[Vyřešeno] Bug s polem -objektů- insatncí

Pokud si nevíte s něčím rady ohledně tvorby v Game Makeru - pište sem!
Odpovědět
Uživatelský avatar
hráč
Příspěvky: 225
Registrován: srpen 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

[Vyřešeno] Bug s polem -objektů- insatncí

Příspěvek od hráč » červen 1, 2015, 11:34 am

čaute už se někdo potkal s bugem kdy měl pole s instancemi příkal

Kód: Vybrat vše

pole[0] = #ID
pole[1] = #ID
pole[3] = #ID
a když zavoláte

Kód: Vybrat vše

pole[2].sprite_index = new;
tak se změní sprite_index na všech těch instancích v tom poli? :mrgreen:
Naposledy upravil(a) hráč dne červen 9, 2015, 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Neposedný liškovlk!
Obrázek

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug s polem objektů

Příspěvek od D-Sheep » červen 1, 2015, 3:34 pm

To vůbec není bug, jen neuvědomění si, co znamená sprite_index.
GameMaker je postavený tak, že jeden objekt může mít v jeden čas pouze jeden sprite. Tenhle sprite je společný pro všechny jeho instance a proto při změně u jedné probublá přes objekt i k ostatním instancím.

Hezký zbytek dne :3

Uživatelský avatar
Cpt.Luke
Příspěvky: 600
Registrován: srpen 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Bydliště: Martin
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug s polem objektů

Příspěvek od Cpt.Luke » červen 1, 2015, 4:12 pm

D_Ovce : To bolo od teba drsné... :D
Spoiler: ukázat
Obrázek
Psss skús použíť napr. draw_image :)
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525

Uživatelský avatar
hráč
Příspěvky: 225
Registrován: srpen 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug s polem objektů

Příspěvek od hráč » červen 9, 2015, 8:10 pm

wat co má společné prázdne pole s objektem nebo spíše instancí? O.o
Neposedný liškovlk!
Obrázek

Uživatelský avatar
hráč
Příspěvky: 225
Registrován: srpen 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug s polem objektů

Příspěvek od hráč » červen 9, 2015, 8:12 pm

čaute už se někdo potkal s bugem kdy měl pole s instancemi příkal
bwt.. sprite_index byl jen příkla :3 konkrétně měním proměnou zvedni = 1

Btw.. každá instance má svůj vlastní sprite_index instance pouze nakopíruje vlastnosti objektu, skupina instanci se seskupuje pod objekt pod kterým se dá skutečné ovládat kdybych zavolal obj_levy.sprite_index = image zkutečně bych tím změnil sprite všude nicméně já mám pole kde se ukládá id vytvořené instance a nikde není objekt.. takže pls nedělej chytráka když to vůbec nechápeš x3 mezi insatncí a objektem je rozdíl :)

Hezký zbytek dne i tobě :lol: doporučuji naučit se rozdíl mezi instancí a objektem vám oběma :bounce:
Neposedný liškovlk!
Obrázek

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug s polem objektů

Příspěvek od D-Sheep » červen 9, 2015, 9:41 pm

hráč píše:...mám pole kde se ukládá id vytvořené instance a nikde není objekt...
...nedělej chytráka když to vůbec nechápeš x3 mezi insatncí a objektem je rozdíl...
...doporučuji naučit se rozdíl mezi instancí a objektem...
Jasně a jméno threadu je "Bug s polem objektů" :roll:

Uznávám, že jsem se spletl v tom, že každá instance má skutečně svůj sprite_index. Měl jsem to radši vyzkoušet, než jsem to napsal. Ale neházej na mě, že nedokážu rozlišit objekt a instanci. To zas nedělej chytráka ty...

Nicméně, problém bude někde jinde... Kdybych naprosto přesně zduplikoval tvůj kód v prvním příspěvku tak by skutečně dávalo smysl, že se proměnná změní u všech instancí, ale pouze za podmínky, že by jejich object_index byl 0. Tím to stále není bug, jen divný defaultní zacházení GM s arrayema.

Ono se totiž děje tohle:
S dvěma příkazy

Kód: Vybrat vše

arr[0] = 5;
arr[999] = 3;
se nealokují pouze indexy 0 a 999, ale i všech 998 mezi nima a to na hodnotu 0. Potom by tvoje čtení z neinicializovaného 2. indexu byla celkem jasná příčina tohohle trochu zvláštního chování.

Takže jsme to doufám v klidu vyřešili.
Přijměte mou hlubokou a upřímnou omluvu, vaše objektová majestátnosti, že jsem tak potupně pochybil.

Uživatelský avatar
hráč
Příspěvky: 225
Registrován: srpen 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Bug s polem objektů

Příspěvek od hráč » červen 9, 2015, 9:46 pm

Jasně a jméno threadu je "Bug s polem objektů" :roll:
Jenže pokud sis cele téma přečetl o objektech se tam už nic nepsalo a všude bylo jasně řečeno instance :) takže na to vymlouvat se je trochu blbost...

Nenapsal bych to tak jak sem to napsal kdyby si nakonec nedodal tu krásnou arogantní větu ;)

Nicméně tvou omluvu přijímám každý se může splést.. jako já při záměně názvu tématu..
Neposedný liškovlk!
Obrázek

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti