ste mě pak neukamenovali ale už sem se dal do překládání dalšího dílu :)

Uživatelský avatar
kost
Příspěvky: 265
Registrován: srpen 5, 2011, 10:48 pm

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od kost » březen 19, 2012, 9:17 pm

:bounce: Super, mám obrovskou radost. :) Jsem rád, že jsi se do toho opět opřel a zanedlouho si to jistě přečtu.

morvol
Příspěvky: 35
Registrován: únor 13, 2012, 5:24 pm

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od morvol » březen 20, 2012, 1:59 pm

:D :P Super, vypadá to skvěle, už se težším na další díl

není možné, že se to shoduje s Gameindustry? ( velmi mě to připomíná ) :D

Herly
Příspěvky: 23
Registrován: září 12, 2011, 9:16 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Škola game designu Iana Schriebera

Příspěvek od Herly » březen 20, 2012, 3:07 pm

Game industry je rukovet ceskych a slovenskych hernich vyvojaru kteri sve znalosti cerpali z knih jako je napriklad Jesse Schell (ktereho ma jak Stefan Durmek tak i Ian za svuj vzor takze spousta informaci se znovu jiste objevi i zde). Nehlede na to ze se jedna o poznatky, ktere prostoupily napric hernim prumyslem a jsou uznavane jako plnohodnotne takze je celkem ocekavatalne, ze se vyskytnou na vice mistech.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti