[Vyřešeno] Bug s polem -objektů- insatncí

Pokud si nevíte s něčím rady ohledně tvorby v Game Makeru - pište sem!
Post Reply
User avatar
hráč
Posts: 225
Joined: August 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Contact:

[Vyřešeno] Bug s polem -objektů- insatncí

Post by hráč »

čaute už se někdo potkal s bugem kdy měl pole s instancemi příkal

Code: Select all

pole[0] = #ID
pole[1] = #ID
pole[3] = #ID
a když zavoláte

Code: Select all

pole[2].sprite_index = new;
tak se změní sprite_index na všech těch instancích v tom poli? :mrgreen:
Last edited by hráč on June 9, 2015, 9:58 pm, edited 1 time in total.
Neposedný liškovlk!
Image
D-Sheep
Posts: 768
Joined: September 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Location: Praha, CZE
Contact:

Re: Bug s polem objektů

Post by D-Sheep »

To vůbec není bug, jen neuvědomění si, co znamená sprite_index.
GameMaker je postavený tak, že jeden objekt může mít v jeden čas pouze jeden sprite. Tenhle sprite je společný pro všechny jeho instance a proto při změně u jedné probublá přes objekt i k ostatním instancím.

Hezký zbytek dne :3
User avatar
Cpt.Luke
Posts: 600
Joined: August 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Location: Martin
Contact:

Re: Bug s polem objektů

Post by Cpt.Luke »

D_Ovce : To bolo od teba drsné... :D
Spoiler: ukázat
Image
Psss skús použíť napr. draw_image :)
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525
User avatar
hráč
Posts: 225
Joined: August 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Contact:

Re: Bug s polem objektů

Post by hráč »

wat co má společné prázdne pole s objektem nebo spíše instancí? O.o
Neposedný liškovlk!
Image
User avatar
hráč
Posts: 225
Joined: August 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Contact:

Re: Bug s polem objektů

Post by hráč »

čaute už se někdo potkal s bugem kdy měl pole s instancemi příkal
bwt.. sprite_index byl jen příkla :3 konkrétně měním proměnou zvedni = 1

Btw.. každá instance má svůj vlastní sprite_index instance pouze nakopíruje vlastnosti objektu, skupina instanci se seskupuje pod objekt pod kterým se dá skutečné ovládat kdybych zavolal obj_levy.sprite_index = image zkutečně bych tím změnil sprite všude nicméně já mám pole kde se ukládá id vytvořené instance a nikde není objekt.. takže pls nedělej chytráka když to vůbec nechápeš x3 mezi insatncí a objektem je rozdíl :)

Hezký zbytek dne i tobě :lol: doporučuji naučit se rozdíl mezi instancí a objektem vám oběma :bounce:
Neposedný liškovlk!
Image
D-Sheep
Posts: 768
Joined: September 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Location: Praha, CZE
Contact:

Re: Bug s polem objektů

Post by D-Sheep »

hráč wrote:...mám pole kde se ukládá id vytvořené instance a nikde není objekt...
...nedělej chytráka když to vůbec nechápeš x3 mezi insatncí a objektem je rozdíl...
...doporučuji naučit se rozdíl mezi instancí a objektem...
Jasně a jméno threadu je "Bug s polem objektů" :roll:

Uznávám, že jsem se spletl v tom, že každá instance má skutečně svůj sprite_index. Měl jsem to radši vyzkoušet, než jsem to napsal. Ale neházej na mě, že nedokážu rozlišit objekt a instanci. To zas nedělej chytráka ty...

Nicméně, problém bude někde jinde... Kdybych naprosto přesně zduplikoval tvůj kód v prvním příspěvku tak by skutečně dávalo smysl, že se proměnná změní u všech instancí, ale pouze za podmínky, že by jejich object_index byl 0. Tím to stále není bug, jen divný defaultní zacházení GM s arrayema.

Ono se totiž děje tohle:
S dvěma příkazy

Code: Select all

arr[0] = 5;
arr[999] = 3;
se nealokují pouze indexy 0 a 999, ale i všech 998 mezi nima a to na hodnotu 0. Potom by tvoje čtení z neinicializovaného 2. indexu byla celkem jasná příčina tohohle trochu zvláštního chování.

Takže jsme to doufám v klidu vyřešili.
Přijměte mou hlubokou a upřímnou omluvu, vaše objektová majestátnosti, že jsem tak potupně pochybil.
User avatar
hráč
Posts: 225
Joined: August 6, 2011, 8:52 am
Facebook: http://facebook.com/
Contact:

Re: Bug s polem objektů

Post by hráč »

Jasně a jméno threadu je "Bug s polem objektů" :roll:
Jenže pokud sis cele téma přečetl o objektech se tam už nic nepsalo a všude bylo jasně řečeno instance :) takže na to vymlouvat se je trochu blbost...

Nenapsal bych to tak jak sem to napsal kdyby si nakonec nedodal tu krásnou arogantní větu ;)

Nicméně tvou omluvu přijímám každý se může splést.. jako já při záměně názvu tématu..
Neposedný liškovlk!
Image
Post Reply