[VYŘEŠENO] problém z vykreslováním

Pokud si nevíte s něčím rady ohledně tvorby v Game Makeru - pište sem!
Odpovědět
Uživatelský avatar
kedarcaja
Příspěvky: 11
Registrován: prosinec 28, 2015, 10:25 am
Facebook: http://facebook.com/

[VYŘEŠENO] problém z vykreslováním

Příspěvek od kedarcaja » duben 26, 2016, 8:37 pm

zdravím
narazil jsem na problém potřebuji vykreslit objekt přesněji notifikaci New quest (praporek který vyjede a po časovém intervalu znovu zmizí
v místnostech využívám views takže potřebuji aby si objekt při pohybu držel stále pozici na kraji monitoru

předem díky
Naposledy upravil(a) kedarcaja dne červenec 4, 2016, 5:50 pm, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Zbynek
Příspěvky: 36
Registrován: prosinec 14, 2011, 4:19 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: problém z vykreslováním

Příspěvek od Zbynek » duben 26, 2016, 10:14 pm

do objektu, který takový praporek vykresluje:

CREATE:

Kód: Vybrat vše

casovani = 0;
vykreslit = 0;
doba_vykresleni = 10; //v sekundach
STEPU:

Kód: Vybrat vše

if (vykreslit == 1){
casovani += 1;
if (casovani >= (room_speed*doba_vykresleni))
   {
   casovani = 0;
   vykreslit = 0;
   }
}
DRAW:

Kód: Vybrat vše

if (vykreslit == 1){
//kod pro vykresleni
}
Pokud se má praporek ukázat, v daném objektu stačí nastavit

Kód: Vybrat vše

vykreslit = 1;
Obrázek

Obrázek

chain
Příspěvky: 93
Registrován: leden 2, 2013, 3:41 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: problém z vykreslováním

Příspěvek od chain » duben 27, 2016, 2:24 pm

aktivaciu a casovanie praporku je mozne riesit x sposobmi, kazdopadne bacha na to ze mas view a treba pri vykresleni spritu resp. textu napr. "new quest" pouzivat pozicie v tvare view_xview[0]+vzdialenost od laveho okraja a view_yview[0]+vzdialenost od horneho okraja ;)

Uživatelský avatar
kedarcaja
Příspěvky: 11
Registrován: prosinec 28, 2015, 10:25 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: problém z vykreslováním

Příspěvek od kedarcaja » duben 27, 2016, 6:35 pm

díky ale ale něco podobného jsem použil ale furt praporek zůstává na souřadnicích vůči místnosti ale já bych potřeboval aby si držela pozici vůči views
Obrázek

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: problém z vykreslováním

Příspěvek od D-Sheep » duben 28, 2016, 3:51 pm

Je to přesně tak, jak píše chain. Musíš ten sprite manuálně vykreslovat (nemít to jako objekt) a k pozici kreslení přičítat view_x/yview[číslo viewu].
Zkus

Kód: Vybrat vše

draw_sprite(<sprite_vlaječky>, 0, view_xview[0] + 100, view_yview[0] + 100);
co to udělá?

Uživatelský avatar
kedarcaja
Příspěvky: 11
Registrován: prosinec 28, 2015, 10:25 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: problém z vykreslováním

Příspěvek od kedarcaja » duben 28, 2016, 7:10 pm

nn to situaci nevyřeší spíš naopak
ta vlajka není jeden obrázek který se objeví pak by vaše rady byli řešením ale v mém případě je to animace při které se vlajka objeví chvilku zástavce a pak znovu začne mizet

když je to statický obrázek tak to už skoro funguje ještě to má mouchy lehce se posune ve směru pohybu ale jakmile jde i pohybliví tak se ani nehne

BboyScary
Příspěvky: 221
Registrován: listopad 2, 2011, 6:33 pm
Facebook: https://www.facebook.com/BB-Scary-produkce-1161668
Bydliště: Kopřivnice

Re: [VYŘEŠENO] problém z vykreslováním

Příspěvek od BboyScary » květen 19, 2016, 12:04 pm

stačí založit ten objekt např obj_vlajka ale nezadávej tam žádný sprite. Pak dáš draw event a do něj dáš:

Kód: Vybrat vše

draw_sprite(spr_vlajka, -1, view_xview + 10, view_yview + 10);
Nejdříve máš název obrázku, který se má vykreslit.
-1 je subminage, ten ti zajistí, že animace se bude měnit.
view_xview a view_yview je pozice, na které obrázek zůstane v obrazovce i když se budeš po mapě hýbat.

edit. Aha sorry je to vlastně to samé co napsal koleka nademnou jen místo 0 tam musíš dát -1 hned za názvem sprite.

Uživatelský avatar
kedarcaja
Příspěvky: 11
Registrován: prosinec 28, 2015, 10:25 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: [VYŘEŠENO] problém z vykreslováním

Příspěvek od kedarcaja » červenec 4, 2016, 5:50 pm

----------------------------------[řešení problému]--------------------------------------------------------
kdyby mě někdo stejný problém

vytvoříte si objekt který si nastavíte podle potřeby v mém případě to byl vlající praporek takže já jsem si při vytvoření nastavil rychlost
a teď to podstatné vložíte Draw GUI

Kód: Vybrat vše

draw_sprite(sprite_index,image_index,0,200);
a pak už stačí jen přes nějaký kontrolér objekt aktivovat

Kód: Vybrat vše

if instance_number(oNewQuest) == 0 instance_create(0,0,oNewQuest);
a to je celé doufám že to někomu pomůže

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host