Jak na efekty - "měniče"

Sem vkládejte editovatelné kusy kódu a tutoriály.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pelpet
Příspěvky: 734
Registrován: srpen 6, 2011, 12:03 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Jak na efekty - "měniče"

Příspěvek od Pelpet » srpen 3, 2012, 2:47 am

Jak to vzniklo?
Již delší dobu používám jeden systémek, co jsem si kdysi vytvořil při výrobě nějaké hry, už ani nevím jaké, ale nějak se to ujalo. Postupně jsem ho vyvíjel, předělával, domýšlel a tak mě napadlo se s vámi o něj podělit. Nevím, jestli někteří něco podobného také nepoužíváte, ale tak i tak, myslím, že to spousta lidí zde na fóru ocení.

Co to je?
Celé se to skládá pouze z 6-ti funkcí, ze kterých ke všemu 2 jsou jen takové rozšiřující a ani je tak často nepoužijete.

Abych tak nějak popsal, co to vlastně je a jak vám to pomůže při tvorbě efektů. Je to věc, které zadáte počáteční hodnotu, koncovou hodnotu a čas. Tím je vše připraveno. Měnič poté plynule mění svou hodnotu z počáteční hodnoty na tu koncovou. Vám stačí např. v Draw Eventu odchytávat jeho hodnotu a ovlivňovat jí vykreslování hry. Například barvu, průhlednost... No a desítky dalších využití by odříkal asi každý.

changer_init - vše připraví k použití
changer_add - přidá měnič, vrátí jeho ID
changer_reset - restartuje měnič (změní jeho nastavení a znovu spustí)
changer_get - vrátí hodnotu měniče
changer_ended - vrátí jestli už je měnič na konci
changer_endval - vrátí koncovou hodnotu (občas se hodí)

Download:
Více informací naleznete zde: http://www.pumpkin.mzf.cz/read?id=89

Stažení *.gmk: http://www.pumpkin.mzf.cz/files/storage ... system.gmk
Manuál *.doc: http://www.pumpkin.mzf.cz/files/storage ... system.doc
Obrázek Sunken Bridge | Obrázek Moje GM tutoriály | Come on son, let's go outside play Catch the Exception!

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host