Stránka 1 z 1

Vykreslování kamery v Game maker 2 ?

Napsal: červen 24, 2018, 12:42 pm
od bildo
Jsem z té kamery v Game makeri 2 už neštastný.
Zlaté view_xview z GM studio 1. ...Ach jo. :/

Nějak jsem se konečně dopátral k tomu, jak v GM studio 2, přepínat view z místnosti do místnosti. Mám to takhle
(

Kód: Vybrat vše

xview = (camera_get_view_x(view_camera[0]))
yview = (camera_get_view_y(view_camera[0]))
if(x > xview+512){
	camera_set_view_pos(view_camera[0], xview+512, y)
}
if(x < xview){
	camera_set_view_pos(view_camera[0], xview-512, y)
}
)

Potřebuji ale udělat to, aby se mi výsledný view nevykresloval do levého horního rohu okna hry, ale třeba o 64 bodů níže.
Tohle ale už v GM studio 2 "s viewy" nedokážu. Ať dělám, co dělám.
Pomůže někdo.

Dokážu si to nastavit v room editoru tady.
camera nastaveni copy.png
Hra se mi spustí normálně, mám to vykresleno pěkně o 64 bodů níže, Ale, když se mi přepínají aktuální viewy, tak se mi to začne vykreslovat úplně do levého horního rohu.
Jedná se o to, že panáček, když přijde na okraj obrazovky, tak se má obrazovka přepnout na tu vedlejší.

Co s tím ???

Re: Vykreslování kamery v Game maker 2 ?

Napsal: září 20, 2018, 8:40 pm
od Šuny
Nevím, jestli tomu dobře rozumím, ale nechceš tedy nastavovat spíše view_xport[0 .. 7] a view_yport[0 .. 7]? v tvém případě tedy view_yport[0] = 64;

Re: Vykreslování kamery v Game maker 2 ?

Napsal: červenec 13, 2019, 12:04 pm
od PuGR
Ahoj, už to asi není aktuální, ale možná pro ostatní..
Stačí použít funkci clamp()
Přepokldám, že si vytvoříš samostatná objekt pro kameru, kde si jí celou nastavíš a pak jen pomocí této funkce nastavíš minimální a maximální hodnotu x a y.

Kód: Vybrat vše

cam_posun_y = 64; // zde si nastavis posun kamery od horní strany roomu
x = clamp(x, camera_get_view_width(view_camera[0])*0.5, room_width-camera_get_view_width(view_camera[0])*0.5);
y = clamp(y, camera_get_view_height(view_camera[0])*0.5+cam_posun_y, room_height-camera_get_view_height(view_camera[0])*0.5);