Stránka 1 z 1

random tile

Napsal: říjen 8, 2015, 7:21 pm
od St-3KEr
Ahojte chytráci :)
Pracujem na plošinovke a uvažujem ako by som urobil niečo takéto:
Mám solid objekt po ktorom hráč chodí ale to nebude nakoniec vidno. Namiesto toho tam bude použitý tile set povedzme s trávou a pod ním
budú použité tily s hlinou.
Moja otázka znie: Dá sa to urobiť nieako v draw evente cez príkaz napríklad choose, aby to vykresľovalo náhodne trávu kde si program vyberie
z piatich tilov jednu, ktorú vykreslí? Aby som to nemusel riešiť cez objekty což nieje efektívne a aby to nakoniec nevyzeralo tak všetko rovnako? :D

Ďakujem Vám za akékoľvek rady :)))

Re: random tile

Napsal: říjen 20, 2015, 3:49 pm
od D-Sheep
Ahoj,
jde to a je to celkem jednoduchý. Při vytvoření každý instance v místnosti můžeš na její souřadnici vložit novou tile:

Create:

Kód: Vybrat vše

var tileWidth, tileHeight, tileBack;
tileWidth = 50; //Šířka tile (můžeš změnit)
tileHeight = 50; //Výška tile (můžeš změnit)
tileBack = b_grass; //Odkud se bere textura (můžeš změnit)
//=============================
var tileCount;
tileCount = background_get_width(tileBack) / tileWidth - 1;
tile = tile_add(tileBack, irandom(tileCount) * tileWidth, 0, tileWidth, tileHeight, x, y, depth);
Destroy:

Kód: Vybrat vše

tile_delete(tile);
Tilesy bys měl nakreslit na background do jednoho řádku těsně vedle sebe bez mezer a na plátně by nemělo zůstat prázdný místo. Horní kód pak udělá to, že zjistí kolik jich je tam nakreslených a vybere náhodnou z nich.