Budoucnost VCh

Novinky, pravidla a diskuze o serveru Velkej Chytrák.
Uživatelský avatar
Matt Samyel
Příspěvky: 133
Registrován: červen 22, 2011, 10:22 pm
Facebook: http://facebook.com/mSamyel

Budoucnost VCh

Příspěvek od Matt Samyel » červen 23, 2013, 4:13 pm

Ahoj Chytráci,

chystáme se udělat spoustu změn, aby VCh bylo přístupnější pro nováčky a motivovalo více lidí k tvoření her, aby zase oživlo a fungovalo to tu tak, jako dříve.

Hodně by nám pomohlo slyšet, co si myslíte vy, proto bychom byli rádi, kdybyste odpověděli na tuto anketku:

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
4. Co na VCh postrádáte?


Děkujeme :)

Uživatelský avatar
Angrycheese
Příspěvky: 313
Registrován: srpen 12, 2011, 7:59 pm
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=10000315523

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Angrycheese » červen 23, 2013, 4:21 pm

1.)Game maker jsem našel při hledání jednoduchých programů, nemám ponětí jak jsem se dostal sem.
2.)Nevím co by se dalo považovat za první hru ale asi první co jsem v gm zpackal byla hrstka miniher na základě pár primitivních kolizí. První hra kterou jsem pustil na internet byla hra Hrůzný dům do soutěže VGC, tehdá jsem skončil někde uprostřed.
3.)Chcu trofeje! :D
4.) Docela postrádám pravidelné soutěže, myslím že by to bylo hodně účinný pro začátky nováčků.
Obrázek
http://www.angrycheese.blog.cz
Nejlepší sekce tohohle fóra je popelnice.

Uživatelský avatar
chylex
Příspěvky: 59
Registrován: srpen 6, 2011, 1:51 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od chylex » červen 23, 2013, 4:36 pm

Matt Samyel píše: 1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Když jsem neměl ještě internet před asi 6-7 lety, nějak se mi u bratrance podařilo najít stránku Overmarse a po nějaké době jsem si na ni vzpomněl a našel GM. Pak jsem zkoušel hledat nějaké české návody a našel jsem VCH a eventuálně jsem se registroval i na fórum.
Matt Samyel píše: 2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
Chyť vlajku, podle tutoriálu co má/měl na svém webu Fire.js, druhá byl obrovský pacman asi s 20 levelama :D, víc si ze začátků nepamatuju ale na VCH jsem tyhle prvotinky nedával (to ale nebyla herní dílna).
Matt Samyel píše: 3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Těžká otázka, možná bych uvítal nějaké sekce zaměřené na GM studio a featury které starší verze neumí (třeba shadery, nevím jestli už to tam přidali nebo teprve plánujou), protože hodně věcí se tam změnilo. Bohužel je taky o dost dražší a v tom věku kdy jsem se tu dostal bych si studio nemohl moc dovolit.
Matt Samyel píše: 4. Co na VCh postrádáte?
Projekty pro komunitu, pamatuju si třeba jak začínal hromadný překlad GM helpu do češtiny pro nováčky. Něco co by stmelilo komunitu.
Prázdno...

Uživatelský avatar
Nichar
Redaktor
Příspěvky: 435
Registrován: srpen 6, 2011, 1:51 pm
Facebook: http://www.facebook.com/nikolas.charalambidis
Bydliště: Praha

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Nichar » červen 23, 2013, 5:37 pm

Nevím, jestli chceš slyšet i názor modů, když jsme byly na Skype, ale budiž:
Matt Samyel píše:1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Přišel jsem na stránku VCH asi 2 dny, než jste jí zavřeli. Vzhled si nepamatuju a přešel jsem na fórum, na které se mi nechtělo čtvrt roku zaregistrovat. VCh jsem našel díky Googlu, když jsem hledal jednoduchý způsob, jak vytvořit hru.
Matt Samyel píše:2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
Chyť míč. A tvořil jsem jí podle slovního návodu.
Matt Samyel píše:3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Jako moderátor: Vadí mi, že každý nováček chce dělat MMO (neovlivním) a ještě víc mi vadí rejpavci, co kecají blbosti místo toho, aby nahlásili téma (což se během existence nového fóra stalo nanejvýš 4x)
Jako uživatel: Nějaký systém, VCh zase pomalu pohlcuje chaos a každý si dělá co chce.
Matt Samyel píše:4. Co na VCh postrádáte?
Postrádám nějakou základní stránku. Z fóra se moc čerpat nedá. Víc ti asi neřeknu, protože jsme na Skype vyřešili pár prvků, které mi tu zrovna chyběli. - asi víš ;)
The Scarecrow - 2. místo v prestižní soutěži, online highscore!
Symphony of good and evil: Finding the end - Soutěžní kousek (3. místo)
NWinAPI 0.2.gex | nMath.dll | nBeep.dll - Moje DLL a GEX
Vektorová galerie - Začátek mých vektorů

Uživatelský avatar
ipq
Příspěvky: 921
Registrován: srpen 15, 2011, 7:31 pm
Bydliště: Petržalka

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od ipq » červen 23, 2013, 6:14 pm

Matt Samyel píše:1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Ku GM som sa dostal, keď som chcel prvý krát skúsiť spraviť nejakú hru a HTML s Javascriptom bol pre mňa dosť obmedzujúci nakoľko vtedy o HTML5 nebola ani existencia(v obehu) tak som si vyhľadal cez sťahuj.cz aplikácie na tvorbu hier a medzi ne bol i Game Maker(vtedy aktuálna verzia 6.1), ktorý som skúsil a potom ostal pri ňom. K VCH som sa dostal keď som si prečítal cez WinScorpionCheater link na módy na DOS hru s králikmy a bol som na tej stránke, ktorá ale bola zmenená a to je ahorek.wz.cz, odkiaľ som si jednu hru stiahol a odtial narazil na link na jedného užívateľa(jeho domovskú stránku), kde bol link na VCH. Zaregistroval som sa neskoršie, keď mi odporučil to Pavel Rosický, ktorý mi povedal(tuším) nech sa nebojím zdieľať to i tu.
Matt Samyel píše:2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
Chyť míč ako prototyp s rozdielom, že tam som ho nahradil slnkom s Madness Combat.
Prvá hra: Rýchla a zabijácka(modifikovaný Street Race, len beh vozidla a pozadia).
Prvý 3D prototyp: 3D labyrint
Prvá 3D hra: Enemy Terror 3D
Matt Samyel píše:3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Skóry odchod nováčikov a ich neschopnosť si prečítať pravidla alebo návody alebo použitie search. Chcelo by tom nejakú motivačnosť na ne.
Matt Samyel píše:4. Co na VCh postrádáte?
Starý magazín a aktívnosť v celom VCHčku jak zo strany magazínu ale i fóra.
Starých užívateľov, moderátorov a adminov.

Uživatelský avatar
Firejs
Příspěvky: 743
Registrován: srpen 9, 2011, 10:21 am
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Firejs » červen 23, 2013, 6:30 pm

1) Někdy v roce 2003 na příloze počítače pro každého a na VCH ještě předtím, než vzniklo fórum.

2) Nikdy jsem své první čtyři hry nepublikoval a tvořil jsem je s hlavy (v té době jsem neměl skoro přístup k internetu), šlo o variace na pong, adventurku a akci.

3) To, že tady skoro už nikdo nedělá hry a návštěvnicí většinou ignorují projekty a nedávají názory k hotovým hrám. Jak je možné, že hotová hra tu má třeba reakce jen od tří lidí a nikdy neexistující projekt "živé stíny" má tři stránky komentářů? To je hlavní problém tohoto fóra.

4) Jak jsem psal výše - chybí mi tu zaměření na vývoj her. Kompetentnost moderátorů a administrátorů. Motivace návštěvníků ke komentování a dávaní tipů ke hrám ostatních uživatelů, neboť většina si hraje na svém písečku. Prostě přístup jako se dlouho snaží prosadit Kreveta a proto se tam schází už jen opravdu lidé, které vývoj her zajímá.

Pravidelné soutěže nejsou třeba a nemají moc smysl. To už bohužel ukázalo několikrát, že tak po druhém či třetím kole lidé absolutně ztrácejí zájem. Ovšem na takovou Velkou Letní se těším. Magazín mi nechybí.
Stejně dobře, jako jíme zvířecí těla, bychom mohli jíst i lidská. Diogenes
Máme novou krevetu! http://www.kreveta.net
Registrován: Ned 13. Úno 2005 12:04:06

Uživatelský avatar
hendur
Příspěvky: 16
Registrován: listopad 11, 2011, 7:24 pm

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od hendur » červen 23, 2013, 6:46 pm

Matt Samyel píše:1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Ke GM jsem se dostal jako prcek, co chtěl začít něco dělat, a víceméně se s informatikou, počítači, a obecně technikou teprv seznamoval. Zajímalo mě postupně vytváření grafiky, her, i hudby a na VCH jsem narazil při hledání na googlu. :D
Nicméně, dlouho jsem se zde aktivně nezdržel, jenom pár let. Vytváření her mě omrzilo aj á se vydal spíš k "normálnějším" programovacím jazykům, zejména PHP či C++. A taky webdesignu.
Matt Samyel píše:2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
Moje první hra se jmenovala Skeletal warrior a bůhví kde je jí konec. Byla vytvořena na motivy jedné flashové střílečky (tuším nějak se jmenovala Endless war?) a bylo to hodně rádoby pokusů s tím co GM umí, čtení návodů, a celkově to byl takový pokus omyl projekt, který nespatřil světlo světa. A už nespatří, zřejmě jsem ho dávno vymazal.
Matt Samyel píše:3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Přijde mi že VCH upadá, ale možná je to tím, že sem chodím jednou za čas. Každopádně jak již psal někdo nade mnou, asi by chtělo lépe stmelit komunitu. ;)
Matt Samyel píše:4. Co na VCh postrádáte?
Kdybych řekl "STARÉ ČASY", bylo by to okecávání všeho. Lidem vždycky chybí staré časy, protože mají pocit, že minulost byla lepší a budoucnost už jenom horší. :D
Takže realisticky - uvítal bych i nějaké články na magazínu nejenom o GM a jeho scéně. Sice tu mohou být námitky, že VCH je a byl vytvořen právě jako web o GM, ale nechtělo by to trošku rozšířit působení?
Podívejme se sami - snad každý tady nedělá jenom v GM, a nedělá jenom hry. Proto by články o programování, grafice (ty už zde jsou ;) ), hudbě, webdesignu...určitě by to někdo využil.
A neříkám to jenom proto, že v GM už nedělám ;)
HTML, CSS, PHP

Uživatelský avatar
czp
Příspěvky: 10
Registrován: prosinec 27, 2012, 3:43 pm

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od czp » červen 23, 2013, 6:58 pm

taky si odpovim :)

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
ke GM skrz VCH, ke kterymu skrze google uplnou nahodou. ale uz si nepamatuju co sem zrovna hledal, nejakej ten patek uz to je.

2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
pong, mel jsem uz zkusenosti z jinych jazyku, zkousel sem s nim, co to dokaze

3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit? (a spojil bych s 4. Co na VCh postrádáte?)
na vch se mi nelibi jiz zminovany upadek, ktery ale prave resime. a vadi mi, take to, ze se zde primarne zabyvame game makerem.

tohle rikat je trosku zvlastni, vim, ze VCH je odzacatku forum/stranka okolo GM, ale byt po mem, transformuju na obecne gamedev komunitu a nestavim GM do primarni role.
VCH member since 2008

Uživatelský avatar
xM4tHeWx
Příspěvky: 330
Registrován: srpen 6, 2011, 3:07 pm
Facebook: http://mdmproduction.eu
Bydliště: Hlohovec
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od xM4tHeWx » červen 23, 2013, 7:04 pm

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Mal som chuť vytvoriť si vlastnú hru, tak som hľadal na google a našiel som GM.
Niečo som o ňom hľadal a myslím, že na vch som narazil pri tom ako ho niekto spomínal na hojko.sk.
2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
Tak nepamätám si čo bolo prvé, mal som toho naozaj dosť :lol:, ale tvoril som podľa návodov na youtube a neviem či si niekto pamätáte na ahorek.ic.cz bolo tam dosť GM návodov aj ku stiahnutiu, tak ešte od tial.
3. Co se vám na VCH nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Nepáči sa mi, že keď sem prídem, nieje tu skoro nič nové od poslednej návštevy, ale to sa asi len tak ľahko zmeniť nedá :confu:. Potom mi tu chýba vysvetlenie zložitejších funkcií, ktoré môžu začiatočníkom v GM chýbať a to ich môže odradiť.
A určite by sa sem hodil nejaký ten chat na úvodnú stránku, IRC sa mi vôbec nepáči.
Ako už písal niekto nadomnou nebolo by zlé to tu trošku zmeniť a zamerať sa aj na iné veci napríklad unity3D by tu mohol mať svoju sekciu, veď sa to tu nazýva veľkej chytrák. Potom sa mi zdá, že to tu za rok navštívi málo nováčikov, väčšina uživatelov čo tu je aktívna sú ešte zo starého VCH..
4. Co na VCh postrádáte?
Chodím sem pravidelne pozerať, čo je nové, či niekto na niečom pracuje a tak, no väčšinou sú tu stále tie isté projekty a témy.
Naposledy upravil(a) xM4tHeWx dne červen 23, 2013, 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.

sheppard
Příspěvky: 335
Registrován: srpen 13, 2011, 5:14 pm

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od sheppard » červen 23, 2013, 7:32 pm

Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Ke GM jsem se dostal přes tématickou hru na motivy Hvězdné brány (létali jste vesmírem s lidskou lodí a ničili nepřátelské). To bylo hrozně dávno, stáhl jsem GM, vyzkoušel si něco a na nějakou dobu jsem na něj zapomněl. Poté jsem ho znovuobjevil a hledáním návodů jsem se dostal až na VCH :)

Je možné, že jsem se s GM setkal ještě dříve, kdy mě fascinovala tvorba her a chtěl jsem být jejich tvůrce, takže jsem googlil. Nic z toho však nebylo, takže považuji za začátek to, co jsem napsal výše.
Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
Klasika, Chyť míč, na tom se učili snad všichni. Samozřejmě tvořeno podle tutoriálu.
Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Přístup lidem k nováčkům. Já vím, všichni jsme tak začínali, i já osobně se do některých opravdu opírám, ale někdy to prostě nejde. Když člověku vytkneme, že takhle se netvoří, ať začne od malých her, snažíme se mu radit a vést ho a on nám "plivne" do obličeje s tím, že teď teda udělá em-em-ó er-pé-gé, tak už opravdu nevím, jak mu pomoci. Lidé jsou líní číst pravidla a to je také problém. Kdyby si nechali poradit a nešli by hned to těchto obrovských projektů, které některým studiím (která mají mimochodem klidně i přes 100, 200 členů) trvají třeba několik let. Tito lidé poté uvidí, že to nejde a tak se na to vykašlou a tvořit přestanou. Hlavní důvod umírání komunity a nové krve.
Co na VCh postrádáte?
Zapálení autorů. Nastartuje se mega projekt, někdo ho hezky promyslí a poté od toho uteče, protože ho to třeba nebaví. To je velký problém.
Firejs píše:Jak je možné, že hotová hra tu má třeba reakce jen od tří lidí a nikdy neexistující projekt "živé stíny" má tři stránky komentářů? To je hlavní problém tohoto fóra.
Protože si většina z diskutujících dělá prdel z autora :lol: :lol:

Uživatelský avatar
richardos24
Příspěvky: 186
Registrován: červen 14, 2012, 4:51 pm

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od richardos24 » červen 23, 2013, 7:41 pm

1) pocul som o nom volakde, potom ked som hladal nejake sutaze tak som nasiel VCH
2) tvoril som podla seba a ovladali ste tam medvedika ako leti :DD
3) vela zbytocnych pravidiel
4) castejsie sutaze, recenzie hier ktore boli vydane

morvol
Příspěvky: 35
Registrován: únor 13, 2012, 5:24 pm

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od morvol » červen 23, 2013, 7:41 pm

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
K GM jsem se dostal tak, že jsem pořád hledal na internetu nějaký program pro jednoduchou tvorbu her. Párkrát my to nabídlo GM a já si vždy řekl, že je to moc složitý. Po čase jsem v GM začal něco zkoušet.. K VCh jsem se dostal obdobně, hledal jsem návody a VCh mě přišlo jako nějakej blbej vtípek. Asi po 2 měsících jsem začal VCh více prohlížet + jsem se začal koukat i na forum.

2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
Moje první hra byl pokus vytvořit "kopii" z hry, která byla na webgames (fireboy and watergirl). Návody jsem hledal, převážně na youtube.

3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Často se objeví nějaký projekt, který má rychlý start a vzápětí se o něm nemluví (neaktualizují).

4. Co na VCh postrádáte?
Něco cobychom, jako komunita, dotáhli do konce.- Zapojení do nějakého hromadného projektu.

Uživatelský avatar
Kešu
Příspěvky: 393
Registrován: srpen 6, 2011, 11:13 am
Facebook: https://www.facebook.com/kesucz
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Kešu » červen 23, 2013, 8:00 pm

1. Vždycky jsem chtěl tvořit hry, našel jsem GM v nějakym časopise, chytlo mě to. Pak jsem v roce 2006 objevil VCH a začal se učit.
2. Těžká otázka, začal jsem upravováním spritů už v existujících hrách (1942 :D). Potom to byly hry v podstatě "poskládané" z ukradených tutoriálů (VCh, Ahorek (RIP)).
3. Prázdnost magazínu, potřebuje větší aktivitu a něco, co lidi "nakopne" v aktivitě. Také by se měla sepsat historie VCH, a info o lidech a hrách, kteří tu působili.
4. Aktivitu a starou komunitu, protože VCH pomalu umírá.
Chytrákem od Ned 06. Pro 2009 22:29:46
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Still alive. - 15.4.2017
blokatt.net

Uživatelský avatar
D-Sheep
Příspěvky: 768
Registrován: září 7, 2011, 10:17 pm
Facebook: http://facebook.com/sheepdave
Bydliště: Praha, CZE
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od D-Sheep » červen 23, 2013, 9:21 pm

Na Game Maker mě odkázal kamarád s tím, že by mě to mohlo bavit, protože jsem se vždy rád hrabal v útrobách a kódech her. Na VCH jsem se dostal přes spolužáka (NicharCZ) po nalezení zalíbení v informatice. Asi je to z hlediska sběru informací pro budoucí upotřebení na nic, ale tak to bylo.

První "hra" byla na způsob pacmana, kde se pouze dalo chodit do 4 směrů, nic víc. Dlouho jsem se plácal mezi ikonkama, až s výukou C# ve škole jsem přešel na GML. Snad nikdy jsem si neotevřel tutoriál s tím, že bych se z něj chtěl něco naučit. Vše, co jsem potřeboval jsem našel (a stále hledám) v GM nápovědě.

Na VCH bych chtěl změnit formátování [code] tagů. Je zbytečné psát do nadpisu rámečku "Kód:", když by se tam dala v poradně napsat třeba událost, kam to vložit, nebo popis toho, co to dělá. Horní a dolní margin je podle mně taky moc velký... Je to blbost, ale dokázal bych si to představit lepší.

Chtělo by to nějakou seznamovací sekci, kde bychom se mohli lépe poznat a udělat si o každém představu co je to za člověka a čemu se věnuje. Mimochodem, co se stalo se zobrazováním věku u autorů příspěvků?

Uživatelský avatar
Fisk
Příspěvky: 6
Registrován: červen 14, 2013, 4:04 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Fisk » červen 23, 2013, 10:49 pm

1. K levelu bylo vždy cd s hrama a většina byla dělaná gamemakerem (starosta např.) a k Vch už ani nevim jak jsem se dostal :sadp: .
2. V té době jsem byl dost tvrdohlavý a vše jsem si dělal sám, na tutoriál jsem se kouknul jen kdyź jsem přecházel z ikonek. Jinak mé první hry byly hrozné paskvily, udělal jsem jich asi 5 než jsem udělal něco hratelného a byla to hopsačka kterou jsem sem poslal na herní dílnu a sklidila až moc velký úspěch což mé ego boostnulo a stal se ze mě kretén tady na fóru.
3. Je tu docela mrtvo....možná více soutěží ?
4. Postrádám aktivitu, Vch si pamatuju jinak.

PS: Věděli jste že Vch je skratka pro Vertical clitoral hood :lol:

Uživatelský avatar
Satik64
Příspěvky: 324
Registrován: srpen 5, 2011, 10:47 pm
Facebook: http://facebook.com/
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Satik64 » červen 23, 2013, 11:00 pm

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Ke GM přes časopis Počítač pro Každého. K VCH potom na internetu u spolužáka, na forum jsem hodně dlouho nechodil, jenom jsem si stahoval všechny články v magazínu, abych mohl doma zkoušet :D

2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili?
Bludiště podle návodu ve zmíněném časopise. Potom jsem samozřejmě ve velkém upravoval příklady dodané s Game Makerem a vydával je za vlastní hry, naštěstí jsem neměl internet :D

3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Možná bych se snažil o větší propojení fóra s magazínem přesunutím her a postupů jenom na něj (v další otázce píšu, jak to myslím)

4. Co na VCh postrádáte?
Tak mám několik odvážných nápadů :D První bych udělal něco jako body uživatele a možná jak říkal Angrycheese trofeje.

A když už by tu byly, nevím, jak velké změny se chystají, jestli jen úprava fóra nebo něco víc, ale změnil bych systém prezentování hotových her - každá hra by měla svůj list. Ten by byl rozdělený na klasickou diskuzi a v další části by bylo hodnocení od hráčů. Aby se zamezilo podvodům s tím, že pár kamarádů nakliká 100% hodnocení, bylo by povinné ke každému hodnocení napsat aspoň krátký komentář.

S tímto systémem by se taky vidělo, které hry jsou na VCH nejoblíbenější, taky by bylo pěkné vyhledávání her podle žánru. Možná bych herní listy zavedl i u projektů, kde místo hodnocení by mohli hráči vyjadřovat čísly, jak moc se na hru těší, to už by nemuselo být s komentářem.

Za každé hodnocení hry by uživatel získal nějaké body do profilu, což by mohlo lidi víc vést k častějšímu hodnocení ostatních her.

U pravidelných soutěží bych počkal, pokud by se podařilo zvýšit počet lidí, protože takto se zúčastní vždycky jenom pár aktivních a na další soutěž už je vyčerpáno :D

Víc mně toho zatím nenapadá :D
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
k.koudy
Příspěvky: 160
Registrován: srpen 8, 2011, 11:12 pm
Facebook: https://www.facebook.com/k.koudy
Bydliště: někde na 17. tym poledníku

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od k.koudy » červen 23, 2013, 11:42 pm

1) tak nějak jsem hledal lidi, co by se mnou dělali na nějaké hře a našel jsem na googlu vch. K GM jsem se dostal tím, že nikdo nechtěl v ničem jiném dělat a já chtěl tvořit s CZ/SK lidmi...
2) moje první hra byla jednoduchej snake ve VB.NET a tvořil jsem ji podle tutoriálů na jedné české stránce a pak ji vylepšoval, pokud jde o první hru v GM, tak to byla do nějaké soutěže tady, vždy pomohlo F1
3) určitě bych rozšířil vch o jiné vývojové nástroje než je jen GM family
4) na vch postrádám aktivitu komunity, která zde bývala

