3D Prekladaná stereoskopia

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 924
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

3D Prekladaná stereoskopia

Příspěvek od ipq » srpen 23, 2011, 5:52 pm

Opravil som názov, pomýlil som si tesseláciu so stereoskopiou prekladanou na líniach.

Skúšal som tentokrát niečo lepšieho robiť, čo som si všimol na internete, určite ste počuli o vzorkovacích obrazovkách

Popis:
3D prekladaná stereoskopia alebo inými slovami vzorkovací obraz sa jedná obraz, ktorý sa vzorkovanie(na každej druhej línií) zobrazuje na 3D obrazovkách, ktoré ho nejak prevzorkujú tak, že potom je ho voľným okom vidieť ako 3D obraz bez použitia okuliarov. Nechal som sa inšpirovať hrou Deus Ex: Human Revolution, 3DS Nintendom a Youtube 3D systémom, kde sa táto technika využíva, 3DSko využíva 3D obrazovku, takže tiež vzorkuje už cez software obrazy ako jeden a Youtube tiež, ako video obsahuje 3D. Aby ste aj v tomto tutoriali mohli vidieť, že ako tam pôsobí 3D, je potreba mať 3D obrazovku.

Funkcia:
Aby 3D prekladaná stereoskopia mohla fungovať aj v GM, je potreba tieto veci:
-obraz s líniami(v súbori uvidíte)
-2 surfacy
-2 viewy s veľkosťou obrazovky(natívnou)
-originálnu veľkosť obrazovky(nesmie sa scalovať)
-3D obrazovku
Princíp spočíva v tom že je potreba ako je hore písané, obraz s nejakými líniami niečo ako mriežky ale čierne. Potom je potreba na to 2 surfacy, u ktorých musí byť veľkosť podľa natívneho rozlíšenia, scalovať sa to nesmie, inak účinky toho potom sú totálne mizerné. Je aj potreba mať v roome aspoň dva view obrazovky a v jednej z nich deaktivované zobrazenie. Potom už len v surfacoch nastaviť, ktorý surface má zachytiť obraz a vykresliť línie a nakoniec vykreslenie obrazu cez blend, jeden cez normálny, druhý cez bm_add. Blend funguje tak, že odstráni čiernu farbu a stransparentni obraz, samozrejme ak sa vykreslí na čiernej ploche, furt je normálny, takto sa vlastne dajú na seba dva vrstvy obrazov. Aby mohlo v tom 3D vinikať, je potreba aby sa spritesy v roome v každom viewe vykreslovali inak.

Ostatné:
Material s tretiej strany je Snidrov W3D engine, ktorý je použitý na vykreslovanie spritesov, aby boli viditeľné ako 3D. Druhý material s tretiej strany je PsichiXov 3D Anaglyph, odkiaľ boli použité scripty pre 3D zobrazenie modelu vo vzorkovaní. Je tam už aj funkcia na zmenu pozície vzorkovania a typy vzorkovania, či to má robiť cez línie, stĺpce alebo šachovnicový typ.

Screen:
Obrázek

Obrázek

Na stiahnutie:
Obrázek
Naposledy upravil(a) ipq dne srpen 25, 2011, 12:05 am, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Brejlounek
Příspěvky: 183
Registrován: srpen 5, 2011, 10:52 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: 3D tesselácia

Příspěvek od Brejlounek » srpen 23, 2011, 6:01 pm

Neni 3D tesalace něco poněkud jinýho? :D

Uživatelský avatar
Senzi
Příspěvky: 190
Registrován: srpen 6, 2011, 10:52 am

Re: 3D tesselácia

Příspěvek od Senzi » srpen 23, 2011, 6:41 pm

Brejlounek: Taky bych řekl... nedělá náhodou tesselace hladší a detailnější modely?
BSenG | Portfolio | BlueBurn
Obrázek

Uživatelský avatar
Omicron
Příspěvky: 81
Registrován: srpen 6, 2011, 11:14 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: 3D tesselácia

Příspěvek od Omicron » srpen 23, 2011, 6:48 pm

Je. 3D tesselation increases at runtime the number of visible polygons from a low detail polygonal model (Wikipedia
Obrázek

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 924
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: 3D tesselácia

Příspěvek od ipq » srpen 23, 2011, 6:56 pm

Prepáčte, zlé som si to všimol, lebo som si všimol že cez neho bolo deaktivované zobrazenie, dokým ma brat neupozornil, že to bolo, zmením názov aj celkovo ostatné. Problém je, že neviem na aký.

EDIT: už som si našiel informáciu.

2: každopádne mi informácia, ktorú som si našiel mi poskytla ďalšie možnosti, čo možno očakávať, že asi spravím update a skúsim nejako pridať aj 3D rozmer, aby to bolo vidno.

Uživatelský avatar
Senzi
Příspěvky: 190
Registrován: srpen 6, 2011, 10:52 am

Re: 3D Prekladaná stereoskopia

Příspěvek od Senzi » srpen 23, 2011, 7:17 pm

Jinak abych se vyjádřil k tomu tutorialu, je to docela dobrá věcička :) Sice když hejbu hlavou do stran, tak se nic nemění (i když to jsem ani neočekával), ale když toto pominu, tak to jako 3d docela působí :)
BSenG | Portfolio | BlueBurn
Obrázek

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 924
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: 3D Prekladaná stereoskopia

Příspěvek od ipq » srpen 25, 2011, 12:11 am

Bol urobený update, je tam už nejak lepšie popísané, čo ako ide. Pribudly tam nové vzorkovacie efekty, takže je možné zvoliť na 3 typy: na riadky, na sĺpce a šachovnicový typ a dá sa to aj obrátiť, ako sa to má vzorkovať. Plus pridané normálné 3D prostredie, kde sa zobrazuje 3D kocka a to vďaka od PsichiX a jeho Anaglyph, takže niektoré scripty sú od neho, vďaka čomu funguje aj 3D zobrazenie ako len 2D.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti