Inventář, jaký jste ještě neviděli

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Odpovědět
Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Inventář, jaký jste ještě neviděli

Příspěvek od D-Sheep » srpen 17, 2014, 4:13 pm

Ahoj, ahoj!
Zdravím všechny chytráky, kteří ještě na tomhle fóru přežívají! Jsem tu s mým dalším výtvorem, od kterýho očekávám velkou použitelnost. Jedná se o uživatelsky dobře modifikovatelný systém inventářů. Možná si tím kompenzuju neschopnost GML pobrat jakýkoliv objektový styl programování, možná jen chci vyrobit nějaký další monstrum z datových struktur.
Zkrátka, několikrát jsem tu v poradně viděl dotazy na inventářový systém a díky své lásce k programování jsem se pustil do vytváření vlastního systému.
Obrázek
:gmico134:
Usnadní mi to nějak práci?
Samozřemě, pokud v GML programuješ na průměrné úrovni, nebo aspoň víš, jak se používají skripty a dokážeš číst dokumentaci v angličtině, je tohle pro tebe skvělá sada nástrojů!
 
:gmico134:
Co když ale dosud používám D&D ikony?
Přes ikonky jde dělat hromada věcí, ale pokud potřebuješ ve svojí hře inventář, máš ještě před sebou spoustu materiálů k nastudování...

Inventáře jsou defaultně nastavené na chování podle hry Minecraft: myší jde přesouvat itemy mezi sloty, přes RMB jde buď vyjmout polovinu slotu, nebo jeden item vložit jinam. V některých oblastech jsem se inspiroval ve hře RuneScape (kterou jsem mimochodem obrovsky miloval a hrál pod nicknamem "D-Sheep"), např. v proměnlivých obrázcích itemů v závislosti na jejich počtu.

Můj systém poskytuje funkce pro jednoduché přidávání a odebírání itemů z inventáře, snadné nastavení vzhledu a rozvržení, takže pokud v GML dokážeš obstojně programovat, nějakému rozšíření ti vůbec nic nebrání! Celý to běží na bázi hromady skriptů maximálně optimalizovaných pro pohodlný použití a hladký průběh nastavování.

V ukázce je několik místností, ve kterých jsou v Creation Code vzorky nejdůležitějších principů systému. Detailnější informace jsou vypsány v jednotlivých skriptech.

Update 21.8. 2014: opraveny memory leaky
Naposledy upravil(a) D-Sheep dne srpen 21, 2014, 10:24 pm, celkem upraveno 1 x.

bildo
Příspěvky: 147
Registrován: srpen 6, 2011, 7:30 am

Re: Inventář, jaký jste ještě neviděli

Příspěvek od bildo » srpen 19, 2014, 8:41 pm

Parada, je fajn, ze nekdo porad dela dobre ukazky !
Obrázek

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů