Budoucnost VCh

Novinky, pravidla a diskuze o serveru Velkej Chytrák.
User avatar
Firejs
Posts: 743
Joined: August 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Location: Brno
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Firejs »

To bohužel není moc pravděpodobné, protože "Pepa", "Franta" i "Karel" chtějí být vedoucí projektu a mít poslední slovo, ideálně pak aby se pracovalo jen na tom co si sami vymyslí. To už tu pár lidí zkoušelo, ale bohužel je skutečností, že to příliš nefunguje a je lepší, pokud se týmy dají dohromady přirozenou cestou.

Problém je v tom, že tu většina lidí kašle na projekty na ostatních a buď tlachají v tématech beze smyslu nebo si hrají jen na svém příspěvku. Nechápu jak je možné, že při tolika aktivních uživatelích se během týdne vyjádří k nové hře jen dva lidé. Pro začátek by se mohli v tomto ohledu snažit alespoň ta desítka moderátorů a administrátorů co tu je. Jít příkladem.

Ovšem to už jsem psal výše a stále nejde vidět žádná snaha o změnu.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
User avatar
patrikspacek
Posts: 97
Joined: August 6, 2011, 2:30 pm
Facebook: http://facebook.com/
Location: Roswel, GA
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by patrikspacek »

Bohužel... o_O
User avatar
digital art
Posts: 111
Joined: August 6, 2011, 12:51 am
Facebook: http://facebook.com/

Digitální artista,aneb kde jsem se tu u všech kódů vzal?

Post by digital art »

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
4. Co na VCh postrádáte?

ješte bych dodal 5. proč zrovna Velký chytrák?

1. gm jsem našel v příloze počítač pro každého(gm 5 tuším) vch jsem našel na webu při hledání postupů.

2. top down střílečka 1000x pokus omyl a tvořeno dle ukázek přiložených v gm + help(jó angličtina se vyplácí)

3-4.. jedna jediná věc,teď už jsem více méně za vodou ale určitě více tutoriálů a postupů.

5. Podle mne skutečně jediné aktivní fórum gm v čr.

slovo závěrem,pevně věřím že VCh tady zůstane i nadále a v budoucnu si zachová své příznivce,a pro nové členy zde bude jako základna vědomostí pro jejich start do světa tvorby her.
User avatar
Mara1681
Posts: 12
Joined: September 8, 2011, 4:31 pm

Re: Budoucnost VCh

Post by Mara1681 »

Matt Samyel wrote:1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Ke GM jsem se dostal přes kamaráda, prostě jsem to u něj viděl a zaujalo mě to.
Na VCH jsem se dostal přes google, když jsem jednou hledal na cosi odpověď...
Matt Samyel wrote:2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody)?
První hra? Safra porte, to je let! Myslím, že to měl být Pacman, akorát ze strany a bojoval proti strašidlům různých kategorií, ale nikdy jsem to nedodělal, nemám fantasii na různé druhy levelů.
Kdysi jsem někde našel nějakou tutoriálovou hru, kterou jsem celou překopal dle sebe a pochopil z ní co a jak...
Matt Samyel wrote:3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Že tu je málo lidí, chce to reklamu! Né žert, ale přijde mi jen, že tu aktivita hodně klesla...
Matt Samyel wrote:4. Co na VCh postrádáte?
Nerad soutěžím, tak nevím, asi nic...
Mé moto: Nikdo není dokonalý, chybami se člověk učí...
User avatar
xM4tHeWx
Posts: 330
Joined: August 6, 2011, 3:07 pm
Facebook: http://mdmproduction.eu
Location: Hlohovec
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by xM4tHeWx »

Inak čo som zahliadol iné fóra, teraz už beží asi viac IP Board ako phpBB, aj keď IP Board nie je free.. Ale je to lepšie.
User avatar
jjano
Posts: 94
Joined: August 6, 2011, 11:25 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Budoucnost VCh

Post by jjano »

Ospravedlnujem sa, ale nebudem sa držať presne bodov.
K VCH som sa dostal ako k husliam.....
Prvú hru netuším

Čo mi tak najviac vadí? To je asi jedna vec. A to je poradňa, kde je podľa môjho názoru (s prepáčením| neudržiavateľný bordel. Myslím, že by bolo dobré kategorizovať aj poradňu. Napríklad, rozdeliť poradňu do podtém napríklad podľa žánru hry, alebo typu problému (grafika, zvuk, paths, programovanie, alebo poprípade programovací jazyk => nečítal som všetky príspevky, ale bolo tu spomínané, že by sa VCH nezameriaval čisto iba na GM tak by to mohlo byť tiež zahrnuté v poradni.
Aj keď si myslím, že pre niekoho by to bolo zložité, myslím, že najvhodnjšie by to bolo vymysleť nejako tak, aby pri vytváraní témy sa zadali hore spomínané parametre [pre väčšiu prehľadnosť aj viac] a boli by jasne viditeľné pri zozname tém- predovšetkým programovací jazyk. A podľa týchto poarametrov by sa mohli témy tiež vyhľadávať. Podľa mňa by to zjednušilo vyhľadávanie, pretože sa tu dosť témy opakujú a každého, podľa mňa, unavuje vyhľadávanie; zvášť pri nelogických názvoch. No keby bola možnosť, povecme, ťuknúť si na kolónku "plošinovky" už bolo menej otázok typu: "Panáčik je od steny asi 4 px a nejde bližšie.

Ďakujem za možnosť vyjadriť sa
Berte ohľad, nemám maturitu v počítačovom odbore, ale v záhradníckom.

ImageImage Image
antiku
Posts: 249
Joined: August 6, 2011, 11:18 am

Re: Budoucnost VCh

Post by antiku »

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Vůbec nevím. Myslím že GM sem viděl ikonku ve škole, ale to bylo možná ještě dřív a na VCH. No asi díky GM, když jsem něco hledal.
2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
Návody zde na VCH. Dost tady jsem se dozvěděl. První hra byla taky zde do soutěže.
3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
velkejchytrak.cz Nepřibívají tam články.
4. Co na VCh postrádáte?
Ani nevím. Všechno tu je až na uživatele. Podle mě GM neupadá. Mnoho her se v nich dělá a jsou dobré. Jenomže to dělají lidé, kteří mají zkušenosti a nepotřebují se nějak více zviditelňovat. Navíc úpadek je samozřejmě v čr a slovensku a noví lidé nepřibývají.
richardos24
Posts: 186
Joined: June 14, 2012, 4:51 pm

Re: Budoucnost VCh

Post by richardos24 »

Ako to vyzera? Je uz nieco spravene?
User avatar
Firejs
Posts: 743
Joined: August 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Location: Brno
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Firejs »

Ne, a řekl bych, že je to ještě trochu horší... Objeví se hra a všichni ji ignorují. Dokud se toto nezmění tak nemá smysl dělat nic jiného.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
User avatar
Satik64
Posts: 324
Joined: August 5, 2011, 10:47 pm
Facebook: http://facebook.com/
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Satik64 »

Jestli sem za celý den dohromady nikdo nedojde, není se co divit že nikdo nehodnotí. Proto je přece potřeba ta změna.
Image
Image
Image
User avatar
Firejs
Posts: 743
Joined: August 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Location: Brno
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Firejs »

Každý den se tady ukáže hromady lidí. Co třeba ty? Co Richardos? Peeter? A další co tu byli dnes, včera nebo i předevčírem... Jen je jednoduší říct, že se tu nic neděje než něco dělat.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06
richardos24
Posts: 186
Joined: June 14, 2012, 4:51 pm

Re: Budoucnost VCh

Post by richardos24 »

Boze daj aby sa nikto nehadal
aby bolo forum forom,
aby kazdy s kazdym vychadzal,
ako ked som tu este nebol.

Aby sutaze castejsie boli,
zaciatocnici zlepsovali sa,
zabavy nech je ako soli,
hrozni boti schovali sa.

Ako sa tu zilo vtedy,
rok bol asi dvatisicsedem,
nikto nemal z adminov vredy,
varovania asi kazdy "leden".

Nech toto forum velke je,
kde programovat sa uci,
nech kazdy hovori uprimne,
nie zo strachu a korupcii.

Modi chcu byt dolezitejsi,
nieco asi nie je dobre,
kto hovori jak tvor uprimny,
postihne ho varovanie.

Kazdy jako krotkono,
ostatni kydat ako svine,
podme vsetci iba donho,
predsa on je na vine.

Chceme tu zlost si vybit,
ze nam den nevydaril sa,
ked nemame uz co robit,
zdebtavanie - nasa praca.

Budte trocha triezvejsi,
nie ste tu uz vy iba,
budu tu amateri dalsi,
zdebtavat ich nie je chyba?

Takze budte vsetci mierny,
ludsky tvor neomylny nie je,
netrestajte amaterov za chyby,
radsej povedzte co zle je.

Amen

varovanim za tento prispevok dokazete ako moc znasate asertivnu kritiku
User avatar
Loric
Posts: 208
Joined: August 6, 2011, 9:01 am

Re: Budoucnost VCh

Post by Loric »

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
V časopise Score (nebo jiný podobný časopis) jsem viděl hry od čtenářů a tak jsem si řekl, že bych taky mohl něco vytvořit. Mimochodem to byla hra Špekoun a jak jsem později (po několika letech) zjistil, tak autorem byl firejs :D Jestli to čteš, nemáš ji ještě někde? Trochu bych zavzpomínal na staré časy xD
K VCH jsem se dostal asi přes Google, už nevím.

2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
Už si to moc nepamatuji, ale asi nějaká vesmírná střílečka a nějaký pokus o stavbu města.

3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
  • Všudypřítomné anime (na to jsem byl vážně dřív alergický :D )
  • Celková nálada tady na fóru a přístup k nováčkům.
  • Chaos a arogantní moderátoři, kteří nic nevyřeší
Toto berte s rezervou, protože už jsem tu dlouho nebyl a dřív jsem taky spíš jen pozoroval a nezapojoval se.

4. Co na VCh postrádáte?
Propojení stránky s fórem a jak už tu kdosi zmiňoval, tak rozdělení poradny na více sekcí.
User avatar
Pelpet
Posts: 734
Joined: August 6, 2011, 12:03 am
Location: Vsetín
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Pelpet »

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Přes kámoše. Dělali hru a já chtěl taky :D No a později jsme objevili fórum přes další lidi, založili jsme něco jako team a začli tvořit.

2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody)?
Návody přes poradnu na VCH, možná google. Už nevím. Moc si nevzpomínám, ale tehdy jsem anglicky moc neuměl, takže asi spíš VCH. Moje první hra byla něco jako skákačka, u které se mi nějak povedlo zabugovat gravitaci a nakonec jsem na tom bugu založil princip hry. :D Něco jako skákačka, no, ale fakt s rezervou.

3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit? + 4. Co na VCh postrádáte?
Mě se hlavně nelíbí, že je to fórum. Že je to prostě staromódní fórum, furt se obnovuje stránka, všude desítky tabulek, kostkovaní smajlíci, otravný BB code... Přešel bych na nějakou modernější formu fóra a nedával bych tolik kategorií. Podle mě by bohatě stačily důležitá oznámení, soutěže, poradna, projekty, grafika, hudba/zvuky, sw/hw. Akorát se pořád řeší přesuny a správnost zařazení. Takhle by to bylo jasné jak facka.

Rozdělení tvorby třeba na projekty a prvotinky je možná fajn nápad, ale v praxi selhává. V prvotinkách sou kolikrát projekty na úrovni, akorát mají příliš skromného vývojáře, do projektů se zas kde kdo sere z každou ... ne zrovna hrou a ne zrovna s budoucností. A možná bych se i věcí jako sw/hw zbavil něčím jako "ostatní", protože je to fórum o GM a ne HW poradna a zas tak moc se toho tady neřeší a stejně to v polovině případů vyústí ve flame o warez a hromadou varování/banů a popelnicí.

Na stránky vch jsem zavítal asi 3x v životě. Kdysi jsem tam se pokusil o nějaký návod, načež jsem byl zprcán, že jen GM a žádnej blender, tak jsem na to hodil bobek. Propojit to dohromady určitě. Podle mě málokdo chodí na obě stránky. Většina bude chodit v 90% na vch.cz, nebo v 90% na fórum. Pochybuji, že by bylo nějaké drtivé množství lidí, co by to četli aktivně obojí. Mohlo by to být třeba jako jedna z kategorií fóra. Dalo by se to číst i na stránce, i na fóru, nebo tak něco.

GM není zrovna nic extra a spousta lidí brzy přejde na něco lepšího. Java, C#, ... možností jsou desítky. Nezapudit každého, kdo dělá mimo GM by bylo fajn. Panuje tady taková GM diktatura a když se mezi projekty vyskytne C# hra, tak je přesunuta bůhví kam, nebo do popelnice. Kategorie je sice popsána jako "projekty v GM", dobře, to nepopírám. Ale na další verzi VCH bych rád viděl "projekty" a nic víc. Jako že je hra v C# a ne v GM mi nepřijde jako něco trestuhodného. V projektech se stejně řeší projekt samotný a ne otázka scriptu. Takže to třídění fóra stejně nenaruší. GML kódy zůstanou v poradně. V projektech ale ať je klidně jiný jazyk... proč ne?

Jednoduše řečeno: změnil bych to z fóra o GM na fórum o tvorbě her.

O adminech nebudu mluvit. Dostal bych ban za názor.
Image Sunken Bridge | Image Moje GM tutoriály | Come on son, let's go outside play Catch the Exception!
User avatar
digital art
Posts: 111
Joined: August 6, 2011, 12:51 am
Facebook: http://facebook.com/

Re: Budoucnost VCh

Post by digital art »

Zdar. Sice sem již na toto téma přispěl ale přeci jen mne napadlo pár věcí. Práve nedávno jsem přemýšlel nad tím,že jsou vlastně 2 druhy lidí tvořicí hry v game makeru. Jedni,kteří průběžně vydávají hry,a ti druzí kteří zkouší co že to všechno dovede aniž by jedinou hru dokončili. V tom jsem si uvědomil že patřím do té druhé skupiny. Jeden pokus jsem sice dokončil,ale povedlo se mi nakódovat snad všechno od rpg přes závody. A tak mě napadlo,že by nebylo špatné uspořádat takovou malou prezentaci,technických dem nastńujicí herní koncept s krátkou ukázkou. Pokud se třeba podíváte na youtube,budete stejně jako já překvapeni co vše si lze v gm dovolit. Pokud by takové téma sem tam navštívil příspěvek o novinkách a postupech v gm,bylo by to myslím supr.
User avatar
Satik64
Posts: 324
Joined: August 5, 2011, 10:47 pm
Facebook: http://facebook.com/
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Satik64 »

To je super nápad, klidně bych to viděl jako novou sekci na fóru, než přijde nové VCH :D
Image
Image
Image
volf.filip
Posts: 27
Joined: August 25, 2011, 9:53 am

Re: Budoucnost VCh

Post by volf.filip »

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
4. Co na VCh postrádáte?

1. Ke GM jsem se dostal přes kamaráda a na VCH taky přes něj
2. První hru jsem tvořil intuitivně a dopadlo to hrozně, potom jsem si otevřel na VCH rubriku tutoriály a jel podle nich, to mě naučilo nejvíc
3. VCH mi přijde super, není co tu měnit, záleží na tom, kolik tu bude přispívat lídí, což poslední dobou moc ne :/ Jo, jednu věc bych vlastně změnil, a to název rubriky "Prvotinky", dříve se nazývala nedokončené hry, to mi přišlo příjemnější :D
4. aktivitu :D
User avatar
Cpt.Luke
Posts: 600
Joined: August 10, 2011, 7:34 pm
Facebook: https://www.facebook.com/cptluke
Location: Martin
Contact:

Re: Budoucnost VCh

Post by Cpt.Luke »

volf.filip: Ja to vždy vravím... najlepšie je prejisť čo najviac tutoriálov a z nich "vyžmýkať" najviac informácií, ktoré potom využiješ pri tvorbe vlastnej hry :)
Inak... VCH je super? Ehm... to si zas moc nemyslím...
VCH potrebuje mnoho nových ľudí, ktorých by zaujímala tvorba hier, grafiky, hudby, príbehov a mnoho ďalšieho! Ľudí, ktorý by komunikovali ako ľudia (IQ > 40) a pomáhali si navzájom.

Trebalo by zaujať deti, aby sa viac zaujímalo o to, ako hry fungujú a tvoria sa (tak nejak som k tomu prišiel ja) a aby u hrách len zbytočne netrávili čas ich hraním, z ktorého sa moc toho nepriučia...

Ja viem čo je potreba...
REKLAMU V TV/NET (4fun) :D
Môj web!

VCH BIATCH
old name - Luko8525
MatyMal
Posts: 31
Joined: November 24, 2014, 8:20 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Budoucnost VCh

Post by MatyMal »

1. No, k GM jsem se dostal protože jsem chtěl vytvořit hru a tak jsem na google napsal: "Jak vytvořit hru?" A bylo! A k VCh jsem se dostal přes Herní pořad indian který vás zmínil.
2. Byla to hra kde jsi klikal na míček kterej se odrazil o stěnu. Našel jsem jí pod heslem: "Jak vytvořit hru?"
3. Chtělo by to rozdělit fórum na GM8 a GMstudio. Protože když něco hledám na GM8 tak to většinou najdu v GMs.
4. Více soutěží! :mrkostka:
filtr
Posts: 6
Joined: November 19, 2014, 8:58 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Budoucnost VCh

Post by filtr »

1. Ke GM sem se dostal tak ,že jsem hledal na internetu něaké rady jak si vytvořit vlastní hru a ono mi to vyhodilo stránku s GM. Na Vk sem se dostal tak ,že to zmiňovali na youtube.

2. Moje první hra byla 2.D střílečka z 3. světové a vytvořil sem ji metodou pokus , omyl žádné návody tehdy nebili.

3.Mělo by být více akcí a mělo by se udělat téma o hrách , které jsou jen v hlavě a neexistují.

4.TO CO NAVRHUJI V BODĚ 3 :twisted: .
Locked