Uživatelský avatar
xan1995
Příspěvky: 27
Registrován: listopad 19, 2011, 11:28 am

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od xan1995 » červen 24, 2013, 6:16 pm

1. Jak jste se dostali ke GM? A jak na VCh?
Strašně moc jsem chtěl udělat nějakou hru. Zkoušel jsem různé programy např. FPS Creator aj. Nejvíc mně zaujal RPG Maker VX. S tím jsem si hrozně vyhrál. Velice doporučuji pro lidi, kteří chtějí udělat RPG hru a nemají žádné zkušenosti. Postupem času mi však jeho omezenost začala vadit a chtěl jsem zkusit udělat i jiný žánr. Proto jsem přešel na GM, k VCh mi pomohl google.
2. Jaká byla vaše první hra, a podle čeho jste ji tvořili (kde jste hledali návody) ?
Moje úplně první hra v GM byla prase game (jednoduchá bludišťovka). Čerpal jsem z návodu z youtube a tak různě na internetu.
3. Co se vám na VCh nelíbí nebo byste chtěli změnit?
Na VCh se mi nelíbí to mrtvo, neaktivita, nezájem. Ano sám nejsem moc neaktivní, moc nekomentuju ale plánuji to změnit až se něco naučím a předvedu. Aktivních lidí tu je jen hrst. Dále bych doporučil nějakým způsobem dokopávat začátečníky ke GM. Nejdříve ikonky, poté GML. (klidně bych se toho ujal ale nejsem žádný spisovatel :D )
4. Co na VCh postrádáte?
Myslím, že na tuto otázku jsem již odpověděl ve 3. odpovědi.

Uživatelský avatar
Vojtěch
Příspěvky: 101
Registrován: srpen 6, 2011, 11:03 pm
Facebook: http://facebook.com/

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od Vojtěch » červen 24, 2013, 8:56 pm

1. - Game Maker byl pro mě ve třinácti letech zkrátka nepřístupnější způsob, jak zpíchnout jednoduchou hru. Google ho snad vyhodil hned jako první výsledek, byl to první program který jsem zkusil, hned mě chytl a už jsem u něj zůstal. Na VCH jsem se nedostal kvůli hledání návodů, spíš jsem pátral po nějaké české komunitě :)

2. - První pokusy o hry vznikaly podle oficiálních tutoriálů na stránkách GM. První regulérní dokončená hra byla skákačka se stavěním kostiček One Press, na kterou jsem byl tehdy hrozně pyšný :D Jak jsem byl naivní...

3. - VCH jako takové mám stále rád a nevidím to s ním až tolik černě, nicméně částečně souhlasím s Firejsem.
chybí mi tu zaměření na vývoj her. Kompetentnost moderátorů a administrátorů. Motivace návštěvníků ke komentování a dávaní tipů ke hrám ostatních uživatelů, neboť většina si hraje na svém písečku.
Mám pocit, že tím, jak je fórum rozškatulkované do hromady kategorií, se cosi ztrácí. Plno věci se velmi snadno přehlédne a dostat například svůj rozdělaný projekt na nejvyšší pozici je tím pádem velmi atraktivní, protože je to zkrátka nejvíc vidět :D Tím vzniká neustálé konkurování si a předhánění se. Což často vede k postování komentářů, které jsou psány zdánlivě kvůli informování o projektu, ale spíše prostě kvůli nejvyšší pozici, a tím pádem jsou mnohdy téměř nicneříkající. Zkuste si zareagovat třeba na komentář typu "Přidal jsem do hry menu" nebo "Už mám další level!"

Tohle souvisí i s jakýmsi zvykem zdejších lidí brát vlákno svého projektu jako telefonní seznam věcí, které udělali nebo se udělat chystají; málokdo to pojme více diskuzně. Málokdo fanouškům svého projektu předkládá návrhy k zamyšlení nebo s nimi diskutuje o jejich názorech, protože to tu zkrátka není zvykem. Jakoby tu lidi chtěli své výtvory prodat a šlo jim jen o to mít to lepší než ostatní, nějak se tu ztrácí ochota pomoci ostatním diskuzí (a tím teď nemyslím Poradnu, která samozřejmě funguje skvěle, zkušení na dotazy odpovídají rychle a lze se na ně spolehnout).

Za tenhle názor se na mě asi leckdo naštve, ale taky mi tu vadí to rozložení uživatelů na "nezkušené nováčky", "ty normální" a "ty s vyšší hodností", prostě mi to nějak nesedí. To shazování nováčků, kteří se pilně snaží pracovat na své - v jejich hlavách úžasné - hře. Nechtělo by to trochu více empatie? Vy, zkušenější a stálejší uživatelé, chápu, že vás to třeba může iritovat, ale to neznamená, že byste jim měli brát zapálení a nadšení a demotivovat je. Mnohdy sami na žádné hře neděláte; pak je snadné cokoli odsoudit... Někdy mívám dokonce pocit, že se tu hraje na to, kdo nováčka vtipněji a výstižněji urazí. Dobře, může psát jako zvíře, mít totálně naivní plány a být drzý, ale stále si zaslouží respekt, už jen za to, že něco tvoří a myslí to v dobrém. Myslím že by vůbec neuškodilo pojmout to trochu svobodněji. Jak to udělat, to už je věc druhá, přiznávám.

4. - Slučitelné s bodem tři. Plus už několikrát zmiňované soutěže. Ovšem myslím že vůbec není nutné brát je vždycky tak ve velkém! Pamatujete si na WGC? To byla soutěž malého formátu, která byla všemi sledována, měla poměrně slušnou účast a vznikaly i originální kousky. Menší, třeba i kratičké soutěže s jednoduchým zadáním, ale častěji (třeba pravidelně) by myslím mohly být východiskem.
hmpfh.
(ten obrázek je Lauren Mayberry, kdyby to někoho zajímalo)

Uživatelský avatar
patrikspacek
Příspěvky: 97
Registrován: srpen 6, 2011, 2:30 pm
Facebook: http://facebook.com/
Bydliště: Roswel, GA
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost VCh

Příspěvek od patrikspacek » červenec 28, 2013, 5:27 pm

Co na VCH postrádáte?

Čistě můj názor:
Je tu hodně nadějných projektů, který si převážně vyrábí skripteři nebo grafici sami, jednotlivě. Proto většina her vázne buď z hlediska skriptování, kvalitní grafiky, hudby, nápadů apod. Z tohoto hlediska, bych se více na VCH soustředil na spojení několika lidi a tvoření společné hry.
Např: "Pepa" tvoří novou hru a má super nápad, ale nemá dobrého grafika, hudebníka, zvukaře, dabéry apod. Snažil bych se mu zde vytvořit tým lidí, který mu s tím pomůžou a tím i získal lepší výsledek ve finálním produktu.
Založil bych Topic, kde by se projednával jeden projekt a lidi, kteří by se na něm chtěli podílet,
tjn: vytvořit skupinu lidí a vše dovést do úspěšného konce.
Proč si myslím, že by to bylo k něčemu dobré?
Podle projektů a jejich kvality zde na VCH nevidím velký potenciál ke komerčně úspěšně dokončené hře, ale když by se zde pomohlo spojit více lidí co mají různé skills, je zde velká šance že se to povede. Zajímavé nápady by mohly být odhlasovány a tomu který se dostane nejdál by se začali zde na forum hledat lidi. Zdá se mi trochu divné když "Pepa", který má talent na skriptování, si musí tvořit hru sám a má zde na forum k dispozici spoustu pomocníků. Nakonec z toho může vzejít úspěšný projekt.

Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti