Blur efect

Pokud si nevíte s něčím rady ohledně tvorby v Game Makeru - pište sem!
Odpovědět
BboyScary
Příspěvky: 221
Registrován: listopad 2, 2011, 6:33 pm
Facebook: https://www.facebook.com/BB-Scary-produkce-1161668
Bydliště: Kopřivnice

Blur efect

Příspěvek od BboyScary » prosinec 7, 2016, 6:26 pm

Ahoj všichni. Mohli by jste mi poradit, jak udělat objekt, který za sebou bude nechávat stopy, které postupně mizí? Mě totiž nenapadá jiný název pod kterým bych to hledal a co jsem našel jsem nepochopil. Chci udělat svou postavičku při sprintu aby to vypadalo jako na obrázku. Nebo když po mě někdo třeba vystřelí. Napadlo mě, že bych to udělal tak že bych do draw eventu napsal nějaký kód, který při pohybu vykreslí sám sebe a postupně bude mizet a zopakuje to třeba 5x aby tam těch stop bylo více, ale nezdá se mi to zrovna úsporné pro hru.

Obrázek

Uživatelský avatar
hráč
Příspěvky: 225
Registrován: srpen 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Blur efect

Příspěvek od hráč » prosinec 7, 2016, 9:10 pm

Udělej si třeba pole o velikosti 5 a tam budeš ukládat jak pozici x a y tak i transparentnost
pak jen při pohybu prostě to celé posuneš a na začátek dáš aktuální pozici a v nějakém stepu budeš každému tomu poli ubírat tu transparentnost
a v drawu prostě vykreslíš na te pozici co sis uložil s tou transparentností a ukládat to můžeš s nějakou latencí tím si zajistíš že tam bude ten odstup aby to nebylo hned zasebou celé
Neposedný liškovlk!
Obrázek

Uživatelský avatar
DDL Blue
Živý stín
Příspěvky: 431
Registrován: srpen 6, 2011, 7:21 pm

Re: Blur efect

Příspěvek od DDL Blue » prosinec 7, 2016, 11:21 pm

To, co popisujete je furt zbytečně náročný na výkon. Někdy v 6. třídě jsem to řešil podobně, ale to byl jenom jeden objekt. Podstatně lepší řešení je udělat si surface. Koukám, že sem na to před pěti lety na tady VCH dokonce udělal návod :) http://www.velkejchytrak.cz/index.php?str=read&id=99
Je to ale spíš pro trochu pokročilejší programátory, než třeba pro úplný nováčky - kam se řadíš ty netuším, tak si vyber, jakej přístup chceš ;) .

Výhoda je, že to takhle můžeš použít i pro celou místnost, ne jen pro jeden objekt. Ono totiž jde i vykreslit do surface celou herní obrazovku. Uměl sem to v GM8, v GMS už se to dělá jinak a já už nevím jak, protože GM už nějakou dobu nepoužívám :/.
Zkoukněte moji hudební galerii ;). Nebo vyzkoušej můj generátor akordů!
Řikejte mi prostě Blue...

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host