Tutorial na particles

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Odpovědět
Uživatelský avatar
klvb
Příspěvky: 169
Registrován: srpen 17, 2011, 4:38 pm
Facebook: https://www.facebook.com/moraviagamestudio
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Tutorial na particles

Příspěvek od klvb » prosinec 19, 2012, 8:12 pm

Nudil jsem se,tak jsem udělal jednoduchý návod na efekty nebo particles,doufám že někomu pomůže :)

Screen:
screenshot102.png
Download:

http://kl-vbgames.webnode.cz/navody/particles-efekty/

Uživatelský avatar
Kešu
Příspěvky: 393
Registrován: srpen 6, 2011, 11:13 am
Facebook: https://www.facebook.com/kesucz
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Tutorial na particles

Příspěvek od Kešu » prosinec 19, 2012, 11:31 pm

Pro příště :
GM Help píše:random_range(x1,x2) Returns a random real number between x1 (inclusive) and x2 (exclusive).
Chytrákem od Ned 06. Pro 2009 22:29:46
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Still alive. - 15.4.2017
blokatt.net

Uživatelský avatar
Pelpet
Příspěvky: 734
Registrován: srpen 6, 2011, 12:03 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Tutorial na particles

Příspěvek od Pelpet » prosinec 19, 2012, 11:48 pm

Proč bych proboha měl místo částic používat objekty!? Víc ten výkon už snížit nešel? Sice chápu, že šlo o to, aby částice kolidovaly se sopkou, ale u toho kouře? Tam už jsi particly fakt mohl použít.

Tohle není tutoriál na particly... tohle je tutoriál na náhradu particlů.
Obrázek Sunken Bridge | Obrázek Moje GM tutoriály | Come on son, let's go outside play Catch the Exception!

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 921
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: Tutorial na particles

Příspěvek od ipq » prosinec 20, 2012, 6:51 pm

Súhlasím s Pelpetom, robiť particly cez objekty sa vôbec nevyplatí, pokiaľ sa nejedná o jeden efekt alebo kontrola toho dotyčného particlu, ak má byť "pod kontrolou." Keď už nie u lávy, tak aspoň u dymu to mohlo byť. Na kód som sa mohol pozrieť ale spustiť už nie, lebo lite verzia nedovoľuje niektoré scripty. Tiež sa vám ukázali znaky bez diakritiky? Lebo mne áno.
Ja som raz robil particly snehových vločiek ale tiež som ich potreboval mať "pod kontrolou" ale nespravil som to cez objekty ale cez jeden draw t.j. nechal som spraviť kalkulovací systém, koľko ich má povoliť do obrazovky počet vločiek a potom ich vykresľovať v jednom drawe cez for cyklus, síce som neušetril výkon vykresľovania kvôli kontrole ale za to ušetril prebytočný počet objektov a inak i cez scripty je možné kontrolovať partitlcy, normálne cez deflektor a tie klasické i cez draw, odtiaľ tuším je možné tiež kontrolovať kolíziu masky. Každopádne keď som si pozeral zdroják, okrem toho že mi tam zmizli alebo už chýbali(neviem) diakritické znamienka, všimol som si ako to máš spracované, tak napr. u tohto:

Kód: Vybrat vše

choose(240,245,250,255,260,265,270,275,280,285,290,295,300)
Tie čísla, ja by som riešil takto:

Kód: Vybrat vše

240+5*random(12)
Po prípade tam ešte pridal floor alebo round pre zarovnanie ale by som takto si spravil jednoduchší kód i keď pravda že nemusí záležať na kóde ako je robený a koľko zaberá ale nemusel som mať tak veľkú miš-maš ako sa mi pozdávalo.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti